• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter om Ball Watches?

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Tjeeena

Jag har haft lite småkoll på Ball sedan tidigare men inte riktigt lyckats komma överens med några av deras modeller.

Känns som att de har en ganska "spretig" design. Allt ifrån guld-dressare till spejsiga chronos.

Nu släppte de en ny skindiver på Basel som jag tycker är riktigt snygg:

2d84e98b8f2d0a8507c2dc4e47c026e6.jpg


b0f23ff7aefb9d08c4f0e83ded6c1b11.jpg


aff478df7e6ebf2c2a028e32c041c2f3.jpg


Nu till frågan: någon här som har åsikter och/eller erfarenheter av Ball? Bra eller anus?
 

Elvis82

Cartier
2-Faktor
Bra! Hade en skindiver som jag ångrar att jag sålde. Lite klossig men väldigt gedigen och lumen var grym!
 

mouqvist

Rolex
Tycker att de gör fina klockor, gillar även historien bakom märket.
Kan dock hålla med om att visa modeller är inte så snygga, lite bling bling ibland, men glänsande länk, medans andra är stilrena.
Har haft en fireman II som jag var jättenöjda med, annars tycker jag om Stormchaser chrono modellerna på läder eller gummi
Och tritium tuber ska man ha, så häftigt i mörkret!
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Jag har haft en ball. Bra klocka och ruskigt välbyggd/gedigen. Minns att den jag hade var konstruerad med ett fantastiskt kronskydd.
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Jag har en Ball engineer ii och tycker att kvalitén känns väldigt bra om man jämför med andra klockor i samma prisklass, intressant historia bakom också sen är det ju ballt med tritiumtuberna så jag tycker du ska köra på den riktigt snygg! :)
 

Josef B

Bestraffaren
Jag såg nån reklam med Ball i tidningen Café idag. Vet inte vilken modell det var men den var stilren och trevlig, skulle gärna vilja prova och klämma.
 

F-L-P

Panerai
Ball är riktigt trevliga. Har klämt lite vid några tillfällen.

Var inne i en affär i staterna som hade lite ball loggor utanför just för att klämma på dom men de hade precis slutat att sälja dom. De hävdade att de hade haft lite kvalitetsproblem på sista tiden (detta var drygt ett år sedan) men kan också bara varit ett svepskäl, letade på nätet i samband med detta och hittade ingen mer information angående detta.
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Har haft en Ball Engineer Diver för många år sedan som jag köpte ny från Jura Watches i London.
Personligen tycker att finishen på klockan var riktigt bra för sin prislapp och tritium-tuber var riktigt coolt.
Den var dock inte världens snyggaste modell varför den fick lämna.

Andrahandsvärdet på Ball är kanske inte det bästa varför ett köp av en beggad är rekomendera om man inte ska behålla klockan livet ut :)
 

Depp-Erik

Cartier
Varför var de tvungna att sätta monogrammet (eller vad det är) på motsidan av sekundvisaren?! Ser ju hemskt ut på i övrigt mycket snygga klockor!
 

Phenixfox

Omega
Tycker dom gör rätt balla klockor ;)
Haha förlåt, kunde inte låta bli.
Det gör de. Håller med inledande inlägg i denna tråd om att det är lite spretigt i utbudet men de modeller som håller sig till ursprunget är snygga. Historiken bakom gör det extra intressant. Särskilt Engineer II gillar jag. Känns som en robust klocka men samtidigt stilig och med mycket bra egenskaper.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Gillar mycket med Ball, dock gillar jag inte att de gör för stora boetter för sina verk. Datumfönstren hamnar som alltid alldeles för långt in vilket förstör dem för mig.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Jag gillar dem på pappret - ett märke med anor som inte kostar skjortan och inte är så välkänt. Tyvärr så gör tritiumtuberna på visarna att klockorna blir väldigt höga, och jag gillar inte alls "RR"-symbolen på sekundvisaren. Det har förstört de klockor som annars hade kunnat vara aktuella för mig.
 
Topp