• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter om denna 5508?

ErikGBG

Audemars
Texten under tavlan sitter väldigt konstigt och syns i princip bara till hälften. Har dock för mig jag sett detta på 5508or innan...
Upplys mig!
image.jpg

image.jpg
image.jpg
image.jpg

image.jpg
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    98 KB · Visningar: 21

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det ringer lite varningsklockor när jag ser den där. Bara faktum att det ska vara en gilt ghost dial i det skicket med så perfekt lume?
 

ErikGBG

Audemars
Hittade dessa två som är väldigt lika mitt exemplar
image.jpg
image.jpg

Dessa är dock från 62 och säljaren hävdade att den jag kollade på va från 59 och då är det mest gilt och 4-lines verkar det som...
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Fixa gärna ett par bilder i dagsljus där man ser strukturen på tavlan.

Här är förresten bra bild att jämföra med angående typsnitt och positionering av texten:
image.jpeg
 

ErikGBG

Audemars
yes, kan omöjligt vara den ursprungliga tavlan. Den är faktiskt väldigt lik den du länkat till hos hqmilton.
Är klockan din förresten?
Nej, sprang på den i en klockaffär här i Melbourne idag och blev lite sugen. Bra pris fortfarande, alla jag sett som gått eller är till salu nu med samma tavla ligger en bit över 100, denna ville han ha 91 för innan prut.
 

Daytona96

Rolex
Boetten ser ut av va hyfsat tjock, servicetavlan ser ut av bilderna att döma korrekt ut.
Men be om att få kolla på serienumret om det går.
Ping @Per
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Vad är frågan? Den har servicetavla och ett senare inlägg. Gillar man sånt och priset är rätt så är det väl bara att köra.
 

ErikGBG

Audemars
Vad är frågan? Den har servicetavla och ett senare inlägg. Gillar man sånt och priset är rätt så är det väl bara att köra.
Jo det var ju frågan från början tills jag listade ut det. Nu är frågan vad som är ett rimligt pris, jag tycker den är ganska cool trots servicetavla. Svårt att hitta en bred referensbibild på priset för 5508 tyvärr
 
Senast ändrad:

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jo det var ju frågan från början tills jag listade ut det. Nu är frågan vad som är ett rimligt pris, jag tycker den är ganska cool trots servicetavla. Svårt att hitta en bred referensbibild på priset för 5508 tyvärr
Har sett likande kring 100. Jag tycker det är vansinnigt mycket pegar för vad det är. Du kommer aldrig att kunna återställa den så det är i princip bara delarna du betalar för.

Boett: 20k
Tavla: 5k
Visare: 10k (såg ut som original gilt?)
Verk: 10k
Bezel och insert: 5k

Även om jag kanske är lite för låg så ger det dig en humm om värdet. Går liksom inte att jämföra med en fin som har alla dyra delar kvar.
 
Topp