Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Åsikter om IWC top gun dubbel chrono.

Diskussion i 'Diskussion' startad av K-S, 24 februari 2013.

1. K-S
    Trådstartare

K-S Biskop

Ja enligt ovan, vad tycker ni? Jag diggar den faktiskt trots det något töntiga namnet.

Är det ett vettigt köp? Andrahands värde om 5-6 år om man köper den beggad?

K-S

2. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Köp en Midas och var nöjd/kool.

3. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Riktig grisjävel och lite töntig branding. Finns väl en keramisk Doppel utan trams?

4. morrism

morrism Friends of KS

Lite dyrt för att vara ett moddat 7750 tycker jag, men den är väl en special edition så den lär hålla sig bra om du köper den begagnad.

5. Viggen

Viggen Guest

Finns inget töntigt med namnet. Top Gun har inget med filmen att göra. Flottans flygstridsutbilning för blivande elitpiloter heter Top Gun. Platsen den ligger på (Marinkårsstationen) heter NAS Miramar, varav namnet på den nya klockan i samma serie.

Jag vill själv gärna ha en, men den ligger utanför min budget. Dock har Top Gun-modellen sjunkit lite i pris begagnat sedan Miramar släpptes. Hur bra klockan är vet jag inte, men enligt medlemmar här på KS så är IWC dyra att serva eventuellt laga. :)

6. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Ptja, filmen handlar ju om skolan, så lite koppling är det nog...

Jag tycker inte att det är en eventuellt filmkoppling som känns ocool, det är just att det står TOPGUN på hela klockan på samma sätt som att JLCs dykarklockor hade varit stekheta om de inte hetat NAVY SEALS.

7. Viggen

Viggen Guest

Jo, en koppling finns. Men IWC tillverkade ju inte modellen pga filmen, då hade det väl även en limiterad Maverick-edition släppts förr eller senare. :)

Top Gun märkningen hittar man på vänster kant på boetten och på baksidan som du vet. Det är ju inte riktigt inyourface-känslan man får som exempelvis med en del av Luminox NS-modeller. Så det stör inte mig eftersom det är urtavlan jag mest tittar på. Har man klockan på vänster handled då är loggan vänd mot skjortkanten, så det syns inte utåt. Baksidan syns ju inte heller när man bär klockan.

8. Crowolf

Crowolf Guest

Du har nån poäng @Singular, absolut. Men kan inte låta bli att tycka att den är sketasnygg i alla fall men visst, trist om det blir en skämsklocka som inte får nån tid på armen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

9. Pappi

Pappi Lilla Fridolf

Jag har inte googlat, men var det inte en rättighetsstrid som gjorde att IWC böt namn på klockan från Top Gun till Miramar? Om så är fallet så kanske Top Gun är att satsa på...?

10. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Klockan är skitsnygg på armen.
    Ägt den "vanliga" 44mm även testat dubbel chrono (46mm var för stort)

Mårtenssons ur Brookfield