• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter om IWC top gun dubbel chrono.

K-S

Rolex
2-Faktor
Ja enligt ovan, vad tycker ni? Jag diggar den faktiskt trots det något töntiga namnet.

Är det ett vettigt köp? Andrahands värde om 5-6 år om man köper den beggad?

K-S
 

morrism

Audemars
Lite dyrt för att vara ett moddat 7750 tycker jag, men den är väl en special edition så den lär hålla sig bra om du köper den begagnad.
 
V

Viggen

Guest
Finns inget töntigt med namnet. Top Gun har inget med filmen att göra. Flottans flygstridsutbilning för blivande elitpiloter heter Top Gun. Platsen den ligger på (Marinkårsstationen) heter NAS Miramar, varav namnet på den nya klockan i samma serie.

Jag vill själv gärna ha en, men den ligger utanför min budget. Dock har Top Gun-modellen sjunkit lite i pris begagnat sedan Miramar släpptes. Hur bra klockan är vet jag inte, men enligt medlemmar här på KS så är IWC dyra att serva eventuellt laga. :)
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Viggen skrev:
Finns inget töntigt med namnet. Top Gun har inget med filmen att göra. Flottans flygstridsutbilning för blivande elitpiloter heter Top Gun. Platsen den ligger på (Marinkårsstationen) heter NAS Miramar, varav namnet på den nya klockan i samma serie.

Jag vill själv gärna ha en, men den ligger utanför min budget. Dock har Top Gun-modellen sjunkit lite i pris begagnat sedan Miramar släpptes. Hur bra klockan är vet jag inte, men enligt medlemmar här på KS så är IWC dyra att serva eventuellt laga. :)

Ptja, filmen handlar ju om skolan, så lite koppling är det nog...

Jag tycker inte att det är en eventuellt filmkoppling som känns ocool, det är just att det står TOPGUN på hela klockan på samma sätt som att JLCs dykarklockor hade varit stekheta om de inte hetat NAVY SEALS.
 
V

Viggen

Guest
Jo, en koppling finns. Men IWC tillverkade ju inte modellen pga filmen, då hade det väl även en limiterad Maverick-edition släppts förr eller senare. :)

Top Gun märkningen hittar man på vänster kant på boetten och på baksidan som du vet. Det är ju inte riktigt inyourface-känslan man får som exempelvis med en del av Luminox NS-modeller. Så det stör inte mig eftersom det är urtavlan jag mest tittar på. Har man klockan på vänster handled då är loggan vänd mot skjortkanten, så det syns inte utåt. Baksidan syns ju inte heller när man bär klockan.
 
C

Crowolf

Guest
Du har nån poäng @Singular, absolut. Men kan inte låta bli att tycka att den är sketasnygg i alla fall men visst, trist om det blir en skämsklocka som inte får nån tid på armen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Jag har inte googlat, men var det inte en rättighetsstrid som gjorde att IWC böt namn på klockan från Top Gun till Miramar? Om så är fallet så kanske Top Gun är att satsa på...?
 
Topp