Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Åsikter om Omega Speedmaster 9300...

Diskussion i 'Diskussion' startad av masterkiller, 21 december 2014.

1. ...vad tycker panelen, vet att puristerna kommer skrika att originalet är bäst och det må så vara men jag tycker den lite fetare varianten ser grym ut...lite roligare....typ...men inte många syns på KS, tror att Molle haft en....

Kan se mig den lira bra på DSOTM bandet....

Rivalen, keroro, Palenkovich och 13 andra gillar detta.
  2. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Köp en dsotm om du ska ha 9300! Prövade en idag, den är ju cool!

3. Nicke L (Växjö)

Nicke L (Växjö) Friends of KS

Från:
    Gissa ;-)
    Jag tycker personligen den är snyggare/renare än "originalet", men dess storlek bärs inte av alla...speciellt inte av mina tunna armar :( Men hade jag kunnat så hade jag gärna burit en!

4. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Har du testat den? Vad tyckte du i så fall? Är den mkt högre än den"vanliga"?

5. Chuck

Chuck Friends of KS

Tycker den är cool! En speedmaster som skriker racerbana, gillar originalet men det enda jag tänker på är månlandningen när jag ser den :D

6. Den är helt klart mitt första val men den ligger tyvärr för högt i pris, men en Speedy SKA in under 2015 men vi får se var budgeten tillåter...

Känner att den vanliga Speedy PRO blir på gränsen till tråkig men gillar looken...

7. JayJay

JayJay Biskop

Den "nya" speedyn är skitsnygg och allmänt skitcool. Urverket är också mer än ballt. Har dock provat den och p g a storleken är den för mig helt obärbar. En galen koloss. Då sportar jag ändå utan besvär Sinn U1 som inte direkt är någon liten klocka.

8. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Ruggigt snygg tycker jag, och eftersom jag alltid vill ha datum är saken klar :). Har av den anledningen sålt min speedy från -79.

mega gillar detta.
  9. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Borde väl gå att pruta rätt jävla hårt på en dsotm eller? :)

10. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Snygg, men ser sjukt stor ut, är den också 42mm? Kanske är bilderna som luras...

11. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Den är förfärligt schnygg på en dsotm tror jag...

12. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Är en av de snyggare kronograferna som släppts de sista åren. Att den sedan är mer praktisk än vanliga Speedmastern med tanke på vattentåligheten, datum och automatiskt urverk! Sedan kanske storleken kan ligga på gränsen till för stor för de flesta!

mega gillar detta.
  13. MJ24

MJ24 Friends of KS

Tycker om den!

14. Säkert men ändå nästan 90k i listpris

15. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Mm vet, den känns faktiskt "dyr". Den är cool och så, men inte värt 90 lax...

16. AgE

AgE Bonde

Snygg men för stor, slår inte originalet.

17. par

par Friends of KS

Ska man ändå ha något annat än vanlig speedy och vill ha en större skulle jag köpt dark side istället. Fantastiskt snygg och mycket roligare

jazzy jeff gillar detta.
  18. Pelarn65

Pelarn65 Friends of KS

Riktigt fin. Perfekt storlek.

19. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Förstår inte att Omega trilskas med denna modell fortfarande. Dax för något nytt tycker jag! Det är endast originalet som gäller!

20. Echo Delta

Echo Delta Präst

Från:
    Storbritannien
    9300 Verket är riktigt bra (Sen är det ännu bättre eftersom jag föredrar duo-compax kronografer.) även om det bygger lite mer på höjden än verket innan.
    Me gusta.

21. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Grymt snygg, finare än originalet enligt mig. Dock lite stor som konstaterat, men inte prövat själv. Provat en Dark Side iaf, grymt snygg. Stort ha-begär men priset är för högt samt för få på beg marknaden.

22. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Asasnygg och helt ok storlek!!;-)
    Vill också ha en Speedy under 2015. Lutar mer åt en vanlig men kanske bastarden med safirglas istället för det där repbara skiten som sitter där i vanliga fall..

23. Wi

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    En fullträff som enligt mig är snyggare och mer prisvärd än DSOM.

24. krämbulle

krämbulle Friends of KS

Den är 44,25 mm.

Tyvärr. Även om det sägs att den bärs mindre, iaf. DSOTM.

Galaxxy gillar detta.
  25. Bjoerlin76

Bjoerlin76 Biskop

Från:
    Sigtuna, Stockholm
    44,25mm?! Sicken bjässe. Tycker runt 41mm hade varit bättre. Annars är den galet snygg!

26. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tycker den är grym! Vi vet ju att det är en DSOTM du vill ha, men det här är ju ett riktigt bra alternativ om man tycker PROn är mellanmjölk.

27. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Hur hög/tjock är den?

28. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Det saknas nåt :eek: . Sen är det en automatare en speedy ska vara manuell . Gillar inte den nya. Men man kan ju ändra sig :p

29. Uffe

Uffe Biskop

Snygg så in i helsike!

30. mega

mega Borgare

Om man tänker bort att den saknar historiken från den klassiska Speedyn så är det en grymt snygg klocka med ett galet bra urverk. Min PO (ej chrono) med coax-verk går som ett atomur. Och vattentät... mums!
    Lite synd med datumet men man kan inte få (ta bort ?) allt :)

Mårtenssons ur Brookfield