• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter om Omega Speedmaster 9300...

Isodor

Audemars
Den är riktigt stor och fungerar tyvärr inte på oss med små handleder..
Kräver helt klart sin man. Även om jag älskar designen och utverket.

Grejen med dark side är att den är kolsvart vilket gör att den upplevs mycket mindre och bättre. Man ska inte kompromissa i det..
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Har inte känt på stål varianten men den här var riktigt grym! Kändes på mig inte så stor som specsen säger.
2013-12-05 19.40.33.jpeg
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Riktigt snygg modell och ett grymt verk.
Storleken är i princip det enda som fått mig att tveka, för jag har tänkt tanken själv.. många gånger:)
Sitter den bra på din handled så kör!
 

Camo00

Patek
Gillar den skarpt. Väl stor, men åtminstone höjden beror ju på urverket. Med det sagt har de lyckats bra med att designa ner storleken, den ser inte 16mm hög ut, spontant...
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Ser bra ut, men jag personligen skulle sakna balansen man får med 3 subdials på tavlan på originalet. Gillar storleken, en klocka ska vara stor!
 

cab

Audemars
2-Faktor
Grymt snygg, måste testa en även fast den är för stor på mig. Priset är dock galet om den listar 90k.. För en Omega? hehe :D
 

fc2

Rolex
För stor, för stort urverk, för små subtavlor, för långt mellan dessa, för tjock. Gillar att de inte har mer text på tavlan än vad de har.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Inte sugen på en med ref 105.xxx? Dock så är dom nya betydligt stryktåligare, perfekt vardagsklocka. Frågar du mig som är torsk på pre-moon så kvittar det, smaken är som baken. Hade själv valt 9300 kalibern, allt efter sent 60' tal är ändå fuffelns ;) skulle inte förvåna mig själv om det skulle landa en sådan eller en ny SM 300 i min egen låda snart
 

Weberg

Audemars
Riktigt vass till utseende, kanske Omegas snyggaste. Men 99 % av de som har en bär inte upp den, rent storleksmässigt. Tyvärr.
 

Nils

Breitling
Jag sitter på den blåa 57'an och den växer på mig. Visste att jag ville ha en Speedy när jag köpte den och hade den klassiska manuella, den nya automataren och 57'an framför mig när jag valde. Automataren valdes bort direkt pga sin storlek. 57'an är fortfarande stor i min bok men den tilltalade mig verkligen. Det ända negativa i dagsläget är höjden på klockan. Hade jag varit bättre med ord och haft större kunskap hade jag skrivit en recension, men nu får detta räcka.

Här kommer några bilder:

y4heK4Sl.jpg

2Eg1tTol.jpg

EGe77lMl.jpg
 

Bilagor

  • 2014-10-14 15.00.16.jpg
    2014-10-14 15.00.16.jpg
    114.3 KB · Visningar: 55

Johan M

Cartier
Det är originalet med hesalite som gäller även om 57:eek:rna ser bra ut. Vill du ha något modernare hade jag hellre valt den nya Mark eller X-33 Skywalker. Jag tror att man tröttnar fort på en Speedy 9300.
 
Topp