• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter om Rolex Milgauss?

Molgan

Cartier
Nä kom igen nu, hade det suttit en logo från valfri "high-end" tillverkare på tavlan som stavades annat än Rolex hade alla dissat den..
Att dess tekniska spec vad gäller sin främsta styrka dvs tålighet mot elektromagnetiska fält är löjligt låga 1000 gauss gör den till en ploj.

Gå förbi, go vintage Rolex, där är dom som bäst.
 
En av mina absoluta Rolexfavoriter, sitter som en dröm på handleden och har lite roliga designelement som piggar upp utan att störa för mycket eller göra klockan clownig.
Jag kör vit och GV
16433312012_542a079388_b.jpg

16227434751_918e4454a0_b.jpg
 

Josef B

Bestraffaren
Millen är en trevlig modell. Gröna glaset gör den verkligen annorlunda men tyvärr så är den för polerad för min smak. Fin att titta på men funkar inte för mig i praktiken.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Gillar min. Bär den till allt! Gillar du inte att synas är det inte klockan för dig. Tavlan, glaset och allt det blankpolerade drar till sig blickar. Får ofta kommentarer från kunder, som gillar den.

Gillar att det inte är den första Rolex klockan någon går in och köper. Ofta en modell som "glöms" bort. Många väljer Sub, GMT, Exp, och DJ före. Bara att kika fredagstråden så ser du...

Gillar tyngden. Det är något mina vänner anmärker på när de testar den. "Shit, vad tung den är". De böjda luggarna gör att den kramar om handleden skönt när den sväller upp i värmen.

Älskar att sekundvisaren flörtar med vintagereferenserna:
image.jpeg


Här är min i olika ljus och storleksjämförelser:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Senast ändrad:

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
"A cool fucker" som Archie skulle sagt. Har varit väldigt nära på att slå till på en ett flertal gånger. Kommer köpas snart.
 

Riccie

Cartier
2-Faktor
Vill man inte "mainstreama" med Rolex så finns det ingen bättre än milgauss gillar man att sticka ut så tar man den blå
 

Pilot

Panerai
2-Faktor
Hade en vit!
gillade klockan i stort men lite för mycket polerat för min smak.
så den fick lämna för en vit 16570!
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Gillar min. Bär den till allt! Gillar du inte att synas är det inte klockan för dig. Tavlan, glaset och allt det blankpolerade drar till sig blickar. Får ofta kommentarer från kunder, som gillar den.

Gillar att det inte är den första Rolex klockan någon går in och köper. Ofta en modell som "glöms" bort. Många väljer Sub, GMT, Exp, och DJ före. Bara att kika fredagstråden så ser du...

Gillar tyngden. Det är något mina vänner anmärker på när de testar den. "Shit, vad tung den är". De böjda luggarna gör att den kramar om handleden skönt när den sväller upp i värmen.

Älskar att sekundvisaren flörtar med vintagereferenserna:
image.jpeg


Här är min i olika ljus och storleksjämförelser:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Det vi dock alla undrar... är det en Keeper? ;)
 
Gillar verkligen de äldre versionerna. Tyvärr kostar de multum så en sådan lär det tyvärr aldrig bli. :(
De nuvarande versionerna är lite för poppiga för min smak.
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Såg en kille igår på tunnelbanan med GV på armen. Sällan man ser den i verkligheten på någon. Cool men tyckte den blingade lite väl mycket, de polerade mittlänkarna gör väl sitt...
 

Baloo

Omega
En klocka jag nångång måste äga. Fick upp blicken för modellen när jag såg Rollen på ett nato som matchade urtavlan och skaffar jag nångång klockan ryker länken direkt ;)
2ae6051ca413c8143d2b63c33afb0ede.jpg
 

Nero13

Panerai
Jag gillar dom starkt speciellt den vita av någon anledning. Sen de äldre är riktigt fina men tyvärr alldeles för dyra :/
 

M021

Rolex
2-Faktor
Gillar den, grön glas och blå tavla. Dock uppfattade jag den lite väl hög då bakboetten är bygger lite, åtminstone känns det så
 
Topp