• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter om U-Boat?

chrisse6

Breitling
Smaken är som baken, jag skulle personligen se rätt fånig ut med en klocka som är gjord för små/normala handleder, men att börja häckla dom som har det ligger under min värdighet. Kanske nått att tänka på 10past10 ;-)

/ Chrisse


Om ni träffas ett gäng med såna stora klockor så är en praktisk grej att ni kan lira rundpingis även om ni råkat glömma era raket hemma.
Tänker jag.
Ha det så trevligt.
 
Mina handleder är riktigt smala men är rätt stor i övrigt så kommer nästan undan med det. De två 45mm classicos jag har funkar bättre än den 50mm flightdeck jag har. Den är på gränsen till galet stor på min arm men gillar den skarpt iaf.

Skickat från min Nexus 4 med Tapatalk
 

chrisse6

Breitling
Bilder på 1001
jFIzpoJ.jpg
D7R1zby.jpg


/ Chrisse
 
Haha, jag vet. Var mer att jag själv tycker det ser lite galet ut på min smala handled. Men är ett riktigt u-boat fan.

Skickat från min Nexus 4 med Tapatalk
 

10past10

Omega
10past10 skrev:
Om ni träffas ett gäng med såna stora klockor så är en praktisk grej att ni kan lira rundpingis även om ni råkat glömma era raket hemma.​
Tänker jag.​
Ha det så trevligt.​

Smaken är som baken, jag skulle personligen se rätt fånig ut med en klocka som är gjord för små/normala handleder, men att börja häckla dom som har det ligger under min värdighet. Kanske nått att tänka på 10past10 ;-)

/ Chrisse


Sorry, när jag häcklade Nexus missuppfattade jag nog Nexus tonläge. Jag förstår det nu. Jag har tagit honom för att vara en ganska skoj-frisk kille. Jag ber om ursäkt Nexus. Givetvis skall ni inte spela pingis, det är ju en sport för töntar! Diskus är en sport för riktiga män! Go Nexus!
 

Nexus

Panerai
10past10 skrev:
Sorry, när jag häcklade Nexus missuppfattade jag nog Nexus tonläge. Jag förstår det nu. Jag har tagit honom för att vara en ganska skoj-frisk kille. Jag ber om ursäkt Nexus. Givetvis skall ni inte spela pingis, det är ju en sport för töntar! Diskus är en sport för riktiga män! Go Nexus!

Jag måste påpeka att jag blev väldigt upprörd över den här antydningen att jag skulle ägna mig åt något så pass förvirrat som diskuskastning med klockan.
Jag ska självklart använda den som varpa.

;)
 

chrisse6

Breitling
Ok, jag är som du ser helt ny här på forumet och jag har ännu inte satt mig in i vilken nivå ni ligger på.

/ Chrisse




10past10 skrev:
Om ni träffas ett gäng med såna stora klockor så är en praktisk grej att ni kan lira rundpingis även om ni råkat glömma era raket hemma.​
Tänker jag.​
Ha det så trevligt.​




Sorry, när jag häcklade Nexus missuppfattade jag nog Nexus tonläge. Jag förstår det nu. Jag har tagit honom för att vara en ganska skoj-frisk kille. Jag ber om ursäkt Nexus. Givetvis skall ni inte spela pingis, det är ju en sport för töntar! Diskus är en sport för riktiga män! Go Nexus!
 

chrisse6

Breitling
Hahahaaaaa ja fy f-n vad ironiskt livet kan vara ibland. Var i Dubai och chillade lite. Varmt som satan som det var så skulle jag bada. Tog tag i badbrallorna och gjorde bomben så att alla ryskor vid poolen vart nerstänkta. Vad jag inte gjorde var att skruva åt kronan efter jag ställt klockan. Tilläggas ska väl att i kronan så sitter vattentätningen. Måste jag säga att jag vart paff när jag såg att det simmade guldfiskar inne i klockan. Nu är ju den så stor så det är i sig inget bekymmer med både guldfiskar och blåvalar.
 

chrisse6

Breitling
Och

Och där har vi nog de flestas åsikt i frågan i en enda mening.



Jo dom flesta tycker ju så, men det skiter jag uppriktigt i. Jag vågar vara mig själv och gilla det JAG gillar. Jag köper inte en klocka för att bräcka grannen eller impa på fjortisbrudar på någon fånig klubb, jag vill inte heller vara mainstream. Hade jag velat vara allt det där så hade jag köpt någon fånig liten dyr mainstream klocka istället. Tilläggas bör att nästan alla som ser den i verkligheten gillar den, men det är inte heller något jag bryr mig om. / Chrisse
 

chrisse6

Breitling
Försvarsställningen och de fruklösa luftsparkarna tycker jag vittnar om att du bryr dig en jävla massa. :) Tänker på alla unika mangafjortisar jag måste promenera förbi på plattan varje dag.

Tyst Yohio!

Här har den lilla hobbypsykologen analyserat helt fel, nej jag bryr mig inte vad folk tycker. Hade jag det så hade jag köpt en Rolle eller en Seamaster. Jag är supernöjd över mitt val och JAG tycker att jag klär klockan. Nu är inte jag en räka på 45+ kg så en vanlig liten klocka som förmodligen passar dig, bara skulle se fånig ut på mig. Allt handlar inte om hur en klocka ser ut, utan även om vem som bär den, alltså hela konceptet. När du inser det så kanske polletten ramlar ner för dig.
 

babanker

Panerai
Här har den lilla hobbypsykologen analyserat helt fel, nej jag bryr mig inte vad folk tycker. Hade jag det så hade jag köpt en Rolle eller en Seamaster. Jag är supernöjd över mitt val och JAG tycker att jag klär klockan. Nu är inte jag en räka på 45+ kg så en vanlig liten klocka som förmodligen passar dig, bara skulle se fånig ut på mig. Allt handlar inte om hur en klocka ser ut, utan även om vem som bär den, alltså hela konceptet. När du inser det så kanske polletten ramlar ner för dig.

Precis som du säger så handlar det om Hur man bär en klocka, "hela konceptet". Jag känner många stora killar som kan bära upp små klockor liksom jag känner många små killar som kan bära upp små klockor, utan att det ser fånigt ut.

Rätt skönt att ha på sig vad man vill utan att känna sig fånig.
 
U-Boat har en del lite roliga modeller, men jag personligen köper hellre en Bell & Ross som är lite samma typ av klocka men ligger några snäpp över U-Boat tycker jag...
 

chrisse6

Breitling
Precis som du säger så handlar det om Hur man bär en klocka, "hela konceptet". Jag känner många stora killar som kan bära upp små klockor liksom jag känner många små killar som kan bära upp små klockor, utan att det ser fånigt ut.

Rätt skönt att ha på sig vad man vill utan att känna sig fånig.

Som sagt, det är inte vad andra tycker som jag bryr mig om utan vad JAG själv känner och tycker. Sen tycker jag inte om mainstream, vare sig det är en Rolle,Omega eller någon annan leksaksklocka. Kan man inte bära upp sitt ur på ett korrekt sätt så gör man bäst att dra ner skjortärmen. Bell&Ross är också en klocka jag gillar, alla gillar den inte men den har rätt "feeling" för mig. Nu har du TVÅ klockor du kan klanka på.
 

babanker

Panerai
Som sagt, det är inte vad andra tycker som jag bryr mig om utan vad JAG själv känner och tycker. Sen tycker jag inte om mainstream, vare sig det är en Rolle,Omega eller någon annan leksaksklocka. Kan man inte bära upp sitt ur på ett korrekt sätt så gör man bäst att dra ner skjortärmen. Bell&Ross är också en klocka jag gillar, alla gillar den inte men den har rätt "feeling" för mig. Nu har du TVÅ klockor du kan klanka på.

Jag har väl inte klankat ner på någon klocka? Har ett par stycken ytligt bekanta med Bell & Ross klockor, tycker Bell&Ross har helt OK finish och de känns rätt gedigna.
Vet dock inte hur insidan ser ut.

Btw. Stora klockor i sig är väl det som är mest mainstream idag?
 
Topp