• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter om U-Boat?

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Nä... nu ska jag sluta och reta er. Ni verkar ta åt er på tok för mycket. Dessutom har ni säkert en viktig samhällsfunktion att fylla, om inte på Samhall så säkert på något annat ställe. Kanske reggar jag ett nytt nick kanske inte. Vi får se. Men om det dyker upp någon som heter chrisse7 så är det INTE jag ;-) Från om med nu så ska jag bara svara hövligt och trevligt. OK??

Tror det är försent.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Här har den lilla hobbypsykologen analyserat helt fel, nej jag bryr mig inte vad folk tycker. Hade jag det så hade jag köpt en Rolle eller en Seamaster. Jag är supernöjd över mitt val och JAG tycker att jag klär klockan. Nu är inte jag en räka på 45+ kg så en vanlig liten klocka som förmodligen passar dig, bara skulle se fånig ut på mig. Allt handlar inte om hur en klocka ser ut, utan även om vem som bär den, alltså hela konceptet. När du inser det så kanske polletten ramlar ner för dig.

Men lilla vän?! Du har ju redan en Seamaster och ngn Rolle! Det skriver du ju själv längre ner i tråden.
Men när man fabulerar in absurdum som du gör så är det såklart svårt att hålla koll på vad man skriver. Ciao :)
 

chrisse6

Breitling
Men lilla vän?! Du har ju redan en Seamaster och ngn Rolle! Det skriver du ju själv längre ner i tråden.
Men när man fabulerar in absurdum som du gör så är det såklart svårt att hålla koll på vad man skriver. Ciao :)


Jag ber dig läsa inlägget igen! Men för att förtydliga, jag har inte köpt dom. Arvegods som ska avskaffas då dom inte används av ovan nämnda skäl.
Sen måste jag förtydliga att jag varken är liten, eller din vän. Fast vi kan bli kompisar om du vill :angel:
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Jag ber dig läsa inlägget igen! Men för att förtydliga, jag har inte köpt dom. Arvegods som ska avskaffas då dom inte används.
Sen måste jag förtydliga att jag varken är liten, eller din vän. Fast vi kan bli kompisar om du vill.
Om du ska försöka sälja dom på detta forumet får du nog kämpa, då en sökning på ditt nick leder till denna tråden...

Förmodligen ganska enkelt att se igenom ifall du nyregistrerar dig också eftersom du redan nämt här vilka objekt du skall sälja.
 

chrisse6

Breitling
Om du ska försöka sälja dom på detta forumet får du nog kämpa, då en sökning på ditt nick leder till denna tråden...

Förmodligen ganska enkelt att se igenom ifall du nyregistrerar dig också eftersom du redan nämt här vilka objekt du skall sälja.


Jag tackar för din synpunkter, en ev försäljning här får då ske vid lite senare tidpunkt. Tiden läker ju alla sår som bekant. Nu sjunger vi lite....we shaaaall overcome
 

chrisse6

Breitling
härligt att du klankar ner på städare också.
chrisse6
jävla pucko


Nej min nyblivne vän, jag klankar inte alls ner på städare, tvärtom så skrev jag ju att dom har en viktig samhällsfunktion att fylla. Det var nog dina egna förutfattade meningar som tolkade lite fel. Men det är lugnt, ingen tar fäste vid det tror jag. Jag skulle inte klara mig en dag utan städare.
Sen tycker jag det är väldigt onödigt att skriva "jävla pucko" som underskrift. Skriv gärna ditt namn istället.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Tycker u boat har en del coola klockor, men de håller inte riktigt måttet. Kvalitet kontra pris är de dyra, alldeles för dyra.
Sen själva storleken kan man ju ha åsikter om, men störst går definitivt inte först i detta läge.

Men gillar du dem, och får ett bra pris.. så varför inte.
 
  • Like
Reactions: Abm

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag läste igen.. Men det hjälpte föga. Men din förklaring om arvegods förtydligade ju det hela.
"Lilla vän" hade inte så mycket med din fysiska storlek att göra, inte heller en önskan om fördjupad vänskap utan ett litet uttryck för att jag tycker de flesta av din kommentarer är infantila. Dessutom helt uppenbart bara ute efter att röra om i grytan eller jävlas i största allmänhet.
Gör om och gör rätt så kommer du finna samma glädje och nytta av detta forum som de flesta av oss.
Annars kan du krypa ner under det stora stenblock du kom ifrån igen.
Ha det..
 

Nexus

Panerai
Tycker u boat har en del coola klockor, men de håller inte riktigt måttet. Kvalitet kontra pris är de dyra, alldeles för dyra.
Sen själva storleken kan man ju ha åsikter om, men störst går definitivt inte först i detta läge.

Men gillar du dem, och får ett bra pris.. så varför inte.

Jag har säkert skrivit det tidigare i tråden, men Jag håller verkligen med dig om att de inte känns helt prisvärda i nyköp. Men med tanke på det ganska brutala värdeminskningar som sker med dem så fort de lämnat butiksmontern så tycker jag att ett begagnatköpt helt klart kan vara motiverat. Storleken är halva grejen i det här fallet, jag gillar klockor som matchar mitt ego.
 

chrisse6

Breitling
Jag läste igen.. Men det hjälpte föga. Men din förklaring om arvegods förtydligade ju det hela.
"Lilla vän" hade inte så mycket med din fysiska storlek att göra, inte heller en önskan om fördjupad vänskap utan ett litet uttryck för att jag tycker de flesta av din kommentarer är infantila. Dessutom helt uppenbart bara ute efter att röra om i grytan eller jävlas i största allmänhet.
Gör om och gör rätt så kommer du finna samma glädje och nytta av detta forum som de flesta av oss.
Annars kan du krypa ner under det stora stenblock du kom ifrån igen.
Ha det..


När jag läser ditt inlägg så ser jag knappast att det finns glädje i detta forum. Du beter dig precis lika illa som jag har gjort. Som jag sa tidigare så har man då förverkat sin rätt att klaga. Totalt onödigt att skriva att jag kommer underifrån ett stenblock. Jag är född precis på samma sätt som dom flesta av oss, och jag har ett helt normalt boende.
 

chrisse6

Breitling
Jag har säkert skrivit det tidigare i tråden, men Jag håller verkligen med dig om att de inte känns helt prisvärda i nyköp. Men med tanke på det ganska brutala värdeminskningar som sker med dem så fort de lämnat butiksmontern så tycker jag att ett begagnatköpt helt klart kan vara motiverat. Storleken är halva grejen i det här fallet, jag gillar klockor som matchar mitt ego.


Ja dom är på tok för dyra här i Sverige men som tur är så krymper ju världen iom att internet finns. I utlandet kostar dom inte mer än något annat i samma kaliber.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
När jag läser ditt inlägg så ser jag knappast att det finns glädje i detta forum. Du beter dig precis lika illa som jag har gjort. Som jag sa tidigare så har man då förverkat sin rätt att klaga. Totalt onödigt att skriva att jag kommer underifrån ett stenblock. Jag är född precis på samma sätt som dom flesta av oss, och jag har ett helt normalt boende.

Ber om ursäkt om jag för dryg! Men när jag läste igenom tråden så kändes det som du bara var ute efter att provocera. Om så inte är fallet så ber jag återigen om ursäkt och välkomnar dig hit.
 

chrisse6

Breitling
Ber om ursäkt om jag för dryg! Men när jag läste igenom tråden så kändes det som du bara var ute efter att provocera. Om så inte är fallet så ber jag återigen om ursäkt och välkomnar dig hit.


Klart som korvspad att jag provocerade, men jag har lovat att bättra mig. Det är hårt och jag får radera många gånger innan jag publicerar mina inlägg. Men visst går det bra?
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Klart som korvspad att jag provocerade, men jag har lovat att bättra mig. Det är hårt och jag får radera många gånger innan jag publicerar mina inlägg. Men visst går det bra?


Framtiden får avgöra om du är OK :)

Vänj dig vid att det är högt i tak, det är ok att säga nästan vad man vill om klockor. Men när det blir personangrepp är det ej accepterat.
Sälj nu av ditt skräp, jag gillar JLC, ge mig en bra deal så handlar jag på stående fot.
 

chrisse6

Breitling
Framtiden får avgöra om du är OK :)

Vänj dig vid att det är högt i tak, det är ok att säga nästan vad man vill om klockor. Men när det blir personangrepp är det ej accepterat.
Sälj nu av ditt skräp, jag gillar JLC, ge mig en bra deal så handlar jag på stående fot.


Ska inte skylla ifrån mig på mina dumheter, men det var verkligen inte jag som gick till personangrepp.....först.
resten tar jag ansvar för, men visst fick jag igång en del ordentligt?
 

Weberg

Audemars
För att återgå till tråden...

...så tycker jag de modeller jag sett av U-boat har varit hysteriskt fula. Jag har faktiskt kräkts lite i armvecket vid ett par tillfälle. Men, och detta är ett stort men, jag tycker det vore förbannat trist om alla gick omkring med en Submariner eller Seamaster på armen (vilket det ibland redan känns som) så hittar du något ovanligt som du gillar så kör! Det kan ju även vara så att den passar din personlighet och kläder, och vips! så känns en udda båt inte alls lika fel längre.
 

chrisse6

Breitling
Framtiden får avgöra om du är OK :)

Vänj dig vid att det är högt i tak, det är ok att säga nästan vad man vill om klockor. Men när det blir personangrepp är det ej accepterat.
Sälj nu av ditt skräp, jag gillar JLC, ge mig en bra deal så handlar jag på stående fot.

Jag ska få skräpet värderat först, kommer inte att göra det i Sverige då jag tycker priserna är något skeva här. Så det kan ta lite tid, men när det är klart så kommer dom ut här och på C24.
 

Sony

Omega
Blev hänvisad här när det gäller U-BOAT
 

Bilagor

  • IMG_20201002_201722_153.jpg
    IMG_20201002_201722_153.jpg
    57.8 KB · Visningar: 3
  • Like
Reactions: HSK
Topp