• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Åsikter tack

  • Trådstartare Deleted member 1265
  • Start datum
D

Deleted member 1265

Guest
Är på jakt efter ett incognito ur, (flyga under radarn)
Sjukt inställd på aquanaut, den verkar vara jävulskt svår att få tag på, har nu lagt ut många krokar, vi får se vad det blir.
Under tiden fastnade jag lite för följande panerai, vad tycker ni?
4S7FPUi.jpg

http://www.nymansur.com/produkter/panerai/historic/PAM00384/radiomir-8-days-ceramica
Säg vad ni tycker, hemsk eller bra? Jag gillar den!
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Annars flyger en Seiko SKX 007 under radarn bra :)

Riktigt cool Panerai!

Happy hunting!
 

paradis

Audemars
Det är den enda PANERAI som jag tycker är riktigt vacker ock som har det mesta. Otroligt snygg........men stor 45mm,då måste man ha en bra hand. Är alla PANERAI,44-45mm stora ? Finns det mindre ?
 

Rille

Rolex
Grym panna de där! Men inget substitut för aquanauten tyvärr :)

paradis, de finns i 40mm, här en en bild på min jag hade tidigare i år.

PAM48
gazede9e.jpg
 
D

Deleted member 1265

Guest
Tycker den ser grymt fin ut, men det kan falla på storleken, kör 42 idag, det känns väldigt tillräckligt.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Eh ja, det är den jag (egentligen) vill ha, MY PRECIOUS!!!!!!!
 

Smulan

Rolex
Den är fin liksom många PAM men inte riktigt en under radarn klocka väl...

Har du kollat Grand Seiko?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Den är fin liksom många PAM men inte riktigt en under radarn klocka väl...

Har du kollat Grand Seiko?
Ja, köp en Seiko för dessa pengar. Ingen kommer tro dig så den smyger så långt under radarn du kan tänka dig och lite till. :)

För att vara seriös så tycker jag att du ska skaffa det du vill ha. En Aquanaut är inte omöjlig att få tag på med lite vilja. Pannan är dock fin men inte riktigt i paritet med det du drömmer om.
 

Genta

Cartier
Förvånar mig att det är svårt att hitta Aquanauten. Har du prövat med Mappin & Webb i London? Har sett den i deras skylt fönster flera gånger
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Har du kollat runt på Chrono24 efter seriösa handlare?

Statsa på det du verkligen vill ha och inga halvmesyrer som du ändå kommer flippa sen...

Kan du inte bara beställa en från Rob? Visst kan det bli några månaders väntetid (max) men ta med dig Onkel Spence (bjud han på några järn innan dock) så blir det nog bra
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Haha,
Ja, köp en Seiko för dessa pengar. Ingen kommer tro dig så den smyger så långt under radarn du kan tänka dig och lite till. :)

För att vara seriös så tycker jag att du ska skaffa det du vill ha. En Aquanaut är inte omöjlig att få tag på med lite vilja. Pannan är dock fin men inte riktigt i paritet med det du drömmer om.

Haha, Grand Seiko eller Patek Phillipe? Du skojar va?
 
D

Deleted member 1265

Guest
Tack för alla åsikter, vet att ni har rätt, man ska köpa det man vill ha.

Seiko, är det något finsk element?
;)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
GS är nog ett unikum bland klockor under 100k som kan vara brevid en PP utan att skämmas alltför mycket om man pratar kvalitet och finish:p
 

Smulan

Rolex
Dock så så jag att denna ligger närmare 200 K men det finns som du säger mer prisvärda modeller :)
 
V

Viggen

Guest
Seiko är good stuff, den som säger annat är bara avundsjuk. :)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Panerai 348 Radomir som du tittar på är riktigt snygg, och mer dressad än 1950 serien.
Tänk efter noga om vad du verkligen vill ha, sen bara KÖÖÖP!:D

Mvh
Michael
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Skärp dig nu, någon gräns måste det finnas på drömmarna dina...
Snälla ta inte så allvarligt på allt man säger, jag la till en smajli för att visa att det handlade om ironi.

Fyfan 200k för den, stackars den jävel som köper en sån. Rörig tavla med gigantiska tryckknappar, ser ut som tentakler... Ser ut som vilken Seiko som helst för typ 1599:-
Faktist så måste jag hålla med dig, den här är långt ifrån en favorit från GS linjen, men sen gillar jag inte kronografer särskilt mycket överlag med undantag av Daytona. Men att den ser ut som en Seiko för 1-2000 kr är ett dumt påstående, iof har jag inte sett den i roseguld utan bara den i rostfritt stål (SBGC001)

img2715grandseikodonmeg.jpg
 

POO

Panerai
Klart du ska ha en aquanaut! Är de verkligen så svåra att få tag på? Tycker jag sett sådana inne lite överallt. Annars finns ju Uret.
GS gör väl bra klockor men med ett utseende bara en mamma kan älska.
Och det här springdrive tramset sen...
 
Topp