Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Återförsäljare av Rolex i LA

Diskussion i 'Diskussion' startad av Shack, 7 juni 2015.

1. Shack
    Trådstartare

Shack Torpare

Jag ska snart till LA och hört att man kan göra sig en bra deal i USA på Rolex. Har ett par frågor...

1. Är det mer prisvärt att köpa en klocka i USA?
    2. Någon som känner till dealers i Los Angeles? Gärna återförsäljare som har begagnade klockor.
    2. Är det något man bör tänka på när det kommer till att plocka hem klockan till Sverige, dvs tull?

Är ute efter en Day Date helguld.

2. M021

M021 Friends of KS

1. Dollarkursen har gått up så fördelarna är inte längre lika stora som dom varit. Se över Säljskatten i CA samt intilligande stater, tillkommer alltid på säljpriset.
    2. Tyvärr nej. Ska du förbi SF finns ju HQ M, kan nog vara intressant även om nytt sökes primärt
    3. Tull kan tillkomma.
    4. Otaliga diskussioner kring "service anda" hos AD's där det luktar gråhandel. Även om du skulle köpa över disk (då har du kvitto)
    5. Helguld DD bör du se över hos Svensk AD. Kan tänka mig att du kan få ner priset i Sverige också.

Reserverar mig för eventuella felaktiga uttalanden :D

3. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    I nyheterna här på Island där jag bor var det i vintras en kille som hade köpt en Rolex hos en 'fin' handlare i L.A. När han kom till Island och bad Michelsen (AD för Rolex på Island) kolla uret så visade det sig att han köpt en falsk klocka.

4. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Just nu är nog läget så att du med fördel tar med klockor till USA och säljer där....

5. KenKun

KenKun Biskop

Mm, dollarn är alldeles för hög nu... Blir nog ingen större skillnad, tyvärr.

6. Magnlar

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm

Fast om man ber säljaren i CA skicka klockan till något hotell i NYC, så slipper man betala säljskatten när man hämtar ut klockan.

7. M021

M021 Friends of KS

Precis, ofta har dom ju kontakter med vissa hotell i närheten av gränsen beroende på vilken stat du befinner dig i.

Magnlar gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield