• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Återförsäljare av Rolex i LA

Shack

Breitling
Jag ska snart till LA och hört att man kan göra sig en bra deal i USA på Rolex. Har ett par frågor...

1. Är det mer prisvärt att köpa en klocka i USA?
2. Någon som känner till dealers i Los Angeles? Gärna återförsäljare som har begagnade klockor.
2. Är det något man bör tänka på när det kommer till att plocka hem klockan till Sverige, dvs tull?

Är ute efter en Day Date helguld.
 

M021

Rolex
2-Faktor
1. Dollarkursen har gått up så fördelarna är inte längre lika stora som dom varit. Se över Säljskatten i CA samt intilligande stater, tillkommer alltid på säljpriset.
2. Tyvärr nej. Ska du förbi SF finns ju HQ M, kan nog vara intressant även om nytt sökes primärt
3. Tull kan tillkomma.
4. Otaliga diskussioner kring "service anda" hos AD's där det luktar gråhandel. Även om du skulle köpa över disk (då har du kvitto)
5. Helguld DD bör du se över hos Svensk AD. Kan tänka mig att du kan få ner priset i Sverige också.

Reserverar mig för eventuella felaktiga uttalanden :D
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
I nyheterna här på Island där jag bor var det i vintras en kille som hade köpt en Rolex hos en 'fin' handlare i L.A. När han kom till Island och bad Michelsen (AD för Rolex på Island) kolla uret så visade det sig att han köpt en falsk klocka.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
1. Dollarkursen har gått up så fördelarna är inte längre lika stora som dom varit. Se över Säljskatten i CA samt intilligande stater, tillkommer alltid på säljpriset.
2. Tyvärr nej. Ska du förbi SF finns ju HQ M, kan nog vara intressant även om nytt sökes primärt
3. Tull kan tillkomma.
4. Otaliga diskussioner kring "service anda" hos AD's där det luktar gråhandel. Även om du skulle köpa över disk (då har du kvitto)
5. Helguld DD bör du se över hos Svensk AD. Kan tänka mig att du kan få ner priset i Sverige också.

Reserverar mig för eventuella felaktiga uttalanden :D


Fast om man ber säljaren i CA skicka klockan till något hotell i NYC, så slipper man betala säljskatten när man hämtar ut klockan.
 
Topp