• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Återfall...eller vanligt beteende ?

Tydligt att många här på forumet tillhör den kategori nördar som köper och flippar ständigt….Jag har samma beteende, blir sugen på en klocka och kolla den i annonser och sighter samt slår till när ett bra tillfälle bjuds. Har alltid satt Omega högt och haft minst ett tjugotal som kommit och gått men några är ännu kvar i lådan. Rolex är ju ganska dominerande på forumet och jag tänkte för tre år sedan att skaffa en.
Det blev denna GMT som köptes av en annan nörd här.

RolexBlack_zps5289842f.jpg


Efter ett tag trånade jag efter Pepsi-ringen och det ordnade Bergströms i Gbg
PepsiWrist.jpg


Efter knappt ett år så svalnade intresset och jag flippade den samt återgick till Omega.
En av anledningarna var att Omega har så många trevliga modeller och enligt min enkla mening lika bra som andra kvalitetsklockor.
Men snart blev det i alla fall sug efter en GMT, d.v.s., jag ångrade att jag flippade den…..

Resultatet av detta blev en Coke som inhandlades av en trevlig forummedlem…
Har nog tänkt att den ska få stanna tillsammmans med omegorna…..

RolexSvart1_zpsda0288ca.jpg
 

AndyAnd

Cartier
Jag har haft två stycken (likadana) GMT men sportar nu en explorer II för omväxlings skull ;) sa jag att jag haft speedyn två gånger och är inne på att köpa den igen?
 

jabla

Sarlacc
masterkiller skrev:
jabla skrev:
Fullt normalt :) har själv en 16700 som jag skulle ha svårt att vara utan.

Har aldrig köpt tillbaka en klocka annat än billiga Seiko 007 typ, känns rätt tråkigt, varje flipp är ett nederlag..... :lol:

Såg nu hur konstigt mitt svar blev :shock:
Jag menar naturligtvis att det alltid är fullt normalt att vilja äga en Rolex GMT
 

TheKing

Cartier
samma issues....

ägt massa breitling, tröttnade och övergick till omega...sen breitling igen.
Sen köpte jag min graaaaal Omega Speedmaster 9300...denna skulle jag behålla för alltid.....tja knappt en månad gammal såldes den vidare :oops:

Nu är jag inne på IWC?!?!! :geek:
och fst den inte sitter på handleden än...sneglar jag redan åt pilot???

problem?? OOOO JA
 
TheKing skrev:
samma issues....

ägt massa breitling, tröttnade och övergick till omega...sen breitling igen.
Sen köpte jag min graaaaal Omega Speedmaster 9300...denna skulle jag behålla för alltid.....tja knappt en månad gammal såldes den vidare :oops:

Nu är jag inne på IWC?!?!! :geek:
och fst den inte sitter på handleden än...sneglar jag redan åt pilot???

problem?? OOOO JA

Mitt varmaste deltagande ! :D
 
Topp