Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Öl och mikrobryggerier

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Kung Midas, 19 september 2015.

1. Kung Midas
    Trådstartare

Kung Midas Bonde

Första inlägget jag får lägga i Lifestyletråden vill jag ägna åt öl, det har en stund nu vart ett ökande antal mikrobryggerier som kommer med egenbrygg av olika slag ofta med relativt höga prislappar. Vad tycker folket är öl något som skal vara billigast möjligt eller är detta en konstform som kittlar smaklökar och känslor? Någon som har hittat mikrobryggerier utöver det vanliga? Ge era tips och tankar rekommendationer och råd!

Equilibrium gillar detta.
  2. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Sundbybergs Köksbryggeri är ett av mina lokala favoritbryggerier. Jag gillar att testa ny öl men orkar sällan specialbeställa. Så tyvärr missar man mycket.

plattfot och Kung Midas gillar detta.
  3. axel_

axel_ Torpare

Känns inte så konstigt att det är dyrare med riktig öl än tex macro-lager, småskaligt gjord av företag/bryggerier som inte har allt för många bryggare/anställda. Så betalar hellre 40:- för en god bira än 10:- för något blaskigt å trist skit..

zeke_varg, Icaras och Kung Midas gillar detta.
  4. Kung Midas
    Trådstartare

Kung Midas Bonde

Helt med på det, själv går det sport i att prova ny för varje öl jag dricker, vill gärna att småskala koncepten går runt å frodas vidare!

5. the quiet man

the quiet man Friends of KS

Från:
    Västerås
    Botaniserar alltid i "små partier" hyllan på bolaget. Hittar en del hits och lika många miss.
    Känns som det har gått lite väl mycket " the weirder the better" i svenska microbryggerier.
    Favoriten just nu är Oppigårds då det känns som dom har en röd tråd genom alla sina öl. Sedan kan man ju alltid diskutera om just dom fortfarande kan klassas som ett microbryggeri. Annars är mitt lokala Coppersmiths riktigt bra.

plattfot gillar detta.
  6. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Välkommen till Lifestyle Goebbles !

Kung Midas gillar detta.
  7. axel_

axel_ Torpare

Oppigårds är ju helt klart micro, även fast dom börjar ta rätt stora andelar av dom ölen som hamnat i Fasta sortimentet. Och dom gör ju också grymma bira till 100% och håller en riktigt hög kvalitet genom hela sortimentet. Samma sak med tex Brekeriet, dom håller det bara "surt" och blir GRYMMA på det. Känns som ju spretigare bryggeriet blir desto ojämnare riskerar kvalitén att bli. Det finns ju tyvärr öl som hamnar på lokala beställningssortimentet som inte alls borde passera bolagets "kvalitetskontroller" som dom nu menar skall vara så hård, för att vi ska få dom absolut bästa produkterna som möjligt..
    Men kul att det bryggs! Mer öl åt folket ;)

Kung Midas gillar detta.
  8. Pelarn65

Pelarn65 Friends of KS

Här är några jag gillar
    image.jpg
    image.jpg image.jpg

Kung Midas, Camo00 och JesperRyberg gillar detta.
  9. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala
    Slår ett slag för semilokala trainstation brewery som även har medlemspub i sina knivstalokaler.

Andra svenska favoriter är APAn från electric nurse, omnipollo (finns pub på söder), och pang pang.

Kung Midas och Camo00 gillar detta.
  10. Kung Midas
    Trådstartare

Kung Midas Bonde

Tänkte jag skulle slänga in ett par Norska bidrag i öltråden här som jag tycker har genomgående mycket bra kvalitet på det de producerar.
    Nøgne Ø http://www.nogne-o.com/
    Haandbryggeriet (hittar ingen hemsida)
    I övrigt har jag också smakat på många av Oppigårds olika sorter, helt klart kan de det å brygga öl!