• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Öppning av paket...

BME

Cartier
Efter en del snack om denna klocka bla av masterkiller (som fegade ur och köpte Rolex istället) på senare tid så blev det ett spontanköp...
Håll till godo med lite bilder tagna med iphonen och på slutet några med det "officiella KS macro objektivet" :)

Inga superknivar här denna lilla fickkniv räcker gott, tror alla andra kompenserar... ;)
d35e9c2b-fcd0-4d5e-91e7-8b2f4ac39a3d_zpsd2e1901e.jpg


Under pappret fanns en annan box och i den boxen fanns denna box:
null_zps51e5df2c.jpg


Innanför denna så närmar vi oss.
cf9c4e86-ed29-404a-a1e6-c996d7a74b06_zps8b857b7d.jpg


Sedär en 3573.50:
null_zpsd43b9ddd.jpg


Handledsskott:
null_zps63435f1a.jpg


Lite macrobilder:
null_zps7cd93d7e.jpg


23868d72-6400-41d7-923d-f79d55156cb5_zps718cb3b7.jpg


null_zps8abdf8eb.jpg


Min första omega och mina första intryck är bara bra!
Nu ska jag bara få tag på lite schyssta läderband till den så är jag hemma, förslag mottages mer än gärna!

Tack och bock för nu!
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Snyggt! Tycker att Omegas krokoläder som är skuret för inpassning mot boetten är riktigt hett. ;)
 
  • Like
Reactions: BME

BME

Cartier
Bra val och grattis kompis, vem vet det kanske blir en Speedy oxå för mig lite längre fram!

Ja det var inte tänkt att jag skulle bli med Speedy var faktiskt egentligen ute efter en 16710a som jag snöat in lite på för tillfället sen postade du tråden om Speedys och då såddes ett frö att en sån kanske man ska ha sen gick det snabbt :)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Kul att den stannar inom familjen! :) En riktigt fin klocka i perfekt skick, stort grattis! :)
 
  • Like
Reactions: BME

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Nice, gillar speedy, måste bara köpa lite annat först ...men sen då jävlar, den står på listan!
 
  • Like
Reactions: BME

plattfot

Rolex
Grattis!

20 mm är ju en tacksam bredd när det gäller band.

Problemet Speedmasterboetten lider av IMO är att den har relativt långa bandhorn som ger en stor glipa mellan band och boett om man tar ett tunnare band.

JAG trivs bäst när bandet sitter så tight mot boetten som möjligt.


Hirsh Leonardo (?) med egengjorda hål.
 
Topp