• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Öppning

Sond

Patek
Gudomligt vacker klocka. JLC är även mitt favoritmärke. Har alltid upplevt JLC som en fantastisk blandning av stil och kvalitet. Just Ultra thin moon (39 mm) är en av favoriterna bland deras klockor. Jag valde på den bland tre olika JLC när jag till slut gick för en Reverso Duo. Men tanken finns kvar att skaffa en. Det kan även bli en triple date moonphase. Hur som helst är den där hur läcker som helst. Det många missar är att tavlan lever mycket mer än vad man tror när man ser normala bilder. På ett av dina foton tycker jag dock du får fram den struktur som tavlan har. Så ett stort himla grattis!!!
 

Sond

Patek
Grattis till en jättefin klocka, en riktig skönhet !!

Vad jag dock inte tycker är lika skönt är på det sätt du sågar det
stora flertalet av klocksnacks medlemmar.
Hur kan man skriva att de flesta av öppningstrådarna liknar barn
som på julafton river upp sina julklappar ?
Är det inte att förlöjliga det stora flertalet som för surt förvärvade
pengar köper vad dom har råd till och sedan vill dela sin glädje med andra ?

Har surfat runt på klockforum ett bra tag men inte blivit medlem förrän
nyligen. Äger inte jättemånga klockor men gläds och njuter av dom jag har.
Jag skulle aldrig få för mig att såga mina klockbröder på detta sätt.
Hur tror du en nybliven medlem, utan allt för stor kunskap, känner sig
om han skulle vilja lägga upp en paketöppning på hans nyinköpta ögonsten
och blir bemött så här.
Nej kom ner från dina höga hästar, skippa första meningen och behandla
såväl nybörjare som veteraner med den respekt dom förtjänar.
Jag kan förstå vad du menar. Men jag upplever att Zenith träffar ganska rätt i sin blinkning med oss på KS. Det finns ofta en ironisk underton och det måste man läsa in i posterna. Det är mycket sällan illa menat, utan just en form av kamratlig humor. Att driva lite med varandra tillhör spelet. Görs det bara så att ingen enskild pekas ut eller drabbas tycker jag det bara spetsar till trådarna. Dessutom är vi ju många som likt barn på julafton river upp paketen och hastar fram dåliga mobilbilder på våra små underverk..:D
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Jag kan förstå vad du menar. Men jag upplever att Zenith träffar ganska rätt i sin blinkning med oss på KS. Det finns ofta en ironisk underton och det måste man läsa in i posterna. Det är mycket sällan illa menat, utan just en form av kamratlig humor. Att driva lite med varandra tillhör spelet. Görs det bara så att ingen enskild pekas ut eller drabbas tycker jag det bara spetsar till trådarna. Dessutom är vi ju många som likt barn på julafton river upp paketen och hastar fram dåliga mobilbilder på våra små underverk..:D
ECHO...ECHo...ECho...Echo...echo...







;) :p
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Väldigt vacker. Har inte tittat åt klockor av detta slag alls men den här lockar mig. Jag kanske håller på att mogna. Hur som helst - stort grattis till vad som förefaller att vara en fantastisk klocka.
 

Clocksauce

Cartier
Grattis till en jättefin klocka, en riktig skönhet !!

Vad jag dock inte tycker är lika skönt är på det sätt du sågar det
stora flertalet av klocksnacks medlemmar.
Hur kan man skriva att de flesta av öppningstrådarna liknar barn
som på julafton river upp sina julklappar ?
Är det inte att förlöjliga det stora flertalet som för surt förvärvade
pengar köper vad dom har råd till och sedan vill dela sin glädje med andra ?

Har surfat runt på klockforum ett bra tag men inte blivit medlem förrän
nyligen. Äger inte jättemånga klockor men gläds och njuter av dom jag har.
Jag skulle aldrig få för mig att såga mina klockbröder på detta sätt.
Hur tror du en nybliven medlem, utan allt för stor kunskap, känner sig
om han skulle vilja lägga upp en paketöppning på hans nyinköpta ögonsten
och blir bemött så här.
Nej kom ner från dina höga hästar, skippa första meningen och behandla
såväl nybörjare som veteraner med den respekt dom förtjänar.


Jag håller faktiskt med trådöppnaren, för en öppningstråd med lite backgrundsinfo är så pass mycket mer intressant. Det finns ju inget värde för mig att läsa en tråd med några bilder på en uppskiten låda och ett wristshot på en sub-c med mobilbild när det redan finns 2-3 identiska trådar bara senaste veckan. Däremot så läset jag gärna en paketöppningatråd till morgonkaffet om det så handlar om en gammal söndermöglad aqualand, bara jag får lite mental stimulans i form av köparens reflektioner eller kanske till och med den research som gjorts innan. Grattis till en grym klocka och för mig grail!
 
D

Deleted member 1265

Guest
Fin klocka! Grattis!
Jaegers boxar är grymma på ngt diskret sätt!
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Jag sällar mig till övriga, fantasiskt vacker klocka. Månkomplikationen passar verkligen in på denna klocka.
 
Topp