• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Öppning

Donkii

Boushh
2-Faktor
Har själv stått och stirrat på denna klocka, vände ryggen till, men vände sedan tillbaka igen för att fortsätta stirra. Trodde nog aldrig att jag skulle få se denna klocka här på KS så jag får vacker lyfta på hatten och säga grattis till dig och kommande generationer.

Amen.
 

Frosse

Cartier
Jag håller faktiskt med trådöppnaren, för en öppningstråd med lite backgrundsinfo är så pass mycket mer intressant. Det finns ju inget värde för mig att läsa en tråd med några bilder på en uppskiten låda och ett wristshot på en sub-c med mobilbild när det redan finns 2-3 identiska trådar bara senaste veckan. Däremot så läset jag gärna en paketöppningatråd till morgonkaffet om det så handlar om en gammal söndermöglad aqualand, bara jag får lite mental stimulans i form av köparens reflektioner eller kanske till och med den research som gjorts innan. Grattis till en grym klocka och för mig grail!
Å andra sidan kanske det inte finns så mycket att säga om en Sub-C som verkar vara lika vanligt som veckans sju dagar. Däremot uppskattar iaf jag dessa trådar när det kommer lite ovanligare klockor.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Snygg!

En nyfiken fråga: hur "ställer" man månfasen? För den måste väl bero var på jorden man befinner sig? Finns det någon sajt som visar månstatus förd en plats man befinner sig på?

/R
 

Isodor

Audemars
Tack för fina tillrop men det var väl onödigt att bumpa denna över en månad gamla tråd ? :p

RobertD: Det medföljer ett verktyg, som är som en pigg som man kan trycka in en liten knapp vid ca kl 7 för ställa in månfasskivan. Datum är vid kl 5. Två olika skivor, så de är oberoende av varandra. Månkalendern hittar du på nätet av består utav ca 28 dagar.
 
Topp