• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Öppningsritual (bildtung) *Nya bilder

D

Deleted member 124

Guest
Jag har sedan jag sålde min Tissot Visodate för något år sedan, saknat 1. En klocka med ljus urtavla. 2. En klocka med automatiskt urverk. 3. En elegant klocka med rötter från 60-talet.

Till det väsentliga: att öppna ett paket innehållandes en klocka är för mig en ritual. Och i denna ritual behövs kaffe. Samt bra musik.

Och när det är tal om en så helig ritual som klocköppning så duger inte moccamastern. Istället blir det droppkaffe i sann hipsteranda.
8588313853_016875c6dc_b.jpg


Vidare duger inte ikeas 365-knivar för denna ritual.
8589415038_73b1c29ecb_b.jpg


8589414464_d2f137f9c1_b.jpg


Viktigt är det att inte skära sönder klockboxen, ifall man i framtiden skulle vilja flippa och det vill man ju.
8588312309_72b159cca0_b.jpg


Här är en del av klockboxen som kanske avslöjar fabrikatet?
8588311747_9b3af0e20e_b.jpg





8588311237_5df4284646_b.jpg


Glöm för all del under öppningshetsen inte att dricka ditt nybryggda hipsterkaffe.
8589412428_b84b9e4eb2_b.jpg


Närma dig varsamt klockboxen
8588310277_6da72ede5e_b.jpg


Öppna och tag en intetsägande bild med din iphone
8589410988_3b63e8294a_b.jpg


Ansträng dig lite mer och försök få någon form av fokus. Tada! Hamilton Intra-matic 38 mm.
8589410490_235597f0ac_b.jpg


38 mm jämfört med 42 mm
8589410148_21156d7c12_b.jpg


Modest tjocklek
8589409572_1e8a6a63ae_b.jpg


Välbeprövat dussin-eta
8588307305_f2d077932d_b.jpg


Obligatoriskt wristshot
8588306869_a628f45671_b.jpg


Och glöm inte någon bra musik att förgylla ritualen med
8589408132_89cf3e9eb4_b.jpg
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Öppningsritual (bildtung)

Riktigt fin!
Storlek på den?

edit: läste mer noggrant sen :)
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Öppningsritual (bildtung)

Nice!! Kul med lite Hamilton här, har varit nyfiken på dem jättelänge. Ser fram emot bilder och omdöme! ;)
 
D

Deleted member 124

Guest
Re: Öppningsritual (bildtung)

Tack för kommentarerna. Det är fantastiskt skönt med en så pass tunn klocka som omväxling.
 

MERL

Omega
Re: Öppningsritual (bildtung)

pethul skrev:
Jag har sedan jag sålde min Tissot Visodate för något år sedan, saknat 1. En klocka med ljus urtavla. 2. En klocka med automatiskt urverk. 3. En elegant klocka med rötter från 60-talet.

Till det väsentliga: att öppna ett paket innehållandes en klocka är för mig en ritual. Och i denna ritual behövs kaffe. Samt bra musik.

Inte nog med kaffe och musik, du showar off din metodkurslitteratur för statsvetenskap II. Din klocka är värd bättre än så ;)

Grattis!
 
D

Deleted member 124

Guest
Re: Öppningsritual (bildtung)

MERL skrev:
pethul skrev:
Jag har sedan jag sålde min Tissot Visodate för något år sedan, saknat 1. En klocka med ljus urtavla. 2. En klocka med automatiskt urverk. 3. En elegant klocka med rötter från 60-talet.

Till det väsentliga: att öppna ett paket innehållandes en klocka är för mig en ritual. Och i denna ritual behövs kaffe. Samt bra musik.

Inte nog med kaffe och musik, du showar off din metodkurslitteratur för statsvetenskap II. Din klocka är värd bättre än så ;)

Grattis!
haha jag skyller snarare på dålig städning.
 
U

urinvånaren

Guest
Re: Öppningsritual (bildtung)

En pedagogisk unboxing för oss dödliga! Grattis :D
 
D

Deleted member 124

Guest
Re: Öppningsritual (bildtung)

Vad tror ni om ett somrigt natoband på ett sånt här ur? Är den för dressad för det? Jag sportade nato på Tissot Visodate och det funkade ok, men den hade också högre boett och lite rejälare luggar.
 

Vnagenius

Cartier
2-Faktor
Re: Öppningsritual (bildtung)

Grattis till en jävligt proper klocka.
Jag har också sneglat lite på Hamilton i omgångar och får kanske göra slag i saken.
Vad fick du betala för klockan?
 
D

Deleted member 124

Guest
Re: Öppningsritual (bildtung)

Vnagenius skrev:
Grattis till en jävligt proper klocka.
Jag har också sneglat lite på Hamilton i omgångar och får kanske göra slag i saken.
Vad fick du betala för klockan?
Det blev runt 4500 från Amerikat, tull & moms inkluderad. Mitt första intryck är att klockan är i klass med Tissot och de är prisvärda tycker jag.
 

Vnagenius

Cartier
2-Faktor
Re: Öppningsritual (bildtung)

pethul skrev:
Vnagenius skrev:
Grattis till en jävligt proper klocka.
Jag har också sneglat lite på Hamilton i omgångar och får kanske göra slag i saken.
Vad fick du betala för klockan?
Det blev runt 4500 från Amerikat, tull & moms inkluderad. Mitt första intryck är att klockan är i klass med Tissot och de är prisvärda tycker jag.

Ganska vettiga pengar mao.
 

MERL

Omega
Re: Öppningsritual (bildtung)

pethul skrev:
MERL skrev:
pethul skrev:
Jag har sedan jag sålde min Tissot Visodate för något år sedan, saknat 1. En klocka med ljus urtavla. 2. En klocka med automatiskt urverk. 3. En elegant klocka med rötter från 60-talet.

Till det väsentliga: att öppna ett paket innehållandes en klocka är för mig en ritual. Och i denna ritual behövs kaffe. Samt bra musik.

Inte nog med kaffe och musik, du showar off din metodkurslitteratur för statsvetenskap II. Din klocka är värd bättre än så ;)

Grattis!
haha jag skyller snarare på dålig städning.

Nä men bra jobbat, häng i nu så blir det NEK II till hösten! (?)
 
D

Deleted member 124

Guest
Re: Öppningsritual (bildtung)

MERL skrev:
pethul skrev:
MERL skrev:
pethul skrev:
Jag har sedan jag sålde min Tissot Visodate för något år sedan, saknat 1. En klocka med ljus urtavla. 2. En klocka med automatiskt urverk. 3. En elegant klocka med rötter från 60-talet.

Till det väsentliga: att öppna ett paket innehållandes en klocka är för mig en ritual. Och i denna ritual behövs kaffe. Samt bra musik.

Inte nog med kaffe och musik, du showar off din metodkurslitteratur för statsvetenskap II. Din klocka är värd bättre än så ;)

Grattis!
haha jag skyller snarare på dålig städning.

Nä men bra jobbat, häng i nu så blir det NEK II till hösten! (?)
Nationalekonomi? Nej då, jag lär mig att studera människor.
 
D

Deleted member 124

Guest
Jag provade med några natosnören och mesh i dag. Jag tror att originalbandet får vila i lådan, tills jag behöver gå i kostym. Vad tycker ni om nedan kombinationer?

Singulars sköna lädernato
8592103220_1e76c55cc9_b.jpg


Flätat nato
8592103570_85a10ec1d8_b.jpg


Excentrikern
8592103400_93c80d6c1d_b.jpg


Mest vintagekänsla?
8591001715_b19a328998_b.jpg


Lädernatot och meshbandet är oslagbart i i komfort
 
V

Viggen

Guest
Grattis! Stilig klocka till kostymen. :)
Jag skulle nog köra på läder-natot, när inte orginalet skall sitta på.
 
Topp