• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Överbetala" för en klocka

fsdfsdf

Omega
Tack för alla bra svar hörni - inte alldeles oväntat att jag snarare skulle bli mer övertygad om att köpa klockan än motsatsen. :)

Bra input att väga in service-historiken, hade jag faktiskt inte tänkt på det.

Nix, det var inte en butik i Stockholm jag avsåg utan USA.

Har försökt pruta två gånger så den vägen känns stängd.

Återkommer med bilder ifall jag slår till - tack!
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Jag får instämma i kören. Klockor som jag tror jag kommer behålla kan jag betala för mycket för, men många gånger har jag också köpt klockor för att det känns som om de ligger under marknadspris. Då kan man få klämma gratis, så att säga. I praktiken blir det ju sällan så i alla fall, men i de flesta fall kan man få ha klockan ett tag för några procent av värdet, vilket ju inte blir någon jättedålig affär i alla fall.
Men då håller jag mig också i allmänhet under 5 siffriga belopp.
I min erfarenhet så går prisbilden generellt upp också, så att vänta på ett lika lågt eller lägre pris som man en gång har sett kan var tålamodsprövande.
 
Topp