• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Överkomlig panda?

san

Cartier
2-Faktor
Men så kan det mycket väl vara så att det är jag som skannar av fel delar av teh interwebz. krämbulle, du kanske kan tipsa om var man kan tänkas hitta gamla Heuer-kronografer till salu?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Men så kan det mycket väl vara så att det är jag som skannar av fel delar av teh interwebz. krämbulle, du kanske kan tipsa om var man kan tänkas hitta gamla Heuer-kronografer till salu?

Det jag menar är att med rätt insats så är det inte en omöjlig klocka att hitta. Det är ingen PP tillverkad i 5 ex liksom.

Jag har nog tittat på ungefär samma ställen som dig, och räknar jag in även 2 registers kronografer, så har jag nog sett ett 10 tal till salu under det senaste halvåret till året.

Allt handlar om vad man har för budget vilket vi öht inte berört här, 2447or i fint skick börjar ju bli dyra, 50+, och är man beredd att lägga de pengarna och kanske lite till hävdar jag fortfarande att det inte är svårt att hitta en Carrera till salu.

Finns ju ett gäng, dock inte Panda, till salu på Chrono tex.

Fyndens tid på dessa verkar dock vara förbi.

Och en 'överkomlig kronograf' är det ju en stretch att kalla dessa. Beror väl iof på vad man har för resurser.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är inte klockan tillverkad av Seagull så är den ju fake ävensom den innehåller Seagull-delar. Sen om det gäller alla modeller eller enbart 1963-modellen vet jag ej, men det känns ju som att alla 42mm-versioner borde vara fake.
 

Knight

Cartier
Allt handlar om vad man har för budget vilket vi öht inte berört här, 2447or i fint skick börjar ju bli dyra, 50+, och är man beredd att lägga de pengarna och kanske lite till hävdar jag fortfarande att det inte är svårt att hitta en Carrera till salu.

5-10k i trådstarten.. det är vad överkomligt innebär i det här fallet :)
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Vantage med Valjoux 7733!

image.jpg
 

snajgel

Panerai
Man blir ju galet sugen på någon variant!
Får börja lägga deg på hög igen efter senaste köpet, kronograf nästa!
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Bumpar och stjäl denna tråd hellre än att skapa en ny likadan

Har lite svårt att bestämma mig vad nästa ur ska bli, en kronograf blir det helt säkert och (just) nu har jag snöat in på "Pandadial". Kan man få lite förslag, tips eller bara sköna skrytbilder av era keepers, budgeten lite större än trådskaparens, säg 20-30'. Letar främst efter en äkta panda men reversed funkar också.
 

saferide

Omega
2-Faktor
Gillar bullheads! Kan ang. Citizen även rekommendera att man kollar på den oktagonformade som iallafall jag tycker är ännu snyggare!

bullhead.JPG


Lånad bild, skulle dock gärna ha en sådan!
 
Topp