Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Övertala mig att ta emot Rollen

Diskussion i 'Diskussion' startad av Mangusta, 25 juli 2013.

1. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Fick en stål Oyster Perpetual no date i present men kände absolut ingen kärlek för klockan alls så vi lämnade tillbaka den till affären. Funderar nu på om jag borde ha tagit emot den iaf, både för givarens skull och för att det ju är en Rååålex. Övertala mig varför jag bör ta emot klockan som jag inte är det minsta kär i. Det blir nog svårt för er att lyckas men ni kan ju försöka.

2. morrism

morrism Friends of KS

Tar du inte emot en present, rolex eller ej är det lite otacksamt kan jag tycka

Wii, Norra, 80talisten och 4 andra gillar detta.
  3. Nexus

Nexus Präst

Du kommer inte bara utvecklas som klockintresserad med en klassisk Rolex runt handleden utan även växa som människa.
    Dessutom är den snygg och du kan hänga med Rolexmaffian här på forumet.

4. Per

Per Björklövens finest

För den är snygg? :)

Bild snodd på nätet. Tror att ägaren ev hänger här.

falten gillar detta.
  5. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Det var lite så jag kände mig. Otacksam. :sorry: Men samtidigt är det mycket pengar för något jag inte är kär i.

6. Sälj klockan och ge bort pluringarna till WSPA.

80s gillar detta.
  7. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Med risk för att bli avstängd nu direkt min första dag här så skriver jag att jag gillar Breitling (och TAG) bättre men kan uppskatta Rolex för vad märket står för och deras starka varumärke och andrahandsvärde går ju inte att förneka.

8. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Kär eller ej, det är en gåva. Sen är det en riktigt bra dressklocka. Du behöver inte bära den till vardags utan välja att använda den till kostym och eller vid festligare/ mer formella tillfällen. Så kan du ha en annan klocka till vardags.

9. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Borde jag veta vad WSPA är? :bookworm:

10. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Djurskydd!

11. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Fast är den så snygg... egentligen? "Min" skulle ha en silverfärgad urtavla.

Kommer väl få hela klocksnack efter mig som kommer hit och är rebell, haha. :bag:

12. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Trodde det hette ASPCA? Beror på vilket land vi talar om säkert.

13. Per

Per Björklövens finest

Du gör som du vill. Gllar du den inte så gillar du den inte. Vad för typ av gåva är det? Frugan? Jobbet?

14. Yo-han

Yo-han Troll probationary

15. mrMyagi

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    Sjukt snygg, ref nr?

16. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Bröllopsdagsgåva bara. Jag vet inte varför jag inte känner ljuv musik när jag har den på armen. Jag känner bara... eeeh, jahaa, det är en klocka som det står Rolex på- ja, ja ungefär. När jag tar på mig vissa modeller av Breitling eller TAG däremot så sjunger himlens alla änglar i kör. :D

17. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Vad är det som är så roligt??? :arghh:

18. Per

Per Björklövens finest

Antar du känner samma för din fru? Läge att hitta en som matchar din framtida TAG.

Inser att Yo-han är något på spåren. :)

19. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Lämna tillbaka bröllopsgåva???

När trollmor har lagt de elva små trollen
    och bundit fast dem i svansen,
    då sjunger hon sakta för elva små trollen
    de vackraste ord hon känner:
    Ho aj aj aj aj buff, ho aj aj aj aj buff,
    ho aj aj aj aj buff buff!
    Ho aj aj aj aj buff.

Aquaracer2, MJ24 och Norrlänningen gillar detta.
  20. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Vad menar du? Vad har känslorna för min partner med en klocka att göra? Måste man älska Rolex bara för att det är Rååålex eller hur tänker du?

21. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Luktar lite troll.
    Varför ska någon du inte känner övetala dig att behålla något du inte vill ha, makes no sense....

Andrew, vekktah, Kson och 1 annan gillar detta.
  22. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

BröllopsDAGSgåva. Har varit gift länge. Och varför blir jag kallad troll för att jag lämnar tillbaka en Rolex? Har tyckt att ni verkar ha trevlig stämning här men nu börjar jag undra om det var ett misstag att bli medlem.

23. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Tja, tänkte om ni Rolexfrälsta kunde komma på en bra orsak så att något klickade i mig och jag ville ha den trots allt. Men jag tror att jag kanske ska tacka för min tid på forumet om det är det här bemötandet jag får för att jag inte följer strömmen som en död fisk och hoppar jämnfota för att jag får en Rååålex.

24. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Vi kan ju säga såhär..

Hade jag och min flickvän gift oss om en vecka, så är jag säker på att jag hade fått en klocka jag tycker om. Och då är hon 22 år gammal, och vi har bara varit tillsammans i några år.

David och Andrew gillar detta.
  25. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Handlar nog om ditt sätt att lägga fram saker och ting, sen hjälper det inte att skriva Råålex i varje inlägg.

En klocka blir ju inte automatiskt snygg och passar alla bara för att det är ett känt varumärke.

26. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Nej ingen kallar dig troll för att du vill lämna tillbaka en klocka.
    Däremot så vänder sig jag emot att man:
    #1 Vill lämna tillbaka en gåva.
    #2 Raljerar, och med flit Förlöjligar/hånar andras intresse genom att skriva Rååålex. Visst det är "bara" ett varumärke. Men det är kopplat till mångas intresse.
    #3 Jag tycker att hela upplägget känns lite skrytigt, "Jag fick en Rolex men vill inte ha den".

morrism och David gillar detta.
  27. Mangusta
    Trådstartare

Mangusta Borgare

Raljerar? Det är ju ni som förlöjligar mig och kallar mig troll och tycker att jag borde älska klockan bara för att det är en Rolex tydligen. När har jag sagt att jag ogillar Rolex i stort? För att jag sa att det finns två andra märken jag gillar bättre? Vad är problemet? Jag är ganska säker på att jag skrev att jag uppskattar vad Rolex står för!

28. Yesper

Yesper Bonde

Hade jag varit i din frus sits så hade jag nog uppskattat(lite besviken över felträffen kanske) att du säger direkt vad du tycker om den. Att du byter den kommer hon snart över, men kanske är roligare i längden med en klocka du faktiskt kommer använda och trivs med! Å andra sidan har du fått en väldigt fin och i många lägen gångbar klocka, så att byta bort den mot en som för stunden känns "kul" kanske är dumt! Lycka till :)

29. calzone

calzone Biskop

bildbevis ? :D

30. Per

Per Björklövens finest

Du fick iaf lite tips. Dög det inte så antar jag att du har ditt svar. Ska vi gå vidare och diskutera något annat viktigt eller blev du less?

Mårtenssons ur Brookfield