• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

(äntligen) fredag!

Mw79

Vacheron
2-Faktor
OK, allt för tidigt men måste förbi jobbet och fixa några saker innan det är en taxi till Arlanda som gäller. Så får väl bjuda på den här så länge:
IMG_0322.jpg
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Denna fredagen börjar jag med AP diver :)

Gillar denna klocka skarpt... Men kanske måste flippas för något annat... ;)

Mvh
Micke E

Trevligt att se att flera än jag tvingas gå upp så här tidigt. Någon annan som ska med 06:20 flyget till Amsterdam så bjuder jag på frukost.
 

RDFG

Cartier
Känner mig lite väl ensam på jobbet. Och här på KS, inte någon annan som måste upp pisstidigt på en fredag?

Gå upp? Har inte kommit hem än.. Skiftjobb är guld o_O

Kanske ska tillägga att det är 16610 som sitter på armen, tyvärr inte möjlighet till bild atm :(
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Haha...faen va folk är morgon pigga här, trodde man skulle vara först, så jag förberedde innan jag gick och la mig. Lär åka till jobbet tidigt idag, då jag har mycket och göra och då jag behöver sticka lite tidigare från jobbet också.

nyaYMNE_zps6ec4cb82.jpg


Nu har det gott ca 1 vecka sedan jag fick tavlan bytt på min YM, dock fattas en dag bara. Men jag vill uttrycka min kärleksförklaring till både Rob Engström och min nya klocka fredagen till ära. För trots att det bara är ett tavelbyte gjort, så är känslan något helt annat, känslan jag har är att jag har ny klocka. Så stor skillnad är det på YM med platina tavlan kontra YM med den blåa. Detta är sann kärlek och min absolut största favorit bland klockorna i samling just nu, en keeper kan jag nog lova till 99,99%.

Ska inte gå händelserna i förväg, men detta hade inte varit möjligt om inte Spencer66 och Aquaracer2 anordnat förra fredagens Gtg i Sthlm, bra jobbat gubbs plus alla andra som var där, detta måste vi göra om snart igen. Väl inne på restaurangen, så hade detta inte varit möjligt om jag inte stött på Urmakaren Peter på Rob Engström. Som förklarade att dom haft en kund, som varit inne och handlat nya YM 116622 med blå tavla, men ångrat sig någon dag senare och velat byta till platina tavlan :dead: . Fråga mig inte varför, jag säger sök en läkare. Skulle dock höra av mig på morgonen för att vara säker att den fanns kvar på lager.

Tyvärr så hade vi så kul, för kul kan man nog säga, så det blev alldeles för mycket drickbart för en gammal gubbe från landet, men det var värt det kan jag lova.

dsc06488-jpg.18596


Vaknar alldeles för sent för frukost och så mår jag pyton, ligger i sängen och våndas och tycker livet är skit. Betongkeps är bara förnamnet, kommer då ihåg att jag pratat med Rob Engström angående den blå tavlan. Ringer upp vid 10:30 tiden, där jag får svaret att den blå tavlan finns på lager och dom kan byta den på ca 45 minuter. Är uppe på 10 röda, kastar på mig kläderna som ligger närmast, jag bokstavligen flyger ut från rummet. Stannar dock till i receptionen och frågar ifall det är OK att checka ut 20-30 minuter senare än vad som är sagt, tjejen ger tummen upp.

Trots att jag mår skit och är spyfärdig flera gånger så snubblar jag gatan fram tills jag står utanför dörrarna in till Rob Engström, folk måste trott att man är helt j... dum i huvudet. Haha...kan bara tänka mig hur jag såg ut med håret åt alla håll, skägget och att man lät som värsta skördetröskan. Väl inne på Rob.E. så blir jag vänligen bemött av samtliga anställda, Evan känner igen mig från gårdagen och jag får äntligen sätta mig och pusta ut. Han tar emot klockan och lämnar den till Peter (urmakaren) som kommer ut och säger hej och talar om att det kommer ta si och så mycket tid. Får te, och kaka tyvärr så har jag fortfarande svårt att få ner något då jag mår skit. Men jag har en mycket trevlig stund medans jag väntar, kollar på klockor som man bara kan drömma om, men det är ju det som är charmen. En gång i tiden så var ju även en YM med blå tavla också en dröm, nu är klockan klar och Peter kommer ut med resultatet, och jag blir kär på nytt kan jag lova mina vänner.

Då klockan börjar bli mycket så tackar jag för mig, det tåls att säga det igen, men ni är grymma på Rob Engström, jag kommer rekommendera er till alla här på forumet men även till alla jag känner alla dagar i veckan. Glad i hågen springer jag gatan tillbaka till hotellet, även denna gång är jag spyfärdig men denna gången flyger jag som på moln istället, dock har jag ont om tid. Blir att rafsa ihop kläderna i ett nafs, checka ut, göra sig en smörgås för och ta med på bussresan hem. Tyvärr så mår jag allt för dåligt hela vägen hem, varken smörgåsen eller drickan får jag ner, men va fan gör väl det om 100 År...

NÄR NI PÅ ROB ENGSTRÖM RÄDDADE MIN DAG! Speciellt tack till Evan och Peter, ni rules!

nyaYM14_zps1478748f.jpg


nyaYM15_zps80d3d05a.jpg


nyaYM12_zps9fe0ba0e.jpg
 
Topp