• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

äntligen paket!!!

Ervid

Omega
19.34 fredag kväll la jag upp en önskan om att köpa en klocka. Samma frdag 2.10 damp det ner ett svar på min förfrågan.
Några meddelande fram och tillbaka så var vi båda överens. Spännande, gillar när det går fort, klockan är för mig och min budget helt perfekt.

20140129_183314.jpg

20140129_183436.jpg


Välpackat, uppskattas då man är rätt nojig när posten har grejerna nåt dygn.

numera klassisk emballagepåse
20140129_183854.jpg


Den så omnömnda gröna lådan med ytterbox
20140129_183929.jpg


Öppnar upp och möts av lite extra presenter, sånt uppskattas

20140129_184008.jpg


Under duk och band
20140129_184355.jpg

20140129_184242.jpg


image-5.jpeg

image-4.jpeg

image-3.jpeg


Och sist men kanske den viktigaste

image.jpeg


Länken är ungefär 5cm för lång(ja en överdrift) så jag får snällt invänta mejseln jag beställde i lördags för att kunna korta länken.

En snabb affär, en smidig affär och jag är väldigt nöjd. Stolt på något lite löjligt sätt.
tackar ödmjukt våran med medlem Jacob för all hjälp, tålamod och förståelse.

I tid/Rickard
 

Wi

NLA
2-Faktor
Gratulerar!
Tills ditt verktyg kommer kan du med en tandpetare reglera storleken genom att flytta runt sprinten på spännet.

Edit. Skruvade länkar, du borde väl kunna använda en helt vanlig mindre mejsel
 

acce1999

Patek
2-Faktor
En 14060 som ser ut att vara i gott skick! Perfekt för dagligt bruk.

1,6 mm mejsel hos Clas Ohlson, plus Loctite 222 på gängorna (enbart, inte hela stiftet) fixar länken och ser till att skruvarna håller sig kvar.

A
 

Ervid

Omega
Fredag 20.10 kom svaret in, vet inte riktigt vad jag lyckades skriva.

beträffande mejsel så har jag till min stora förvåning ingen som passar och då har jag ändå väldigt mycket verktyg här hemma.

tack för fin resoons
 
Topp