• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

åker till Sthlm för att köpa mitt första kvalitetsur - tips?

john b

Rolex
Förutom att de tyckte att man kunde köra en "lättare" täthetsservice med silikonfett på klockans packningar när jag ringde dem. "Verkar ju onödigt att byta om det inte behövs" :banghead:


Varför är det dumt?Är de lite torra bara men schyssta kan man fetta in dem utan att köpa nytt alltid?
Klarar den trycktestet efteråt borde väl det vara ok?
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Varför är det dumt?Är de lite torra bara men schyssta kan man fetta in dem utan att köpa nytt alltid?
Klarar den trycktestet efteråt borde väl det vara ok?

Ett trycktest är ett kvitto på att det är ok och tätt nu. Men säger ingenting om hur det ser ut om en vecka, månad. Ser man att packningen inte är hundra, dvs lite torra eller så. Och bara smörjer de ist för att byta. Så är "servicen" inte värd någonting. Byter man däremot packningarna, i detta fallet ett dykarur så VET jag att packningarna är 100% ett tag framöver. Skall man ändå öppna sådan man lika gärna byta ut packningarna. Ser faktiskt ingen anledning till att inte göra det.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sjöö Sandström Royal Steel var ett bra förslag. Clean och snygg!

49.png


http://sjoosandstrom.se/collection/royal-steel-classic/
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Låter som en spännande dag! Tycker du gör helt rätt som åker runt & kollar på olika klockor utan att i förväg "veta" vad du vill ha. Det är ju enda sättet att få en känsla för de olika klockorna. På bild & IRL kan dom kännas helt olika!

Varför inte ta en titt på TAG Heuers sortiment oxå? Många som spyr galla över dom, men jag kan tycka att det är lite oförtjänt & i din prisklass har de ett antal trevliga modeller.

Lycka till! Ser fram mot ditt resereportage!
 

Björklund

Panerai
Många drar sig för att pruta men allt beror ju på hur man lägger upp det. Att vara trevlig räcker långt på många ställen. Om man öppnar för merförsäljning på en högmarginalvara blir det ännu bättre för både handlare och kund att komma överens om ett paketpris.
 

Jårp

Breitling
Om jag var du med en budget på 25k så skulle jag försöka hitta en schysst begagnad dressare. Inte för att 25k inte är tillräckligt, utan för att du helt plötsligt får så mycket fler alternativ. Vad det gäller märken skulle jag som nämnts ovan kolla på fredrique constant, raymond weil, omega och sjöö sandström. Vad det gäller prutmån brukar försäljare kunna göra något åt priset när det rör sig om den summan pengar. Personligen skulle jag försökt hitta en bättre begagnad DJ och varvat med olika läderband/originallänken. :)
 
Topp