• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

öppna klockbutuk

marcel

Breitling
Hej alla klockfanatiker! de så att jag är jätte intresserad att öppna en butik med exklusiva klockor som säljs för bra pris, dock inga fantasi priser utan jag ska försöka va billigast på chrono 24 med vissa klockor. plus hade jag tänkt mig en webb butik också.
just nu försöker jag hitta en lokal men lokalen måste va i centrala stockholm, typ som Drottninggatan,Stureplan,Birger jarls gatan,bilotekgatan eller nånstans på Södermalm.
Min fråga är nu om ni tror de skulle funka bra? att jag får kunder hela tiden?
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
popcorn.gif~c200
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Hej alla klockfanatiker! de så att jag är jätte intresserad att öppna en butik med exklusiva klockor som säljs för bra pris, dock inga fantasi priser utan jag ska försöka va billigast på chrono 24 med vissa klockor. plus hade jag tänkt mig en webb butik också.
just nu försöker jag hitta en lokal men lokalen måste va i centrala stockholm, typ som Drottninggatan,Stureplan,Birger jarls gatan,bilotekgatan eller nånstans på Södermalm.
Min fråga är nu om ni tror de skulle funka bra? att jag får kunder hela tiden?


...tycker det låter som en väl genomtänkt affärsplan och du verkar ha ett genuint intresse för klockor, bilotekgatan tror jag är det allra bästa butiksläget!
 

Helvetia

Cartier
För att vara lite mer seriösa och dessutom tolka frågan seriöst så undrar jag hur mycket du funderat på detta? Har du erfarenhet av branschen eller handel överhuvudtaget? Om svaret är nej kommer du inte klara dig utan en partner som har koll på den biten. Krävs inte mycket för att handla med lite klockor på skoj eller halvseriös nivå, men att göra det på den nivån du vill är en helt annan sak.
 

marcel

Breitling
För att vara lite mer seriösa och dessutom tolka frågan seriöst så undrar jag hur mycket du funderat på detta? Har du erfarenhet av branschen eller handel överhuvudtaget? Om svaret är nej kommer du inte klara dig utan en partner som har koll på den biten. Krävs inte mycket för att handla med lite klockor på skoj eller halvseriös nivå, men att göra det på den nivån du vill är en helt annan sak.
jag har växt upp me klockor och de för min pappa håller på med de
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Så länge klockorna inte är stulna och priserna är konkurrensmässiga kommer det gå bra med kunderna.
Lycka till!
 

Helvetia

Cartier
jag har mina kontakter plus de kommer va mycke från utomlands

Om du kan få bra priser och känner att du har koll på hur ekonomi fungerar samt har branschkunnande i din farsa så kör isåfall. Det kan ju gå bra. Det kan också gå åt helvete :)

Kaxigt med gråhandlare på bästa adress med billigast priser på chrono24. Önskar att jag själv var så bra på att räkna :D
 

marcel

Breitling
Om du kan få bra priser och känner att du har koll på hur ekonomi fungerar samt har branschkunnande i din farsa så kör isåfall. Det kan ju gå bra. Det kan också gå åt helvete :)

Kaxigt med gråhandlare på bästa adress med billigast priser på chrono24. Önskar att jag själv var så bra på att räkna :D
japp jag är jätte kunnade men de jag är mest rädd för är att de ska gå dåligt :( men kanske jag får också kinesiska turister som stam kunder haha
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Det där var det sjukaste jag varit med om. Sitter här hemma i soffan och lyssnar på musik, och drog på Down Under och öppnade Tapatalk för att kolla igenom dem senaste trådarna. I EXAKT samma sekund som jag läste din post sjunger dem PRECIS den biten! I EXAKT samma ögonblick verkligen.[emoji45] Kände att jag behövde dela med mig av den upplevelsen, lite kusligt nästan.[emoji46]
 
Topp