• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Восток

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Skruvat upp den i säkert 10 minuter men klockan verkar supertrött. Den är knäpptyst och visarna står stilla :(

Den behöver en service! Jag tycker det kan vara värt det! Klockan - som så många andra Vostok - är inte speciellt värdefull ekonomiskt. Det blir dock färre och färre av CCCP klockorna och är ett tidsdokument som jag tycker skall bevaras!
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Vilket fantastiskt forum, tack Bacon och Spindeln.

ag skruvade ut kronan och skruvar motsols och får ett klickande ljud. Hur länge ska man göra det? Innan man ger upp menar jag? Har ingen aning hur länge den har vart oskruvad, säkert många många år.

Nu är jag ingen Vostok expert men alla mina klockor som är manuella eller har manuell uppdragning skruvas medsols för att dras upp (om du har urtavlan mot dig skall du vrida kronan uppåt eller bort från dig).

Men som folk sagt kan nog klockan må bra av en rengöring och oljning, något som nog kostar mer ön vad själva klockan är värd (i pengar). Om du inte tycker en service är värd pengarna tar jag gärna klockan från dig ;) jag skulle absolut lägga pengarna på en service på den där :)
 

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
Moddad Vostok med en eftermarknadsglasring från Dave Murphy, Seiko insert och nytt gummi.

rTHLVOr.jpg
 

Filpi

Breitling
Jag lämnade in min Восток för service idag.
Någon som har en aning vad det kan landa på att få den fungerande igen?
Passar även på att byta det repiga glaset (läs: plasten).
 
Topp