Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

‪Länk till Omega SM 300 165.024‬

Diskussion i 'Diskussion' startad av Permar, 12 november 2012.

1. Permar
    Trådstartare

Permar Torpare

[tidigare postat under köp/sälj]

Är ny här på forumet då jag precis skaffat min första "riktiga" klocka, en Omega SM 300 från sent 60-tal som jag är sjukt nöjd med. Klockan kom med ett läderband som nu är bytt mot ett Zulu, men jag skulle helst vilja få tag på en passande länk. Har hört mig för på Krons med de var osäkra om det gick att få tag på en originallänk. Om det är original eller inte är dock inte det viktigaste, huvudsaken är att det är en passande Omega-länk (typ 1171) som funkar med modellen.

Skulle uppskatta tips på länkar som kan funka och var man kan få tag i dem på ett smidigt sätt. Om någon råkar ha en passande länk är jag självklart intresserad.

Alla tips mottages tacksamt :)

Här kommer några bilder på klockan i fråga:

Jonte73, krämbulle, Jonulf och 1 annan gillar detta.
  2. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Hej.
    Grattis till en kalasfin vintagedykare.
    1171-länk finns att få tag på lite olika ställen och en omega AD borde lätt kunna få tag på den. Annars kan du kika på Ebay eller Ofrei:

http://www.ofrei.com/shop-bin/sc/productsearch.cgi?search_field=1171
    Riktigt skön länk och "lagom" kraftig/tung för gammelsportisar.

Annars är det väl den plattare 1039- eller 1506-länken mer korrekt till modellen om jag inte minns fel (även om jag som du är inne på, kört på en 1171).

3. LtCariad

LtCariad Bonde

Mycket fin 300:a där! Gratulerar! Jag har en likadan själv, och har kört 1171-länken på den då och då. Jag brukar dock falla tillbaka på NATO hela tiden. Tycker att Speedyn passar bättre på länk än 300:an, så det har varit min 145.012:a som fått ha den. Den såg verkligen ut att vara i fint skick, vilket är ganska ovanligt, så återigen, grattis!

/Henrik

4. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

1171 är Omegas finaste länk. Själv sitter jag här med min speedy som har en 1171 länk :)

Icaras och krämbulle gillar detta.
  5. Bomier

Bomier Friends of KS

Från:
    Bangkok
    Kanon fin klocka, grattis!

Själv kör jag min på ett Omega mesh band, otroligt bekvämt och samtidigt snyggt!

Körde på läder Nato ett tag, tycker det vart sådär:

Jag har ett original 1039 länk till klockan liggande någonstans...

Mvh
    Micke E

Jonulf gillar detta.
  6. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Jättesnygg 300:a. Jag har båda "Bond" varianterna Seamaster Pro och planet Ocean. Vet inte om Seamaster Pro länken passar till din, men Chrono24 brukar ha på lager- Prova och sök där "omega tillbehör".

7. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala
    Jag skulle kolla med Watchco eller ofrei.

8. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Grattis till din Vintage Omega , här kommer du att hitta mycket duktig expertis ang. Omega.......:)

9. fc2

fc2 Borgare

? Vad menar du med "finaste"? Omega 1159 (med 155 till flightmater'n och 154 till MkII'n) är en ovanlig länk som endast fanns till flightmaster'n och Speedmaster MkII'n under 1969. Efter denna länk kom 1162 som fanns i flera år. Tror att 1162 också fanns till PloProfen.

10. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    Kolla cousinsuk.com. Om du skaffar ett användarnamn (gratis) så är det lättare att söka. Hittade dessa vid en snabb sökning:

11. F1zbo

F1zbo Stadsbo

Grattis till en fin klocka :)

Jag har en 1171 till min SM300 som jag även använder till min speedmaster -71 (145.022). Passar riktigt bra.
    Om du ska beställa från cousins så tänk på att priserna ovan utan moms(tror det är 20% i UK) samt att de kanske kräver banköverföring för nya kunder pga bedrägerier med kreditkort vilket, beroende på bank, adderar en slant till totalkostnaden.
    Det är iaf billigare än att beställa från ofrei som skickar från usa iom att du sannolikt åker på moms.

Mvh

12. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Den där 1171 ser ju ut att vara väldigt lik den länk som sitter på PO?

13. Per

Per Björklövens finest

1171 är en riktigt bekväm länk. Helt klart en av mina favoriter. Relativt prisvärd också jämfört med de gamla platta sakerna.. :)

Vilka end-bitar passar bäst på dessa?

14. wayne

wayne Friends of KS

15. Patrik J

Patrik J Friends of KS

Från:
    Schtaaan
    300:an såldes väl i original med 1039, 1035 och 1506 om jag inte missminner mig. Men 1171 är ett utmärkt val och dessutom f*n så mycket billigare och stabilare :)

16. wayne

wayne Friends of KS

2014-04-02 08.34.52.jpg Här en 300 på 1171länk. Jag har även en 1039 men behöver lite extra länkbitar till den. Men 1171länken är betydligt skönare och stabilare. 1039an är väldigt smäck, kvaliteten är faktiskt rent ut sagt usel. Men visst det kan vara kul att ha en tidsenlig länk.

Maro och Aboynamedsue gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield