• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Speedy idag igen asså!!
image.jpg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Hesalitglaset ger ett mycker behagligare intryck än safirglaset ska sägas. Det blir ett varmare ljus av hesalitglaset och man slipper en stor mjölkvit ring runt urtavlan som jag tycker stör. Sen är hesalit såklart mycket repkänsligare, men det kostar å andra sidan inte mycket att byta glas om man så skulle vilja och det går ganska enkelt att polera bort eventuella repor som stör.
+1 Man bör jämföra bägge bredvid varann. Det är inte bara lägre pris som gör att vi är flera som föredrar Hesalit. Glasbaksida är extra coolt på manuella verk men jag föredrar känslan av stål mot handleden, speciellt när det är varmt ute. Glaset ger en "klibbig" känsla. Enl säljare hos Bergströms så kan man polera hesalitglaset fyra gånger och nytt glas kostar 800:-
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Positivt överraskad av denna 145.022.

För de som gillar rassliga och bekväma gamla Rolex Jubilee länkar så kan jag verkligen rekommendera länken 1171/1 som jag har på min. Jag har plockat av alla länkbitar och har inställningen i låset näst längst in (har några millimeter tillgodo till nästa hål) vilket gör att den sitter tight men inte för tight, hänger liiite när det är kallt, jag kan köra på hålet längst in. Så har du mindre handleder än 16cm blir det tufft att få till passformen utan att klippa fasta länkbitar... Jag gillar att länken smalnar av till 16mm och inte är 20mm över hela som nya, för de är väl lika breda över hela länken?

image.jpeg


Genuint nöjd och det drar inte i flippargenen. Har ju köpt tre klockor på senaste utan att flippa... :D
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Då speedyn är min första lite dyrare klocka så var ambitionen att bara använda den 2-3 dagar i veckan för att den inte skulle slitas i onödan. Denna tankegång förändrades väldigt fort och nu sitter den nästan varje dag på handleden. Går inte att hålla sig borta när man tittar ner i klocklådan på morgonen. Den är ju så fruktansvärt bra! Och klockor är ju till för att användas!
aDADKlr.jpg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Positivt överraskad av denna 145.022.

För de som gillar rassliga och bekväma gamla Rolex Jubilee länkar så kan jag verkligen rekommendera länken 1171/1 som jag har på min. Jag har plockat av alla länkbitar och har inställningen i låset näst längst in (har några millimeter tillgodo till nästa hål) vilket gör att den sitter tight men inte för tight, hänger liiite när det är kallt, jag kan köra på hålet längst in. Så har du mindre handleder än 16cm blir det tufft att få till passformen utan att klippa fasta länkbitar... Jag gillar att länken smalnar av till 16mm och inte är 20mm över hela som nya, för de är väl lika breda över hela länken?

image.jpeg


Genuint nöjd och det drar inte i flippargenen. Har ju köpt tre klockor på senaste utan att flippa... :D
Min originallänk till ref 005 smalnar av till 18mm. Tycker den är väldigt skön, gillar den faktiskt bättre än t ex AT's trots att den har clasp. Men halvlänkar vore önskvärt för optimal passning, har förstått att det inte finns till denna skruvade variant.
 

knallberg

Omega
Helt galet sugen på en Speedmaster, enda som rör sig i huvudet nu för tiden! Vad är det för december-deal på omega som dyker upp lite överallt på forumet? Hittade inget på Rob Es hemsida, är det endast för tidigare kunder? :)
 
Topp