• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

d96angl

Cartier
När det gäller min post och ni som ej läser tråden.
Han lämnade givetvis in den till polisen. Efter tre månader hörde de av sig och meddelade att ingen hämtat ut den.
Han är alltså nu den korrekta ägaren av klockan.
 

Hjon

Omega
2-Faktor
Har ni läst om killen som när han var påväg hem från krogen hittade en klocka på gatan?
https://klocksnack.se/threads/hjälp-angående-en-upphittad-klocka-omega.66144/page-6#post-1702257
Han är student och har det knapert.
Gick till Rob för att byta batteri och på så vis få veta om den var äkta.
Visade sig vara en Omega Seamaster Quartz. Det är bara det att Rob säljer på honom någon undersökning a 1200kr utöver batteribyte. Är lite inne på att vi kan ge grabben en liten sen julklapp. Vad säger ni ska vi swisha en hundring var a 12 pers så han kan ha kvar klockan? Tror han kommer sälja den annars för att dels täcka upp för kostnaderna samt för att feta på studentkassan en aning. Tycker det vore trist om han gör det.
Nja. Det är förstås snällt och generöst av dig. Men om jag ska skänka pengar väljer jag inte en svensk student som har hittat en klocka. Jag skänker pengarna till Unicef eller Läkare Utan Gränser istället.
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Har ni läst om killen som när han var påväg hem från krogen hittade en klocka på gatan?
https://klocksnack.se/threads/hjälp-angående-en-upphittad-klocka-omega.66144/page-6#post-1702257
Han är student och har det knapert.
Gick till Rob för att byta batteri och på så vis få veta om den var äkta.
Visade sig vara en Omega Seamaster Quartz. Det är bara det att Rob säljer på honom någon undersökning a 1200kr utöver batteribyte. Är lite inne på att vi kan ge grabben en liten sen julklapp. Vad säger ni ska vi swisha en hundring var a 12 pers så han kan ha kvar klockan? Tror han kommer sälja den annars för att dels täcka upp för kostnaderna samt för att feta på studentkassan en aning. Tycker det vore trist om han gör det.
Han har alltså betalat 1200kr för en klocka värd ca 10000kr, och du vill att KS-medlemmar ska skramla så han får den gratis. Snällt av dig, men det är ju knappast synd om honom.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Äntligen vaknat så man får ta på sig speedyn igen!
image.jpg

Vilken fantastisk dag detta kommer bli!
 

Guden

Cartier
Helvete vad LE modeller som kommer att dyka upp på forumet. Är VÄLDIGT avundsjuk :( Grattis allesammans!

Måste även säga att det är roligt med så mycket nytt folk i tråden, kommer ihåg den gamla goda tiden då det ekade här inne och man fick bläddra till sida fem för att ens hitta in här :p kul!!
Det var typ förra året runt juletider som tråden tog fart efter Rob E. Erbjudandet? Minns att jag spammade tråden frenetiskt då. Sjukt kul att se denna utveckling. :)
#pionjärerna

IMG_8336.JPG
 

dalle

Panerai
2-Faktor
Tips på bra och snygga rallyband? Brun föredras! Köpt på mig ett från cheapestnato men tyckte kvalitén kändes lite sådär...:confused: Man får väl vad man betalar för..
 
Topp