• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
IMG_3694.JPG
På väg hem, Merry Tuesday Speedyfreaks
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Någon med bra tips vart jag ska köpa starka bandstift till min speedy pro? Mina är robusta men "klickar" för mycket när man rör vid dom, vilket känns lite oroväckande ibland.
 

Rojalisten

Panerai
Dags och köpa Speedmaster. Någon som köpt av Prestige Luxusuhren OHG i Tyskland? Deras hemsida heter uhrinstinkt om jag har förstått rätt. Dom verkar ha många omegas.

Eller ska man ta säkra kortet och köra pluswatch eller svensk ad. Om svensk ad, vem?
 
Senast ändrad:

DEGAL

Cartier
2-Faktor
Hej vänner,
Vet inte om ngn har ställt frågan förut, men vet ni vart Omega och ffa Speedmastern sätts ihop ? Finns det delar som är tillverkade i tex Kina som sedan sänds till Schweiz? Är alla delar swiss made och är hela klockan monterad i Schweiz ?
Ha haft nämligen 2 st Speedys den gla ref nr 357050 och den nya med stora boxen , har flippat båda. Suget är dock kvar och ska nog köpa en tredje som ska få lov att stanna ett tag.
Hur mycket swiss klocka får man för pengen ( 25-30 papp) jmfr tex Seiko i samma prisklass som ( vad jag känner till ) är all inhouse ?
Tackar för input,

Må gott ,
Mvh
J.J.
 
Topp