• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Stefan S

Patek
2-Faktor
Ryktet säker att reduced är avsevärt mycke dyrare att serva!
Har inge siffra i huvudet, det kanske nån annna kan hjälpa till med.

Det finns många kul automatiska varianter.
Jag skulle ta nån av dom :)
Reduced är märkt Automatic så här får man tydliggöra vilka modeller och verk man avser. Servicekostnaden hos Reduced verkar lite vara en myt ? Alla skriver hur dyrt det är men jag har inte sett någon redovisa faktiska kostnader. Jag har fattat det som att kronografmodulen är serviceovänlig varpå man byter modul isf att serva den om den krånglar och det är detta som gett dess lite dåliga rykte. Modulen kostar en slant. Om inga delar byts så borde inte Reduced vara dyrare än andra automatiska Omega.
 

d96angl

Cartier
Rucka inte, då kan du råka skrapa - känns det som.
Använd pekfingret för att trycka ändlänken neråt som sagt, dvs mot undersidan av klockan. Detta när du har har fått loss ena sprinten. Trycket är för att förhindra att den hoppar ner i hålet igen medan du lossar på andra sidan.
Så jag ska trycka länken mot klockan så att den åker mot glaset så att säga?
Så på min avatar skulle det bli ut ur bilden.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Så jag ska trycka länken mot klockan så att den åker mot glaset så att säga?
Så på min avatar skulle det bli ut ur bilden.
Nä, inte in mot glaset.

Jag antar att du har klockan med glaset neråt när du försöker få av länken (annars lär du inte nå stiften),
då ska du trycka ändlänken mot dig (uppåt). Dvs neråt från "vanligt läge".
 

d96angl

Cartier
Nä, inte in mot glaset.

Jag antar att du har klockan med glaset neråt när du försöker få av länken (annars lär du inte nå stiften),
då ska du trycka ändlänken mot dig (uppåt). Dvs neråt från "vanligt läge".
Försökt detta och länken rör sig knappt en mm vilket ej räcker.
Däröfr jag funderar på om det finns ett verktyg som kan greppa sprinten på båda sidorna samtidigt?
 

d96angl

Cartier
Det tror jag inte. Läs tråden jag länkade ett inlägg upp.
Har läst den tråden.
Lagt tryck åt i den riktningen och får det ej att fungera.
Varför jag frågade om andra riktningen var för att jag tolkade era inlägg så och vill få bekräftat om jag gjort fel eller om jag tolkade era inlägg fel.
Har även läst tråden du länkat till flertal gånger.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gjort Speedyn redo för morgondagen med ett nytt strap..
IMG_5124.JPG
 
Hej alla kunniga;)
Har kollat runt på lite olika klockor och fastnat för speedmaster, var inne och kollade på en igår på begströms och den var tillockmed finare i verkligheten.
Dock är en ny alldeles för dyr för min budget.

Nu till min fråga hur mycket speedmaster får man för 20000kr?
Vill ha en så ny som möjligt inte för att den inte ska vara sliten utanför att jag tycker att de nya modellerna är snyggare:)
Som ni förstår är jag helt ny på detta och vill ha så mycket tips som möjligt för att göra ett bra köp av min första riktiga klocka.
Tack på förhand;)
 
Topp