• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Chuck

Patek
2-Faktor
IMG_2875.PNG
Helt jäkla fantastiskt shot
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Till @P-vakten :)
Svart Racing från DI-Modell
IMG_2413.JPG

Olivgrönt Natoband
IMG_2420.jpg

Bond-Nato in action:cool:
IMG_2472.JPG

En absolut favorit gjord av @rogart-63
IMG_1481.JPG

Silvergreen Nato
IMG_1635.JPG

Det finns ingen hejd på hur många fina band man kan köra den på!:woot:
Tack så hemskt mycket för du ville dela med dig av din grymma samling @JohnZ !! Känns som att det blir till att börja smöra för @rogart-63 och kolla möjligheterna att slänga ihop ett racingband till mig :)
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Till @P-vakten :)
Svart Racing från DI-Modell
IMG_2413.JPG

Olivgrönt Natoband
IMG_2420.jpg

Bond-Nato in action:cool:
IMG_2472.JPG

En absolut favorit gjord av @rogart-63
IMG_1481.JPG

Silvergreen Nato
IMG_1635.JPG

Det finns ingen hejd på hur många fina band man kan köra den på!:woot:
Officiella benämningen på Speedmaster på oliv Nato är "Göteborgs speedy"

(Plus, inte bara jag som kör speedyn som bakgrund)
IMG_0769.PNG


Tack så hemskt mycket för du ville dela med dig av din grymma samling @JohnZ !! Känns som att det blir till att börja smöra för @rogart-63 och kolla möjligheterna att slänga ihop ett racingband till mig :)
Självklart ska speedyn ha ett racingband!
Kan man ha en speedy UTAN tillgång till racingband?!
 

MånsT

Rolex
Till @P-vakten :)
Svart Racing från DI-Modell
IMG_2413.JPG

Olivgrönt Natoband
IMG_2420.jpg

Bond-Nato in action:cool:
IMG_2472.JPG

En absolut favorit gjord av @rogart-63
IMG_1481.JPG

Silvergreen Nato
IMG_1635.JPG

Det finns ingen hejd på hur många fina band man kan köra den på!:woot:

Officiella benämningen på Speedmaster på oliv Nato är "Göteborgs speedy"

(Plus, inte bara jag som kör speedyn som bakgrund)
IMG_0769.PNG



Självklart ska speedyn ha ett racingband!
Kan man ha en speedy UTAN tillgång till racingband?!
Tröstande att fler än jag har sin egen klocka som bakgrund :D

Screenshot_20170524-053631.png
 

MånsT

Rolex
Hade tur får jag säga. Stötte på en person som hade den. Mest liggandes i en byrå. Han fick rimligt betalt och jag fick en fin originalklocka med 1450 länk, svensksåld och mer eller mindre komplett historik.
Härligt vilket flyt. Om du någon gång får för dig att sälja; PMa så hjälper jag dig ;)
 

Oscar900218

Cartier
Hör den där länken och klockan ihop? Ser ut som att den glappar lite, lite som om det vore en 19 mm länk på klocka med 20 mm luggar.
Ja det stämmer! Jag har skapat ett ämne i diskussionstråden där jag frågar om det går att byta ändlänkar och i så fall vilka jag bör ha istället. Det är en 1125 länk. Du kanske kan hjälpa mig med det?:)
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Ja det stämmer! Jag har skapat ett ämne i diskussionstråden där jag frågar om det går att byta ändlänkar och i så fall vilka jag bör ha istället. Det är en 1125 länk. Du kanske kan hjälpa mig med det?:)

Ledsen, är inte till någon hjälp :(

Antar att det enklaste är att kontakta en AD och se vad de kan göra? Hoppas du hittar en bra lösning, klockan förstjänat det :)
 

Oscar900218

Cartier
Ledsen, är inte till någon hjälp :(

Antar att det enklaste är att kontakta en AD och se vad de kan göra? Hoppas du hittar en bra lösning, klockan förstjänat det :)
Okej men tack ändå! :) Pratade med eriksons ur idag och vi var inte riktigt säkra på exakt vilken ändlänk som passade, möjligen 633 men det var inte säkert. Så lägger min förhoppning hos KS just nu. Ja jag håller med dig, vill gärna ha klockan på den här länken då jag tycker att den gamla länken är snyggares än den nya :)
 

vhedlof

Omega
2-Faktor
Okej men tack ändå! :) Pratade med eriksons ur idag och vi var inte riktigt säkra på exakt vilken ändlänk som passade, möjligen 633 men det var inte säkert. Så lägger min förhoppning hos KS just nu. Ja jag håller med dig, vill gärna ha klockan på den här länken då jag tycker att den gamla länken är snyggares än den nya :)
Jag gillar också 1125. Satte på den igen på min FOIS för några dagar sedan efter att ha kört den på olika läder ett tag och blev påmind om hur snygg den är på den länken :) 633 ska såvitt jag vet passa till 1125. Du kommer dock inte att få en perfekt övergång från ändlänken då den kommer vara lite bredare än länken.

Om det är den typen av länk du vill ha skulle jag köpa en 1171 länk istället om jag var du. Det är vad som satt på Speedy Pro från slutet av 60-talet och ett bra tag framåt och är samma stil som 1125 men 20 mm. Den listar 295 pund från Cousins inklusive 633 ändlänkar och finns i lager. Vill du få ner kostnaden får du väl en slant för din 1125 också om du säljer den.
 

Oscar900218

Cartier
Jag gillar också 1125. Satte på den igen på min FOIS för några dagar sedan efter att ha kört den på olika läder ett tag och blev påmind om hur snygg den är på den länken :) 633 ska såvitt jag vet passa till 1125. Du kommer dock inte att få en perfekt övergång från ändlänken då den kommer vara lite bredare än länken.

Om det är den typen av länk du vill ha skulle jag köpa en 1171 länk istället om jag var du. Det är vad som satt på Speedy Pro från slutet av 60-talet och ett bra tag framåt och är samma stil som 1125 men 20 mm. Den listar 295 pund från Cousins inklusive 633 ändlänkar och finns i lager. Vill du få ner kostnaden får du väl en slant för din 1125 också om du säljer den.
Tack för hjälpen! Jag kommer följa ditt råd och skaffa en 1171 istället:)
 
Topp