• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Lyden

Panerai
Fredag juni.jpg
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Tack :)
Det är ett Hirsch Voyager, köpte det hos @ERIKSON URHANDEL i början på veckan. Riktigt trevligt band med en bra klasp, rekommenderas!
Tackar!
Edit: Googlade mera info om bandet och det är precis vad jag letat efter. Sjukt snyggt. Men det finns tydligen endast i längden long. Hur upplever du längden och hur tjocka handleder har du? Jag har ganska smala och misstänker att detta blir för långt.
 
Senast ändrad:

Stefan S

Patek
2-Faktor
Felsentrunk, bästa Rauchbieren som finns! :)

Och om ni har vägarna förbi i Bamberg, missa absolut inte Spezialkällaren och deras Schweinshaxe. (Jag är född och till stor del uppvuxen i Bamberg - om ni befinner er i området lite längre så dra mig ett PM för tips på trevliga bryggerier och restauranger.)
Underbart @MartinKalle ! Jo, vi tog lunch idag hos Spezial. Har varit i Bamberg en bortåt 15 ggr, senast i påsk, så vi vet ALLT! Älskar Bamberg, vill hit hela tiden! Denna gång är bara en övernattning så vi valde att bo i Würgau då vi alltid gillat Hartmann och ville uppleva dom utan att behöva köra till Bamberg efteråt. Åker till Alsace i morgon :) återkommer...
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Vad säger alla om FOIS?
Den är fin att se på och har ju sin alldeles egna plats i rymdevangeliet men för egen del funkade den inte alls på handleden när jag provade den. Pro'n med sin asymmetriska boett och skruvade bandhorn, sitt varma plexi och de knivskarpa kontrasterna mellan tavlan och visare/index är bara för bra för att kunna mäta sig med, anser jag.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Den är fin att se på och har ju sin alldeles egna plats i rymdevangeliet men för egen del funkade den inte alls på handleden när jag provade den. Pro'n med sin asymmetriska boett och skruvade bandhorn, sitt varma plexi och de knivskarpa kontrasterna mellan tavlan och visare/index är bara för bra för att kunna mäta sig med, anser jag.
Jag tänkte att man skulle tycka att storleken var bra? 40 känns ju iaf spontant som en bättre storlek.... sen är det ju helt omöjligt att få Speedylänken att sitta bra på mig :(
 
Topp