• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Yrsnö

Cartier
Blir nog ingen speciell tråd för det, men kan ha den i morgon. =) En fyrkantig Orient med DD.
IMG_20170627_124930.jpg

Svart och vitt tillsammans!
Snygg modell! Alltid gillat tank-klockor, blir kul att klämma lite på den under nästa GTG :D
 
Nice!
Funkar verktyget bra? Vad är det för ref?
Tack!

Bergeon 6825

Det funkar väldigt bra. Plus att det är snyggt o känns lyxigt att plocka fram. Men till speedyn är även en vanlig gaffel bra, av den typ som kommer med. Jag har en pelagos också, toleranserna på de endlinksen e galna så där behövs ett verkligen ett pincettverktyg. Så det beror lite på vad du ska ha det till om det ska va värt eller inte.
 

Jonas_

Panerai
2-Faktor
Tack för info!
Speedyn kanske det är lugnt med men har Batman som är lite tajt. Alltid bra med schysta verktyg:)
Tack!

Bergeon 6825

Det funkar väldigt bra. Plus att det är snyggt o känns lyxigt att plocka fram. Men till speedyn är även en vanlig gaffel bra, av den typ som kommer med. Jag har en pelagos också, toleranserna på de endlinksen e galna så där behövs ett verkligen ett pincettverktyg. Så det beror lite på vad du ska ha det till om det ska va värt eller inte.[/QUOTE
 
Tack för info!
Speedyn kanske det är lugnt med men har Batman som är lite tajt. Alltid bra med schysta verktyg:)

Japp! En heads up bara!
De säljs med gafflar som inte passar på Rolex bandstift. De som följer med är Fine (F). Funkar fint på omega. Till Rolex behövs ännu mindre, (FF). Säljs oftast styckvis. Tänk på det så du inte behöver betala dubbel frakt.. (hände mig).
 
Senast ändrad:
Topp