• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

HTran

Omega
Fick precis hem en custom made strap från Maer här på forumet. Tycker det ser jäkligt fint ut på Speedyn.
Stort tack till Maer som lyssnade och gav mig bra förslag till hur bandet skulle utformas.

20170713_113315.jpg
20170713_113544.jpg
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Är det någon som fått sin Speedy Tuesday än?

Fick mail från Omega igår att de levereras in i september - så man hoppas ju på att slippa vänta tills dess. Beställt ett gött strap från Bulang & Sons som kommer sitta som en smäck på STn. Redo är bara förnamnet....

En vän till mig fick sin levererad i förra veckan men han hade ett lågt nummer så kan vara så att de levereras i ordningen de är numrerade, men vad vet jag...
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Idag fick jag hem en efterlängtad Speedy med posten. Begagnad från 2001
DSC_0062.JPG
så det finns lite repor här och där.

Är det någon som har något husmorsknep hur man putsar bort smårepor från glaset?
Jo då det finns lite knep. Displex ska funka, finns på Clas olle tror jag. Polywatch är ett välbeprövat recept också. Så finns det mest "husmoriga" tipset tandkräm som också ska fungera bra. Men se till att det är tandkräm utan små "partiklar" i. Den ska vara helt len.
Grattis till den fina klockan och välkommen in i den varmaste delen av KS :)
 

cornil

Cartier
Jo då det finns lite knep. Displex ska funka, finns på Clas olle tror jag. Polywatch är ett välbeprövat recept också. Så finns det mest "husmoriga" tipset tandkräm som också ska fungera bra. Men se till att det är tandkräm utan små "partiklar" i. Den ska vara helt len.
Grattis till den fina klockan och välkommen in i den varmaste delen av KS :)
Tack så mycket! Ser fram emot att hänga här lite mer.
 
Följer med @cornil in i värmen tänker jag med min Moonwatch från 2005.

Har flippat hejvilt det senaste med klockor från det något lägre prissegmentet. Hela tiden har jag suktat efter Speedmaster vilket hindrat mig från att vara nöjd i ens fem minuter med senaste köpet.

Igår fick jag nog och köpte min drömklocka, lite lagom härjad med sina tolv år på nacken. Känns fantastiskt!

Nu var det detdär med band.....
mqWhfnj.jpg
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Följer med @cornil in i värmen tänker jag med min Moonwatch från 2005.

Har flippat hejvilt det senaste med klockor från det något lägre prissegmentet. Hela tiden har jag suktat efter Speedmaster vilket hindrat mig från att vara nöjd i ens fem minuter med senaste köpet.

Igår fick jag nog och köpte min drömklocka, lite lagom härjad med sina tolv år på nacken. Känns fantastiskt!

Nu var det detdär med band.....
mqWhfnj.jpg
Då får man välkomna dig också in i värmen! Ja du ska kommer märka hur kul det är att testa olika band på! Denna skönhet klär i allt!
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Följer med @cornil in i värmen tänker jag med min Moonwatch från 2005.

Har flippat hejvilt det senaste med klockor från det något lägre prissegmentet. Hela tiden har jag suktat efter Speedmaster vilket hindrat mig från att vara nöjd i ens fem minuter med senaste köpet.

Igår fick jag nog och köpte min drömklocka, lite lagom härjad med sina tolv år på nacken. Känns fantastiskt!

Nu var det detdär med band.....
mqWhfnj.jpg
Ännu fler Speedys! Härligt att se och varmt välkommen du med!
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Funderat på det där. Slipar man bort den lilla omegaloggan i mitten av hesaliten när man går på och rubbar? Tycker f.ö att repigt plast ger härlig karaktär...
Loggan sitter på insidan så det är ingen risk. Jag håller med om att repor och hairlines ger ett härligt liv åt plasten när solen spelar i det. Det är en smaksak som är högst personlig.
 

Eerik

Omega
2-Faktor
Är det någon som har erfarenhet av att beställa klockor från Rakuten? Tintin finns där, men det känns fortfarande säkrare att åka till Tokyo och plocka upp den i egen person hos återförsäljare som har den.

Hej @PhilipH

Har köpt allt från toapapper till cykelhjälmar via Rakuten och aldrig haft problem. Dock ej köpt några klockor. Som du säkert vet erbjuder Rakuten en plattform till företag som du sedan handlar med. Leverans osv sköts av säljaren och inte av Rakuten.

///Eerik

PS Bifogar en bild på min Speedy.

IMG_7847.JPG
 

PhilipH

Cartier
2-Faktor
Hej @PhilipH

Har köpt allt från toapapper till cykelhjälmar via Rakuten och aldrig haft problem. Dock ej köpt några klockor. Som du säkert vet erbjuder Rakuten en plattform till företag som du sedan handlar med. Leverans osv sköts av säljaren och inte av Rakuten.

///Eerik

PS Bifogar en bild på min Speedy.

IMG_7847.JPG
La en beställning tidigare i veckan, hoppas få hem den under veckan som kommer :)
 

Buffi

Panerai
Min loga är också supersned (bild tagen genom inspektionsmikroskop med mobilkamera, därav cirkeln)
lHWWgiQ.jpg


Lär vara äkta ändå dock, då den är köpt av mig hos Rob förra året :)
Omega bryr sig väl inte om att rotera glaset rätt antar jag?
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Har inte följt tråden slaviskt så jag vet inte om nya(?) speedy 38mm diskuterats.
Jag gillar färgen på denna och dessutom är det lite kaxigt med 38mm i dessa tider. Tyvärr "bara" ett 3330-verk och inget 8800 eller modernare, mer fullfjädrat co-axial som rimligtvis borde fått plats. Däremot har jag 3330 i min Mark II och det är inte kattpiss direkt.
https://www.omegawatches.com/watche...mm/co-axial-chronograph-38-mm/32430385003001/

Ganska tveksam till det ovala formspråket, tycker det sabbar lite. Vet inte om modellen kommer växa på mig eller inte. Vad säger parnassen?
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Har inte följt tråden slaviskt så jag vet inte om nya(?) speedy 38mm diskuterats.
Jag gillar färgen på denna och dessutom är det lite kaxigt med 38mm i dessa tider. Tyvärr "bara" ett 3330-verk och inget 8800 eller modernare, mer fullfjädrat co-axial som rimligtvis borde fått plats. Däremot har jag 3330 i min Mark II och det är inte kattpiss direkt.
https://www.omegawatches.com/watche...mm/co-axial-chronograph-38-mm/32430385003001/

Ganska tveksam till det ovala formspråket, tycker det sabbar lite. Vet inte om modellen kommer växa på mig eller inte. Vad säger parnassen?
Håller med, har lite svårt för det ovala. Kan vara en vanesak också. Som tur är finns ju de klassiska modellerna också kvar :)
 
Har inte följt tråden slaviskt så jag vet inte om nya(?) speedy 38mm diskuterats.
Jag gillar färgen på denna och dessutom är det lite kaxigt med 38mm i dessa tider. Tyvärr "bara" ett 3330-verk och inget 8800 eller modernare, mer fullfjädrat co-axial som rimligtvis borde fått plats. Däremot har jag 3330 i min Mark II och det är inte kattpiss direkt.
https://www.omegawatches.com/watche...mm/co-axial-chronograph-38-mm/32430385003001/

Ganska tveksam till det ovala formspråket, tycker det sabbar lite. Vet inte om modellen kommer växa på mig eller inte. Vad säger parnassen?
Personligen inget fan även om jag uppskattar storleken som är uppfriskande rimlig. Den vita är ju rätt så trevlig samtidigt som jag tycker att modellen havererar pga ovala subdials... Samtidigt kanske den flyger bättre som unisex med denna designen?
Bara spekulationer.

Känns som den skulle kunnat bli lite av en modern reduced ifall dom höll sig lite mer till originalet.
 
Senast ändrad:
Topp