• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Rum Runner

Patek
2-Faktor
God Morgon, Speedfreaks! :woot:
IMG_2156.JPG
 

cornil

Cartier
15003634024381189541259.jpg

Min Speedy som jag fick hem förra veckan. Här på läder från @Kvisten
Har under de senaste dagarna observerat att klockan går ca 18-20 sekunder för fort per dygn. Är detta normalt eller kan det vara dags för service? Enligt förra ägaren ska service vara gjord för ca två år sedan, han hade dock inga papper på detta.

Vad är normalt för Speedy pro? Ska den ligga inom cosc?
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
15003634024381189541259.jpg

Min Speedy som jag fick hem förra veckan. Här på läder från @Kvisten
Har under de senaste dagarna observerat att klockan går ca 18-20 sekunder för fort per dygn. Är detta normalt eller kan det vara dags för service? Enligt förra ägaren ska service vara gjord för ca två år sedan, han hade dock inga papper på detta.

Vad är normalt för Speedy pro? Ska den ligga inom cosc?
Inom cosc ska du nog inte räkna med, men går säkert att landa bättre än +20. Är den servad för 2 år sedan borde det inte vara dags igen.
Min går väldigt bra, ca +1,5 sek/dygn sist jag mätte men långt ifrån alla går så pass bra. Går inte att säga varför den går för fort, så bäst är nog att gå till uris för ett utlåtande. Kanske bara behöver regleras.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Inom cosc ska du nog inte räkna med, men går säkert att landa bättre än +20. Är den servad för 2 år sedan borde det inte vara dags igen.
Min går väldigt bra, ca +1,5 sek/dygn sist jag mätte men långt ifrån alla går så pass bra. Går inte att säga varför den går för fort, så bäst är nog att gå till uris för ett utlåtande. Kanske bara behöver regleras.
Mellan -1 och +11 reguleras dom att gå har jag läst. I detta fall kan det säkert reguleras rätt enkelt för en rimlig peng till inom det. Men räkna inte med +1 utan då är det det mera tur (ok, en riktigt enveten uris kan kanske kan få till det men han skall ju ha betalt för sin arbetstid), det vanliga verkar vara att dom ligger på +5-6.
 

Lyden

Panerai
15003634024381189541259.jpg

Min Speedy som jag fick hem förra veckan. Här på läder från @Kvisten
Har under de senaste dagarna observerat att klockan går ca 18-20 sekunder för fort per dygn. Är detta normalt eller kan det vara dags för service? Enligt förra ägaren ska service vara gjord för ca två år sedan, han hade dock inga papper på detta.

Vad är normalt för Speedy pro? Ska den ligga inom cosc?

Min från 1990 går ca 20 sekunder + per dygn, störde mig lite på det i början.. men det har sin charm att ställa den "exakt" en gång i veckan! ;)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Då blev de ingen speedy Tuesday för min del, had tänkt köra en unboxing när jag nått 6000 inlägg :(
nån blev iaf glad som stod på väntelistan som är typ 5000 man lång :dead:

Alcudia och Kolmården fick gå före denna gång hade väl de redan på känn innan semestern. Men räknar med en Tintin inom 5-6 års tid.

Tack för alla WTB PM aldrig fått så många :)
 
Senast ändrad:

Knypplarn

Cartier
Då blev de ingen speedy Tuesday för min del, had tänkt köra en unboxing när jag nått 6000 inlägg :(
nån blev iaf glad som stod på väntelistan som är typ 5000 man lång :dead:

Alcudia och Kolmården fick gå före denna gång hade väl de redan på känn innan semestern. Men räknar med en Tintin inom 5-6 års tid.

Taxk för alla WTB PM aldrig fått så många :)
Rätta mig om jag har fel, men en #ST hade väl finansierat både semester och en stor del av Tintin?

Schysst av dig dock att inte plocka ut och sälja den utan låta någon i kön få en möjlighet att köpa.

Själv börjar jag bli frustrerad av väntandet. Såg ju fram emot att få bekanta mig med klockan under semestern.
 
Topp