Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

1 bump per vecka?

Diskussion i 'Diskussion' startad av BCKSTRM, 11 mars 2015.

?

Är 1 bump i veckan orimlig

1. Ja Anders, det är störigt med allt bumpande

55,9%
  2. Nej Anders, du är en bitter människa som bör bry dig om viktigare saker.

44,1%
  1. BCKSTRM
    Trådstartare

BCKSTRM Friends of KS

Hej forumet,

Detta kanske redan har diskuterats, men jag förstår inte vitsen med att kunna bumpa annonser hur ofta som helst... Det skapar ju bara en bumphets där alla måste bumpa som fan. Till vilken nytta? Ingen, annonserna syns inte längre på förstasidan bara för att man får bumpa hela tiden - eftersom alla andra gör det...

Det är rimligt att man får bumpa, men inte så tätt. Nu tycker jag snarare man missar nya annonser för att man tar en snabb titt och konstaterar att det är samma saker längst upp, eftersom den nya annonsen redan åkt ner.

Så vad sägs om 1 bump per vecka? Man lär synas på förstasidan ungefär lika länge (för så sjukt många annonser läggs inte upp varje dag), men man ser nya annonser och annonsörerna slipper slösa tid på att gå in och bumpa i tid och otid...

Guskleto och stabil gillar detta.
  2. Limpas

Limpas Borgare

Från:
    Stockholm
    Detta har diskuterats ett antal gånger redan, och jag tycker att det är en bra idé. Jag kan inte se några egentliga nackdelar med det. En nackdel kanske kan vara om man vill prisbumpa sin annons redan efter någon dag för en snabb försäljning. I så fall måste det gå en vecka mellan varje prisbump. I slutänden tycker jag dock detta endast är positivt, eftersom det tvingar säljare att tänka efter lite när man sätter priset från början.

Så jag är för, men det hänger ju självklart på att någon ska implementera det tekniskt också, och det har jag ingen aning om hur tidskrävande eller krångligt det är. I slutänden är ju detta ett gratis forum och vi ska vara glada för att få annonsera och handla klockor med andra klocktokar överhuvudtaget.

Anders W och BCKSTRM gillar detta.
  3. nissehult

nissehult Friends of KS

Lunkan, JayLar, theargonaut och 1 annan gillar detta.
  4. Richie

Richie Friends of KS

Eller så klickar man bara så den sorterar efter när annonsen skapades istället för senaste uppdatering/bumpning? Tycker det börjar bli ett väldigt tjat om detta nu...

5. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Som nämns ovan finns det några trick man kan göra för att få att få en fin forumupplevelse. Och till TS vill jag förtydliga att det inte är fritt bumpande. I riktlinjerna finns bumpreglementet tydligt specat... ;)

Vad gäller antalet bump så kan vi diskutera det till döddagar, det finns ingen matematisk formel som ger oss den optimala bumpmängden (ännu, för nu sätter sig säkert någon matematiskt sinnad KS'are och räkar ut det...vilket iofs skulle vara kul).

Följ tipsen som ges av n155e och Richie ovan till att börja med. Blockfunktionen är också great om man vill städa upp sin forumupplevelse. :)

Lunkan, Jonas.76, Richie och 3 andra gillar detta.
  6. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Jag tycker vi ska införa regeln om max en tråd om k&s i månaden.

7. BCKSTRM
    Trådstartare

BCKSTRM Friends of KS

Tack för tipsen alla! Ska prova några av dem :)
    Om jag får tid ska jag räkna, men tror det blir svårt eftersom man lär behöva ta för grova antaganden om folks bumpande ;) Hade dock varit jävligt kul att göra ett försök :happyhappy:

Mårtenssons ur Brookfield