• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1 månad av SubC

Så vill ni veta hur en twotone Rolex ser ut efter 1 månad av daglig användning mellan 12-14 timmar per dag? Här är min uppdatering.

Hade en liknande Sub förra sommaren, den var också helt ny när jag köpte den. Men tyvärr hade jag bara den i 1 vecka innan jag flippade den, jag uppskattade inte klockan 100% då jag var inne i en djup flippande och hade många klockbollar i luften. Men efter en hel del klockor så kom jag fram till att Submariner 116613LB är DEN klocka för mig. Anyhow, 1 månad användning av en helt ny TT Rolex och här är resultatet:

Wear marks på de polerade guld delarna, det krävs inte mycket för att det ska blir så här, det räcker nog med att du bara tittar på den ibland för att får de här märkena :)


Värre på claspen med tanke på att jag sitter framför datorn rätt mycket när jag är hemma:


Upptäckte min första seriösa krigsmärke idag exakt 1 månad efter att jag fick klockan. Jag har ingen aning hur jag fick märken men jag är helt ok med det :) då det är ju jag som har gjort det... på nåt sätt :p


Jag är annars 100% nöjd med klockan, den har gått +5 sekunder på en helt månad, vilket är för mig helt fantastik:


Jag hade en flat tavla också av denna modell och tyckte den var supersnygg men det är ingen fel med sunburst tavla. Färgen skiftar verkligen och lever ett egen liv som de säger. Jag gillar denna nyans bäst bland de skiftande färgerna:


Thats it :) tack för att ni tittade.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Intressant, jag hämtade ut min Hulk vid ungefär samma tidpunkt och jag tycker nog att den verkar ha färre märken. Inte så konstigt iof då Hulken är helt i stål och länken är mattpolerad. Ska se om jag kan återkomma med lite bilder.

Edit: glömde skriva att den är grymt snygg! :D
 

Oliwer

Breitling
GMT C uttagen Juli 14, även lite länkrassel.. Använd varenda dag, enda undantaget när jag sover och duschar.. Dock haft den i badhus :)
image.jpg
image.jpg
 

km007

Omega
Fin klocka :)
Men jag tycker det är en del Wear marks som du säger, skall man inte kunna förvänta sig mer av en så dyr klocka, är det för att det är på guld delarna och är det samma oberoende vilket klockmärke?
Sorry för en fråga från en novis.
 

David

Bödeln
Men jag tycker det är en del Wear marks som du säger, skall man inte kunna förvänta sig mer av en så dyr klocka, är det för att det är på guld delarna och är det samma oberoende vilket klockmärke?
Guld är mjukt, punkt.

Vissa tillverkare påstår sig ha förbättrat reptåligheten något, men jag är skeptiskt till om det blir särskilt stor skillnad i praktiken.

Hublot har tagit processen några steg längre:
http://www.hublot.com/en/news/hublo...the-world-s-only-scratch-resistant-gold-watch

Gillar du inte repor gör du bäst i att titta på keramik:
http://www.rado.com/en/ceramic-watches.html
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Tack för detta trevliga inlägg! Sport Rollar ska slitas in tidigt, så är de som snyggast!
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jag gillar den men man blir lite avskräckt av hur det ser ut redan efter en månad. Annars är det en fin klocka, speciellt under sommaren.
 

R0B

Panerai
Snyggt, du fick tag i en med båda tavlorna till slut! :)

Riktigt fin klocka som ska användas, helt rätt! :)
 

Ale

Cartier
Förstoringseffekten syns ju knappt, det är nog kamerans brytning som spelar mig ett spratt. Såg bara lustigt ut! Du har dock fångat tavlan fint där. :)

Ojdå, det har du verkligen rätt i. Ehh, är det nåt TS borde kolla upp - det är ju inte alltid ett bra tecken, om man säger så...? :nailbiting:
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Ojdå, det har du verkligen rätt i. Ehh, är det nåt TS borde kolla upp - det är ju inte alltid ett bra tecken, om man säger så...? :nailbiting:

Jag tror att det är kameran som lurar er en smula. Jag jämför med min egen sub och då ser det helt ok ut. Hade inte bubblan varit där hade datumet varit betydligt mindre.
 
  • Like
Reactions: WHU

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jag tror att det är kameran som lurar er en smula. Jag jämför med min egen sub och då ser det helt ok ut. Hade inte bubblan varit där hade datumet varit betydligt mindre.

På senaste tiden har det förekommit oftare att det kommit ut submariners med sämre förstoring, x1,5 istället för x2,5 som det ska vara. Kommer dock inte ihåg var jag läste det.
 
Topp