• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

10 saker om Rolex

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Välskrivet som alltid av AA, och både fascinerande och lärorikt. Samtidigt kan jag inte låta bli att känna att PR-trollen på Rolex haft ett finger med i spelet, ju mer jag lär mig om marknadsföring ju mindre tror jag på slumpen när något presenteras som väldigt bra eller intressant, i synnerhet när detta något är en av världens vassaste varumärkesmaskiner.

Tack för heads up hur som helst!

/Klocksebbe
 

JAH42

Friends of KS
Kan ju bara hålla med Sebbe, känns som en reklampamflett. Ett bra exempel är ju att framställa AISI 904L som något superexklusivt och dyrt.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Intressant men som sagt känns det väldigt mycket som reklam för Rolex. Hade gärna sett en riktig jämförelse i produktionsteknik mellan några high end-märken dock :)
 

jhm

Panerai
Jag undrar om killen på A blog to watch, inte även gjort en Youtubefilm om besöket hos Rolex. Har i bakhuvudet att jag sett en sådan åtminstone, men det var kanske någon annan. När det gäller tankarna om reklam... Rolex är ett ganska mytomspunnet företag och det är ganska få journalister trots allt som bjuds in i lokalerna. I synnerhet de som skriver om lyx, flärd och klockor, ser det lite som en ynnest att få komma dit. Precis som med många andra starka varumärken, är det ambassadörerna som står för mycket av företagets marknadsföring, helt gratis. Det är fantastiskt! :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Det är ju intressant att både Adams och Ben har fått besöka Rolex i princip samtidigt när ingen annat fått göra det alls tidigare. Nya tag från Rolex?
 
Topp