• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

100 000 inlägg, grattis!

Jag känner mig kluven och tveksam till huruvida detta "hundratuseninläggsjubileum" faktiskt borde firas. Vid närmare eftertanke så har jag kommit fram till att Klocksnack har allehanda synnerligen negativa effekter på dess medlemmar.

 
Klocksnack

* Är vanebildande och stjäl oerhört mycket tid som kunde användas till produktiva sysslor.

Jag är rädd för att detta forum kommer att skapa en generation som likt pundarna på "Plattan" i sitt beroende ständigt kommer att vara på jakt efter nästa klockfix. Är detta vad vi önskar våra barn och barnbarn?
Istället för att dagligen sitta framför datorn flera timmar i sträck och hålögt stirra på blänkande, vackra mikromekaniska saker kunde vi ägna oss åt stärkande trädgårdsarbete. Eller kanske frivilligarbete i t.ex. Frälsningsarmens regi där vi kunde lägga all denna bortslösade tid på att hjälpa samhällets olycksbarn. Vi kunde ägna oss åt politiskt arbete där vi tillsammans hjälps åt att återuppbygga det sedan decennier raserade svenska folkhemmet.
* Uppmuntrar till slöseri

Klocksnack detta Djävulens påfund förleder människor att tro att vi är vad vi äger. Klocksnack får unga människor att tro att nästa Rolle är livets mening och att du om du inte äger en minuterepeater inte är värd något. Vill vi verkligen medverka till att skapa ett samhälle där människors värde grundas på antal klockor i klocklådan eller där den som äger en Patek Philippe med automatik anses bättre än den som bara har en Omega?

Är detta det arv vi vill lämna till kommande generationer?

Förövrigt anser jag att Klocksnack borde i lag förbjudas !

;)
 

Camo00

Patek
Jag känner mig kluven och tveksam till huruvida detta "hundratuseninläggsjubileum" faktiskt borde firas. Vid närmare eftertanke så har jag kommit fram till att Klocksnack har allehanda synnerligen negativa effekter på dess medlemmar.

 
Klocksnack

* Är vanebildande och stjäl oerhört mycket tid som kunde användas till produktiva sysslor.

Jag är rädd för att detta forum kommer att skapa en generation som likt pundarna på "Plattan" i sitt beroende ständigt kommer att vara på jakt efter nästa klockfix. Är detta vad vi önskar våra barn och barnbarn?
Istället för att dagligen sitta framför datorn flera timmar i sträck och hålögt stirra på blänkande, vackra mikromekaniska saker kunde vi ägna oss åt stärkande trädgårdsarbete. Eller kanske frivilligarbete i t.ex. Frälsningsarmens regi där vi kunde lägga all denna bortslösade tid på att hjälpa samhällets olycksbarn. Vi kunde ägna oss åt politiskt arbete där vi tillsammans hjälps åt att återuppbygga det sedan decennier raserade svenska folkhemmet.
* Uppmuntrar till slöseri

Klocksnack detta Djävulens påfund förleder människor att tro att vi är vad vi äger. Klocksnack får unga människor att tro att nästa Rolle är livets mening och att du om du inte äger en minuterepeater inte är värd något. Vill vi verkligen medverka till att skapa ett samhälle där människors värde grundas på antal klockor i klocklådan eller där den som äger en Patek Philippe med automatik anses bättre än den som bara har en Omega?

Är detta det arv vi vill lämna till kommande generationer?

Förövrigt anser jag att Klocksnack borde i lag förbjudas !

;)

Det är precis tvärtom!!

Tack vare Klocksnack har jag fått en hobby, ett meningsfullt tidsfördriv, lärt känna positiva människor och lärt mig att spara pengar!!

Tidigare har jag, i tjugo år, spenderat min tid och mina pengar på alkohol, droger, tjejer och nätter på stan. Alla pengar som kom in hamnade hos krogägarna eller hos killen med sprit i bakluckan på Professorsgatan...

Sen jag gick med i Klocksnack har mitt liv förändrats till det bättre! Jag har helt plötsligt varken tid, lust eller råd att dricka öl ihop med kompisar... :D
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag känner mig kluven och tveksam till huruvida detta "hundratuseninläggsjubileum" faktiskt borde firas. Vid närmare eftertanke så har jag kommit fram till att Klocksnack har allehanda synnerligen negativa effekter på dess medlemmar.

 
Klocksnack

* Är vanebildande och stjäl oerhört mycket tid som kunde användas till produktiva sysslor.

Jag är rädd för att detta forum kommer att skapa en generation som likt pundarna på "Plattan" i sitt beroende ständigt kommer att vara på jakt efter nästa klockfix. Är detta vad vi önskar våra barn och barnbarn?
Istället för att dagligen sitta framför datorn flera timmar i sträck och hålögt stirra på blänkande, vackra mikromekaniska saker kunde vi ägna oss åt stärkande trädgårdsarbete. Eller kanske frivilligarbete i t.ex. Frälsningsarmens regi där vi kunde lägga all denna bortslösade tid på att hjälpa samhällets olycksbarn. Vi kunde ägna oss åt politiskt arbete där vi tillsammans hjälps åt att återuppbygga det sedan decennier raserade svenska folkhemmet.
* Uppmuntrar till slöseri

Klocksnack detta Djävulens påfund förleder människor att tro att vi är vad vi äger. Klocksnack får unga människor att tro att nästa Rolle är livets mening och att du om du inte äger en minuterepeater inte är värd något. Vill vi verkligen medverka till att skapa ett samhälle där människors värde grundas på antal klockor i klocklådan eller där den som äger en Patek Philippe med automatik anses bättre än den som bara har en Omega?

Är detta det arv vi vill lämna till kommande generationer?

Förövrigt anser jag att Klocksnack borde i lag förbjudas !

;)

+1 Jag ångrar och ber om ursäkt för att vi startade eländet.
 

David

Bödeln
IP-numret kan förändras. Jag föreslår istället:

d:~ d$ whois klocksnack.se
state: active
domain: klocksnack.se
holder: xxxdav2609-00001
created: 2012-09-02
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
IP-numret kan förändras. Jag föreslår istället:

d:~ d$ whois klocksnack.se
state: active
domain: klocksnack.se
holder: xxxdav2609-00001
created: 2012-09-02
Precis! Istället för barn och födelsedatum så skriver vi in IP-numren och sånt! :woot:
 
Topp