• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

100 000 saknas efter en lägenhetsaffär.

The lord

Audemars
Hej, i somras köpte jag och min sambo en lägenhet utomlands. Förutom köpesumman förstod jag att det skulle tillkomma ca 100 000 kronor i skatter och avgifter. I början av Augusti är det tillträde och jag åker ner och hämtar nycklarna på firmans kontor och försäkrar mig om att pengarna dragits och allt är klart. Jag får till svar att allt är klart. När jag kollar mitt konto ser jag att de extra 100 00 inte är dragna , kan det vara så att jag missuppfattat de extra avgifterna och allt var inräknat i slutpriset? Jag mailade säljaren och frågade om jag missat att betala de extra avgifterna. - Nej du kan vara helt lugn allt är betalt och nu har du bara månadsavgiften på lägenheten att betala. Idag kom det ett samtal från säljaren , vid firmans bokslut har de upptäckt att det saknas pengar.. Gissa vilka? Det jag undrar nu är , ska jag bara betala och se glad ut eller kan man bestrida detta?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Om ni upprättat ett kontrakt, vilket jag antar att ni har, så bör det stå där i. Om så är fallet, så är det bara att pynta upp.
 
Senast ändrad:

Frodda

Omega
Om de 100k finns på papper att du ska betala från första början har du svårt att slippa nu.
Finns de inte på papper att du ska betala de, bestrid.
 

The lord

Audemars
Ja, jag har räknat med att betala , inget konstigt med det enligt mig, det är pengar som jag räknade med från början.
 

paradis

Audemars
Du har inte heller kvitto på betald summa ? Jag skulle betala nu , innan dom tar ränta också . Det är statens pengar , avgifter , som är helt otroligt höga , men inget man kan göra .
 

Hugii

Audemars
Rubriken slår både aftonbladet och expressen på fingrarna.

Det är uppenbart att du var medveten om att du var tvungen att betala det, skit samma vem som gjort inbetalningen å från vilket konto.

Känns märkligt att bestrida nåt som du egentligen skulle ha betalat utan problem om alla var pigga den där dagen.
 

The lord

Audemars
Rubriken slår både aftonbladet och expressen på fingrarna.

Det är uppenbart att du var medveten om att du var tvungen att betala det, skit samma vem som gjort inbetalningen å från vilket konto.

Känns märkligt att bestrida nåt som du egentligen skulle ha betalat utan problem om alla var pigga den där dagen.
Min mening från början var inte att försöka slippa betala några pengar, det var därför jag vid flertalet tillfällen påpekade att jag inte var säker på att allt var betalat . Men om mäklarfirman säger att allt står rätt till då litar jag på det. Blev väl mest irriterad på att det tagit ca 6 månader innan någon märker detta , fast det kanske är normalt på en så stor firma som hanterar mycket pengar. Kanske inte är så vanligt att någon (jag) betalar in för lite pengar.:)
 

Veratio

Cartier
Men jag förstår hur trådskaparen tänker. Det är irriterande att behöva använda 100 000 kr som man kanske har använt till annat nu, när de har lovat att allt är betalt. Jag kan inte juridiken alls...
 

Jimpa

Panerai
Kan marknaden förändrats oxå så summan blivit någon annan idag ? Tänker om kronan sjunkit eller liknande. Beror på hur längesedan det var antar jag. Mvh
 

hollow123

Rolex
Kan marknaden förändrats oxå så summan blivit någon annan idag ? Tänker om kronan sjunkit eller liknande. Beror på hur längesedan det var antar jag. Mvh
När vi köpte i spanien var detta av yttersta vikt. Tre delbetalningar där man hade en månad på sig vid varje. Rörelser i euron kunde betyda 10 000 - 40 000 tusen extra (eller mindre)

Så ja! Får hoppas att euron ligger på en lägre nivå nu än för 6mån sedan
 

Jimpa

Panerai
Jag och frun har siktet på Kroatien. Men det är en del att tänka på helt klart. Funderat på ta med en väska kontanter istället men då uppstår ju andra problem istället. Hoppas det löser sig bra iaf. Kommer bli en spännande marknad framöver är ett som är säkert. Mvh
 
Topp