• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1000 inlägg och TÄVLING till förmån för BCF

Wiliamo

Panerai
Kära kamrater,

Dagen är kommen. Dagen då jag postar mitt 1000:de inlägg på Klocksnack - och vilken resa det varit! För ungefär ett år sedan registrerade jag mig här, med ett relativt nyfunnet intresse för klockor - men ingen i min närhet att ventilera det med, klev jag in i gemenskapen.

I samband med det hade jag påbörjat mitt första heltidsjobb (sommaren efter studenten) och eftersom utgifterna inte var skyhöga då jag bodde hemma valde jag att lägga min första lön på en schysst klocka. Valet föll på en Tag Heuer Aquaracer WAK2110 som jag plockade ut sprojtans ny från Nymans Ur i Stockholm i augusti 2015. Det var för mig en helt sinnessjuk känsla att dra kortet och lägga 20+ lök på en klocka, men å andra sidan kändes det aldrig fel.

image.png


Även om nyköp inte är lika intressant för mig nu ett år senare, samt att Tag Heuer inte är någon storfavorit - är jag väldigt nöjd med den. Ser man alternativen hos konkurrenterna i den prisklassen är det inte mycket som slår den på fingrarna, och mångsidigheten med byte mellan länk/gummi/nato är riktigt nice.

Nåväl, nog svamlat om det. I januari tog jag mig på min första GTG. Lite nervöst var det allt, hur skulle jag känna igen alla dessa Klocksnackare som jag bara gafflat lite lätt med på forumet? Ok, det var helt ärligt inte så svårt. De flesta körde dubbelpipigt på handlederna och jag skymtade ett bord fullt av dinkor i en salig blandning av ölglas, UV-lampor, luppar och entusiastiska blickar.

image.jpeg


Här någonstans kände jag att, fan, klockor är verkligen min grej. Inte bara för klockorna i sig, utan mycket på grund av den unika samhörighet intresset skapar. Efter mitt första GTG kände jag att jag hade tillräckligt med kött på benen för att våga ta för mig och posta lite här på forumet, ge mig in i diskussioner, testa att flippa lite klockor, gå på events osv. Och jag har märkt att det är riktigt riktigt roligt!

Nu ska jag inte svamla mer, men vill ändå rikta några tack till några som speciellt bidragit till att jag hängt kvar här och uppskattar det för vad det är!

Tack till @Palenkovich och @Matts som var de första ansiktena jag fick på KS-nicks, för att ni bjöd med mig på föröl och tog mig under era vingar! Tack till @Af Sjodahl för allt gott snack och hjälp om instegs-Rolex, en ära att dela middagsbord med dig din gamle legend! Tack till boysen @JLW, @Ernesto och @marlun27 för gott snack och fin vidare vänskap. Gnäll inte @Pauledward ;)! Sen självklart ett stort tack till alla admins, som jag också fått möjlighet att få stöta på (några av er i alla fall) på olika events också.

Är många fler jag lärt känna och värdesätter något enormt att ha fått möjligheten att träffa och diskutera med, både på forumet och i det riktiga livet. Listan skulle bli alldeles för lång om jag skulle namnge alla. Jag är otroligt tacksam för att ha funnit gemenskapen i det här sjuka intresset!

Nog med kärleksförklaringar! Utlovade ju faktiskt en TÄVLING i rubriken och det känner jag är givet när man passerar 1000 inlägg. Tävlingen är självklart till förmån för Barncancerfonden och precis alla som vill får vara med.

Tävlingen går in enkelhetens tecken ut på att bidra med valfritt belopp till BCF. Posta sedan en skärmdump på ditt kvitto av transaktionen här i tråden så är du automatiskt med med en lott.

På fredag vid midnatt slutar tävlingen och då kommer jag att slummässigt dra två personer som vinner varsitt par fina manschettknappar med välbekant krona som jag postar till er (dessa är dock inte signade Rolex, hoppas det inte bryter mot några forumregler, är isåfall uppriktigt ledsen!):

image.jpeg


Jag hoppas att så många som möjligt vill delta och bidra för att hjälpa de barn och familjer som drabbas av cancer, tillsammans gör vi skillnad och förhoppningsvis är vi snart där!

Återigen vill jag tacka Klocksnack och alla sköna lirare här inne för ett fantastiskt (snart) år och 1000 poster! På återseende vänner! :)

/Wiliamo
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Snyggt Mr. double u!

Grym känsla att gå från att utveckla intresset helt ensam till att efter ett halvår befinna sig bland massa likasinnade, drömmen! 2000 inlägg innan midsommar eller hur?:smug:
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
GRATTIS TILL 1000 inlägg mannen, och ett mycket bra initiativ, var kul att träffa dig också @Wiliamo, kommer att ses på flera GTGn framöver hoppas jag, självklart stoppar in jag in några hunkor åt detta ändamål...

BCF 6-15.JPG
 

Wiliamo

Panerai
Stort grattis till 1000e inlägget! Härligt med såna här småtävlingar också, klart man ställer upp med en slant :)
image.png

Snyggt Mr. double u!

Grym känsla att gå från att utveckla intresset helt ensam till att efter ett halvår befinna sig bland massa likasinnade, drömmen! 2000 inlägg innan midsommar eller hur?:smug:

Grattis till 1000 prällen :cool:

Insättning kommer under dagen!


Man har väl en rimlig chans att vinna fram till det att @Matts kliver in i tävlingen... :)

BCF 160615.PNG

GRATTIS TILL 1000 inlägg mannen, och ett mycket bra initiativ, var kul att träffa dig också @Wiliamo, kommer att ses på flera GTGn framöver hoppas jag, självklart stoppar in jag in några hunkor åt detta ändamål...

BCF 6-15.JPG

Fantastiskt vänner! Tack för gratulationer och insättningar hos BCF :) det glädjer mig!
 

Wiliamo

Panerai
Massor av fina bidrag i tråden vilket jag tackar och bockar för. Men - kom ihåg att ni som inte varit med och tävlat än har 10 timmar på er innan slussarna stängs! Lycka till:angel:
 

Wiliamo

Panerai
TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!

Fantastiskt med alla glada tillrop och gratulationer för mina 1000 inlägg, och det bästa av allt - mitt initiativ har på grund av er resulterat i (så långt jag kan räkna från era kvitton) dryga 1200 kr till Barncancerfonden! Det är ju världsklass!

Sett till vinsten har jag använt mig av den klassiska lottningsmetoden som utlovat, och de två lappar i hatten som drogs var..... *spänningsuppbyggande trumvirvel*........

@natovintage och @Triumf!!!!

Grattis till er. Jag PMar er så ska jag se till att ni får manschettknapparna i brevlådan under tidig nästa vecka :)

Återigen ett stort tack till alla, jag själv sätter in en liten summa på BCF som tack för all hjälp. Ha nu en fortsatt trevlig helg alla grymma klocksnackare och tack för alla bidrag till BCF. Tillsammans gör vi skillnad! Som sagt - världsklass!

/William
 
Senast ändrad:

natovintage

Rolex
2-Faktor
TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!

Fantastiskt med alla glada tillrop och gratulationer för mina 1000 inlägg, och det bästa av allt - mitt initiativ har på grund av er resulterat i (så långt jag kan räkna från era kvitton) dryga 1200 kr till Barncancerfonden! Det är ju världsklass!

Sett till vinsten har jag använt mig av den klassiska lottningsmetoden som utlovat, och de två lappar i hatten som drogs var..... *spänningsuppbyggande trumvirvel*........

@natovintage och @Triumf!!!!

Grattis mina herrar. Jag PMar er så ska jag se till att ni får manschettknapparna i brevlådan under tidig nästa vecka :)

Återigen ett stort tack till alla, jag själv sätter in en liten summa på BCF som tack för all hjälp. Ha nu en fortsatt trevlig helg alla grymma klocksnackare och tack för alla bidrag till BCF. Tillsammans gör vi skillnad! Som sagt - världsklass!

/William
Alltid kul att vinna! Tack man, kör nu mot 2000 inlägg!! :D
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!

Fantastiskt med alla glada tillrop och gratulationer för mina 1000 inlägg, och det bästa av allt - mitt initiativ har på grund av er resulterat i (så långt jag kan räkna från era kvitton) dryga 1200 kr till Barncancerfonden! Det är ju världsklass!

Sett till vinsten har jag använt mig av den klassiska lottningsmetoden som utlovat, och de två lappar i hatten som drogs var..... *spänningsuppbyggande trumvirvel*........

@natovintage och @Triumf!!!!

Grattis till er. Jag PMar er så ska jag se till att ni får manschettknapparna i brevlådan under tidig nästa vecka :)

Återigen ett stort tack till alla, jag själv sätter in en liten summa på BCF som tack för all hjälp. Ha nu en fortsatt trevlig helg alla grymma klocksnackare och tack för alla bidrag till BCF. Tillsammans gör vi skillnad! Som sagt - världsklass!

/William
Men vad roligt med en vinst! Tack och bock! :happyhappy:
Det får bli ett till litet bidrag till BCF som tack! :happyhappy: ;)
 
Topp