• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1000 inlägg. Tävlingsdags!

JaTack

Rolex
2-Faktor
Vet inte hur detta gått till. Men på något sätt har jag postat över tusen gånger på detta fantastiska forum.
Tycket personligen inte att jag skrivit så mycket vettigt så jag får be om ursäkt för de kommande tusen inläggens irrelevans ;)

Måste hur som helst tacka forumets ledning väldigt mycket för ett fint och trevligt ställa att ta sin tillflykt till. Vad skulle jag göra på bussen, i sängen och i soffan om det inte vore för KS!?

Som sig bör så ska det bli en tävling när jag nu nått tusengränsen. Vad passar då bättre än en väldigt simpel tävling som jag kom på när jag traskade hem från ICA. Helt enkelt, hur många gatlyktor står längs min väg hem från ICA? Hint, under 100.

Kanske många som tycker det känns som en trist tävling som inte har någonting med forumet att göra. Så kallat OT. Men icke, jag har mina goda anledningar:
När mörkret lägger sig över vårt avlånga land förvandlas alla våra bilder tagna efter klockan fem till något vidrigt.. Suddiga bilder! Bilder där man knappt kan se vilket märke det står på tavlan eller om klockan egentligen sitter runt en vad. Tadda så tänds gatlyktorna och våra problem är inte lika hemska längre.
Bevis:
2014-11-10 18.55.23.jpg


Man ser enkelt att det står Certina på tavlan(!!). 30 & 40 är hur som helst väldigt tydliga tack vare gatlampan.

Så vad tävlar vi om? Äran såklart, samt att jag skickar ett exemplar av min favoritchoklad(kan innehålla spår av hasselnöt, valnöt, mandel, makadamianöt, cashewnöt, pekannöt, paranöt, pistagenöt, gluten, mjölk, ägg och sojaprotein) till vinnaren. Gissa på!

Ps. Just det, om någon inom veckan gissar exakt rätt så skänker jag 200 friska kronor utöver de 100 jag redan fört över till BCF. Ds.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Tackar allihopa. Se nedan för ett tips, alla får gissa igen :)

Grattis!
Är bilden en hint kanske? 30&40, så gissar på 70st!

Tja man kan säga att 30&40 är en oavsiktlig hint, väldigt många som ligger nära det rätta svaret hur som helst. Väldigt nära!

Grattis till 1000.
Jag vet ju både var du bor, och var ICA ligger... Gissar på 36 st. Svårt att veta rätt svar.

Hehe inte långt ifrån! Du har rätt bra koll på längderna mellan stolparna :)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
38:st är det.
Skicka chokladen till mina barn, så kanske de låter mig vara i fred och leka med nya klockan i fem minuter...
 
Topp