• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1000-inläggs auktion

Sond

Patek
Då jag nyss passerade 1000 inlägg tänkte jag fira det och tacka oss själva för detta fantastiska forum genom en auktion.

Föremålet som auktioneras ut är en... tata... Klocka!

Närmare bestämt en Dugena Troupier i gnistrande guld... färg. Uret är ett klassiskt samlarur då man nästan aldrig ser dem. Jag menar, hur ofta ser vi en här på forumet? Nä, exakt... Nästan aldrig. De håller nämligen till i olika samlares lådor. Man väntar på värdeökningen... Det kan ta en stund, men vem vet?

Detta exemplar är i "mint condition" eller skick 1 som Chrono24 skulle kalla det. Man kan också kalla det NOS. Jag vet inte riktigt vad NOS betyder men jag tror det är bra. För klockan är bra.

Tavlan är den kända fat boy. Förebilden till den mindre kända wide boy hos Rolex.

Som alla riktigt åtråvärda Rolla... Sorry, Dugena har den plasten kvar på boettlocket. Jag menar, vem använder att sådant utsökt ur? Det ska sparas, samlas och vårdas.

Och den går och går. Bara man drar upp den. Har inte listat ut om den är automatisk då jag aldrig burit den. Ett .kassaskåp blir för tungt på armen

Det här uret har en historia. Klockmärket har också en historia. I det närmaste okänt. Men åter till klockan. Klockan har en ädel historia. Jag ropade in den på en auktion på gamla TTT till förmån för någon cancerfond.

Nu låter jag den fortsätta denna ädla väg. Detta ur går nu ut på aktion där vinnare blir den som bjuder högst och sedan sätter in pengarna på barncancerfonden. Märk gärna inbetalningen enligt någon instruktion som finns här på KS. Auktionen avslutas i morgon kal 20.59. Är ett bud märkt 21.00 är det ogiltigt. Vid några tveksamheten är jag domare och någon moderator överdomare, hoppas jag..:)

När Vinnaren är utsedd kommer jag också berätta vad jag gav för den på TTT. Jag vill skämmas. Jag vill förnedras. Jag vill att vinnaren ska känna sig god. Så första, andra... Låt auktionen börja!

IMG_7055.jpg

IMG_7056.jpg

IMG_7058.jpg

IMG_7057.jpg


Alla rykten om att bilderna skulle vara tagna på en toalett förnekas intensivt! Tänk ljusbox, tänk kassavalv... Tänk på vad som helst, bara inte toalett...
 

demondave

Rolex
Med styva 20 timmar kvar hoppas jag att nån sinnesförvirrad stackare bjuder över, för det där verkligen inte min grej alldeles oavsett vilka kvalitéer klockan.. saknar.

425:- bjudet!
 

Sond

Patek
Godmorgon alla klockentusiaster! Missa inte chansen att komma över ett unikt fint exemplar av den mycket attraktiva guldfärgade utgåvan av den populära men svårhittade Dugena Troupier..;) Observera att den har Subsekund..:hungry:
 

Silon

Omega
För övrigt så är det ett fantastiskt roligt och fint initiativ! Tummen upp! Kul att klockan redan är uppe i 500 kr. Kommer bli intressant att se vad den landar på :)
 

Sond

Patek
Näst sista bump. Nu är det nära att någon får möjlighet att köpa sig ett kassaskåp. Det behövs för att förvara denna unika och exklusiva klocka.
 

Sond

Patek
demondave jag är förvirrad nog att bjuda 500:- :)

Sond vad mäter den mellan luggarna? Eller vad vill du ha för perlon(?)bandet?
Ett stort grattis och ett stort tack för ditt bidrag till Barncancerfonden! Klockan får du ju på köpet..:)
Är du intresserad av bandet. 75 riksdaler plus frakt. Frakten inkluderar ju såklart även klockan. Postens gröna om det är ok? Om du har några bandstift på 18 mm så kan jag sänka priset. Om du betalar in till BCF och skickar mig någon form av scannat kvitto eller dyl så postar jag sedan. Ok? PM:a mig om adress etc.
 
  • Like
Reactions: BME

Sond

Patek
Ett stort tack till alla som ville vara med och bidra till BCF! Ytterligare 500 kommer nu in från oss på KS. Känns bra. Jag lovade ju att berätta vad jag betalade för några år sedan när jag ropade in den på TTT. Jag betalade också exakt 500 kr..:)
 

BME

Cartier
Ett stort grattis och ett stort tack för ditt bidrag till Barncancerfonden! Klockan får du ju på köpet..:)
Är du intresserad av bandet. 75 riksdaler plus frakt. Frakten inkluderar ju såklart även klockan. Postens gröna om det är ok? Om du har några bandstift på 18 mm så kan jag sänka priset. Om du betalar in till BCF och skickar mig någon form av scannat kvitto eller dyl så postar jag sedan. Ok? PM:a mig om adress etc.
Wohoo!
Äntligen vinner jag en auktion händer aldrig på tratten :)
 

BME

Cartier
Så då är pengarna insatta till BCF och eftersom Sond var generös nog att inkludera perlonbandet så slängde jag in 75 kr extra så nu är vi 575kr närmre det nya målet :)
Och eftersom Sond var så generös och jag inte hade några bandstift på 18mm att dela med mig av så tycker jag att någon annan vänlig själ kan hjälpa honom på traven!
 

BME

Cartier
Öööööh, typ grattis, eller nå´t... :blackeye:
Men snyggt av er båda! Bra initiativ!

Absolut är ett grattis på sin plats jag menar har du läst Sond ´s omdömen!?
Hur jag kunde få den så billigt är ett under enligt mig om man bara kikar på dessa formuleringar:
i gnistrande guld... färg

Man väntar på värdeökningen...

För klockan är bra.

Tavlan är den kända fat boy. Förebilden till den mindre kända wide boy hos Rolex.

Och den går och går. Bara man drar upp den.

:cigar:
 
Topp