• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1000 inläggstävling

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hej!
Då var det dags för det 1000 inlägget. Har sugit på karamellen ett tag då jag har varit på sensommarsemester.

Priset har jag funderat på. Tänkte på något Nato eller skinnband, men va fan, det har ni ju redan i överflöd. Priset blir därför äran och ett bidrag på 200 kr till Barncancerfonden. Hoppas ni tycker det känns bra.

Frågan: Vilken svensk sportprofil har skapat sitt eget klockmärke? Det kanske finns fler, men jag tänker på en manlig sportsman som hade sin storhetstid på 80-talet men var aktiv en bra bit in på 2000-talet.

Vinnaren är den som först publicerar rätt svar i denna tråd OCH berättar vilket som DU anser är denne persons största prestation. Rätt person OCH en prestation alltså.

Lycka till!

CRISS CROSS
 

frere

Audemars
2-Faktor
stefan lill lövis johansson
Eftersom jag nu tvångsmässigt måste googla, delar jag med mig av bild:
Stefan-Johansson-Vaxjo-watch-9.jpg


...och tillhörande recension http://www.ablogtowatch.com/stefan-johansson-vaxjo-mark-viii-d033-watch-review/

Men prestationen då?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Bra där! Det blir en 2 hunka till Bcf från dig/mig.

Idag känns det ganska fantastiskt att han körde för McLaren och Ferrari. Kommer nog aldrig hända en svensk igen. Första året i Ferrari höll han på att vinna ett lopp. 1989 kom han 3a i Portugals GP i en Onyx. Det är väl mina favoritlopp. Han var stallkompis med Senna och Prost. Sen vann han ju också Le Mans 1996 eller 1997. Fick sällan cred av media och allmänhet under sin karriär.

Ganska gräsliga klockor dock...
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Bra där! Det blir en 2 hunka till Bcf från dig/mig.

Idag känns det ganska fantastiskt att han körde för McLaren och Ferrari. Kommer nog aldrig hända en svensk igen. Första året i Ferrari höll han på att vinna ett lopp. 1989 kom han 3a i Portugals GP i en Onyx. Det är väl mina favoritlopp. Han var stallkompis med Senna och Prost. Sen vann han ju också Le Mans 1996 eller 1997. Fick sällan cred av media och allmänhet under sin karriär.

Ganska gräsliga klockor dock...



Jag håller med dig på båda punkter, men har för mig att han hade en klocka som var OK iaf. Det var än bland dom första modellerna han gjorde med chronograf. PS...förlåt glömde helt bort, GRATTIS till dina 1000 inlägg. Och grymt bra jobbat själv, 200:- till BCF är klockers :angel:
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag håller med dig på båda punkter, men har för mig att han hade en klocka som var OK iaf. Det var än bland dom första modellerna han gjorde med chronograf. PS...förlåt glömde helt bort, GRATTIS till dina 1000 inlägg. Och grymt bra jobbat själv, 200:- till BCF är klockers :angel:
Ja, när dom hette HIII (H3).
Och du närmar dig 500 inlägg ser jag. Också en milstolpe ;-)
 
Topp