Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

1000 inläggstävling

Diskussion i 'Diskussion' startad av Criss Cross, 10 september 2013.

1. Criss Cross
    Trådstartare

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Hej!
    Då var det dags för det 1000 inlägget. Har sugit på karamellen ett tag då jag har varit på sensommarsemester.

Priset har jag funderat på. Tänkte på något Nato eller skinnband, men va fan, det har ni ju redan i överflöd. Priset blir därför äran och ett bidrag på 200 kr till Barncancerfonden. Hoppas ni tycker det känns bra.

Frågan: Vilken svensk sportprofil har skapat sitt eget klockmärke? Det kanske finns fler, men jag tänker på en manlig sportsman som hade sin storhetstid på 80-talet men var aktiv en bra bit in på 2000-talet.

Vinnaren är den som först publicerar rätt svar i denna tråd OCH berättar vilket som DU anser är denne persons största prestation. Rätt person OCH en prestation alltså.

Lycka till!

CRISS CROSS

2. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    stefan lill lövis johansson

3. frere

frere Biskop

Från:
    Uppsala
  4. Criss Cross
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    Kom igen nu Sjodahl, hans bästa prestation enligt dig?

5. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping

Visst i fan, han hade 4 andraplatser i F1;), det är ganska så stort. Eller när Johansson vann Le Mans 24-timmars 1997 tillsammans med sin förre stallkamrat i Ferrari men där råder det delande meningar :angel:

Förmodligen inte Steff då det borde vara för lätt..

Criss Cross gillar detta.
  6. Criss Cross
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    Bra där! Det blir en 2 hunka till Bcf från dig/mig.

Idag känns det ganska fantastiskt att han körde för McLaren och Ferrari. Kommer nog aldrig hända en svensk igen. Första året i Ferrari höll han på att vinna ett lopp. 1989 kom han 3a i Portugals GP i en Onyx. Det är väl mina favoritlopp. Han var stallkompis med Senna och Prost. Sen vann han ju också Le Mans 1996 eller 1997. Fick sällan cred av media och allmänhet under sin karriär.

Ganska gräsliga klockor dock...

Camo00 och Affe gillar detta.
  7. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping

Jag håller med dig på båda punkter, men har för mig att han hade en klocka som var OK iaf. Det var än bland dom första modellerna han gjorde med chronograf. PS...förlåt glömde helt bort, GRATTIS till dina 1000 inlägg. Och grymt bra jobbat själv, 200:- till BCF är klockers :angel:

8. Criss Cross
    Trådstartare

Från:
    Stockholm
    Ja, när dom hette HIII (H3).
    Och du närmar dig 500 inlägg ser jag. Också en milstolpe ;-)

9. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Grattis och well done!! :)

10. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Salming hade också en klockserie :)

Mårtenssons ur Brookfield