• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1000 meters klubben !

Jag fick precis ett samtal från Rickard på Erikson som sa att den tegimenterade länken har kommit. Han nämnde något om en speciell förpackning? Ingen aning om vad han menade? Om ni vet, säg inget :)
Beställde ett nytt gummi också. Åker ner den 24:e september i samband med spiddvaj :)
lunch-gtg kanske?
Bokat in det i kalendern! Blir ju inget LL ändå med vrickad fot.
 

alfie

Cartier
1473356163115677439893.jpg
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Aaaah, det var du som hann fulbuda hem den. Blev så glad när jag hittade den och desto mer besviken när han vek sig för ett fulbud och avslutade auktionen.

Fulbud vet jag inget om. Har köpt flera klockor av honom. Hade min Porsche 500 på armen när vi snackade klockor. Han sa att han funderade på att sälja sin 2000 och så blev de.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ren tillfällighet att den precis lagts ut på Tradera?
Ingen aning hur länge han hade gått i säljtankar , det va inte den klockan vi diskuterade primärt. Är på jakt efter en speedy 321. Men tyckte 2000 modellen va bra mycke fetare än min 500, hade nämnde inget om andra köp & sälj annonseringar för 2000 klockan.
 

kirex

Cartier
Det borde du kunna se själv när du ger sken av att de är falska! Bägge två är köpta i Sverige. Guldvarianten, utav en av de största Ur-handlarna med butik i västra Sverige med Certifikat och fullset som ny (demoex). PVD-varianten (höger) är köpt begagnad, ursprungligen såld av Ur-handlare i Stockholm, och affären förmedlades av den Svenska agenten för Corum, också en fullset. Den högra klockan har jag bytt Bezel-ringen på till titan. Det kanske är detta som stör dig. Original är svart (och mycket ömtålig). Jag har kvar dels original bezel-ringen i svart med lite repor på, samt en helt ny i svart PVD, köpt som original av den då Danska agenten för Corum i Norden. Även titan-bezelringen som nu sitter på klockan är köpt av den då Danska agenten. Anledningen till bytet är att titan-bezelringen är mycket tåligare mot repor. Klockorna är även värderade av en klockexpert (skriftliga intyg finns) som äkta.
De fyra första: Här är även lite fler bilder på respektive klocka med sina limiteringsnummer.
Sista bilden: Så här såg originalet ut med svart bezel-ring.

Bif. även lite länkar till chrono24 som referens:
http://www.chrono24.se/corum/admirals-cup-seadefender-deep-dive--id3469462.htm
http://www.chrono24.se/corum/admirals-cup-947950940371-an22--id4607072.htm
 

Bilagor

  • Corum Admiral's Cup Seafender 48 Deep Dive limited ed 019-100 back.jpg
    Corum Admiral's Cup Seafender 48 Deep Dive limited ed 019-100 back.jpg
    325.7 KB · Visningar: 66
  • Corum Admiral's Cup Seafender 48 Deep Dive limited ed 019-100 front.jpg
    Corum Admiral's Cup Seafender 48 Deep Dive limited ed 019-100 front.jpg
    190.3 KB · Visningar: 70
  • Corum Admiral's Cup Seafender 48 Deep Hull limited ed 353-355 back.jpg
    Corum Admiral's Cup Seafender 48 Deep Hull limited ed 353-355 back.jpg
    290 KB · Visningar: 66
  • Corum Admiral's Cup Seafender 48 Deep Hull limited ed 353-355 front.jpg
    Corum Admiral's Cup Seafender 48 Deep Hull limited ed 353-355 front.jpg
    206.8 KB · Visningar: 67
  • dsc07919r.jpg
    dsc07919r.jpg
    35.7 KB · Visningar: 65
Senast ändrad:

Krabbeluring

Cartier
Vem har egentligen klockan som kan gå djupast här? Alla vet att desto djupare klockan går - desto coolare är man.

Är det Rolex Sea-Dweller Deepsea Challenge som gäller?
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Vem har egentligen klockan som kan gå djupast här? Alla vet att desto djupare klockan går - desto coolare är man.

Är det Rolex Sea-Dweller Deepsea Challenge som gäller?
Min sinn ux klarar 5000m med full funktion på urverk och klocka. Den håller även tätt ner till 12000m men då kan dom inte garantera att urverket fungerar men boetten håller tätt
 
Topp