• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1000 meters klubben !

1000 metersklubben? Den är det väl inte svårt att nå. Tar en skärmdump nästa gång jag flyger på min Casio G-shock så kommer den lätt upp över 1000 meter. Så ni menar alltså på fullaste allvar att dessa klockor inte klarar mer än 1000 meters höjd? Köp en G-shock säger jag. De klarar upp till 8000 meter. Vissa till 10000 meter.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
1000 metersklubben? Den är det väl inte svårt att nå. Tar en skärmdump nästa gång jag flyger på min Casio G-shock så kommer den lätt upp över 1000 meter. Så ni menar alltså på fullaste allvar att dessa klockor inte klarar mer än 1000 meters höjd? Köp en G-shock säger jag. De klarar upp till 8000 meter. Vissa till 10000 meter.
Namnet på tråden kanske ska göras om, lite missvisande i dagens utformning.

Det är under ytan som avses :)
Så har i alla fall jag förstått det.
 

Nic

Rolex
2-Faktor
1000 metersklubben? Den är det väl inte svårt att nå. Tar en skärmdump nästa gång jag flyger på min Casio G-shock så kommer den lätt upp över 1000 meter. Så ni menar alltså på fullaste allvar att dessa klockor inte klarar mer än 1000 meters höjd? Köp en G-shock säger jag. De klarar upp till 8000 meter. Vissa till 10000 meter.
Det där är ironi va? Har hört talas om det nån gång förut.
I vilket fall som helst tycker jag det skulle vara väldigt intressant om du tog en skärmdump nästa gång du flög din Casio G-shock.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
1000 metersklubben? Den är det väl inte svårt att nå. Tar en skärmdump nästa gång jag flyger på min Casio G-shock så kommer den lätt upp över 1000 meter. Så ni menar alltså på fullaste allvar att dessa klockor inte klarar mer än 1000 meters höjd? Köp en G-shock säger jag. De klarar upp till 8000 meter. Vissa till 10000 meter.

Om vi ska va sånna så tycker jag man ska skaffa en Speedmaster. Kan inte komma mycket högre upp än rymden ;)
 

Silvferlejon

Cartier
170214.JPG
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Den där var ju riktigt häftig, har jag aldrig sett. Berätta gärna lite mer om den! Är det en bubbla jag ser innanför glaset vid kl 12?
Japp. Den är oljefylld och klarar därför det extrema djupet. Sinn har några såna modeller också. Det coola är att den är väldigt tunn och smidig och inte en kloss som djupmonster brukar vara. Lite bökigare vid batteribyten dock.
 

kirex

Cartier
Här är mitt bidrag. Två par dykare ifrån min samling.
Corum Admiral's Cup Seafender 48 Deep Dive limited edition 100 psc
Corum Admiral's Cup Seafender 48 Deep Hull limited edition 355 pcs
Rolex SDDS 116660 44 mm Black och D-Blue (oanvänd)
 

Bilagor

  • Corum Admiral's Cup Seafender 48 Deep Dive limited ed 019-100 front.jpg
    Corum Admiral's Cup Seafender 48 Deep Dive limited ed 019-100 front.jpg
    244.2 KB · Visningar: 44
  • Corum Admiral's Cup Seafender 48 Deep Hull limited ed 353-355 front.jpg
    Corum Admiral's Cup Seafender 48 Deep Hull limited ed 353-355 front.jpg
    265.2 KB · Visningar: 43
  • Rolex dial 116660 kopiera.jpg
    Rolex dial 116660 kopiera.jpg
    56.5 KB · Visningar: 44
  • s rolex s och db.jpg
    s rolex s och db.jpg
    77.4 KB · Visningar: 46
Senast ändrad:
Topp