• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1000 poster har man nu nått.

V

Viggen

Guest
Jaha, då har jag nu nått denna "magiska" gräns även om den har en besk eftersmak. Dock kommer jag att hålla i en tävling eftersom det inte är mer än rätt. :)

Så mina vänner, det är nu dags för ännu en "Gissa vikten" tävling. Den som kommer närmast eller gissar rätt vikt i Gram, vinner ett HIRSCH Carbon 22mm armband, vattentät 100m.





Vad skall ni gissa vikten på då undrar ni säkert nu? :D

Jo,observera att svaren skall var i gram. Hur många gram väger mina G-byxor eller speedjeans?
Jag skriver inte storleken på dem utifall någon annan här har möjlighet att väga ett par.



Endast ett svar per medlem. Ifall mer än en person gissar rätt vikt så får jag ordna en turnering med ett par bra utslagsfrågor där vinnarna får gå vidare tills bara en återstår.

Tävlingen avslutas 2013-05-20, kl 20:00. Jag återkommer med namnet på vinnaren/vinnarna senare under kvällen, alternativt dagen efter ifall utslagsfrågor kommer att användas.

Lycka till!
Mvh Patrik.
 
U

urinvånaren

Guest
Ja det blir ju inte lätt men, vågar mig på en gissning på 1250 g!
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Jaha, då har jag nu nått denna "magiska" gräns även om den har en besk eftersmak. Dock kommer jag att hålla i en tävling eftersom det inte är mer än rätt. :)

Så mina vänner, det är nu dags för ännu en "Gissa vikten" tävling. Den som kommer närmast eller gissar rätt vikt i Gram, vinner ett HIRSCH Carbon 22mm armband, vattentät 100m.





Vad skall ni gissa vikten på då undrar ni säkert nu? :D

Jo,observera att svaren skall var i gram. Hur många gram väger mina G-byxor eller speedjeans?
Jag skriver inte storleken på dem utifall någon annan här har möjlighet att väga ett par.



Endast ett svar per medlem. Ifall mer än en person gissar rätt vikt så får jag ordna en turnering med ett par bra utslagsfrågor där vinnarna får gå vidare tills bara en återstår.

Tävlingen avslutas 2013-05-20, kl 20:00. Jag återkommer med namnet på vinnaren/vinnarna senare under kvällen, alternativt dagen efter ifall utslagsfrågor kommer att användas.

Lycka till!
Mvh Patrik.

Hej!
1000 poster visar på en aktiv närvaro, varför besk eftersmak?
Passar på att gissa vikt: 1050 gram.
Mvh
Michael
 
V

Viggen

Guest
Tycker jag absolut inte!

Om du syftar på incidenten med Spence i tråden ang. drömklockan så tycker jag att du borde lösa det med honom i pm. Jag är 100% säker på att ingen av er menade illa, det är ju den öppna stämningen som har gjort KS så populärt så varför sluta nu?

Oh nej, faktist inte. Utan att man har siktet inställt på att nå 1k poster för att få hålla en tävling som har blivit lite utav en tradition. Nu när man har nått denna gräns, så tror jag att man lugnar ner sig en aning och bara postar mindre. :)

Angående Spencers och min dispyt. Så har jag inget mer att säga honom eller om det.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Oh nej, faktist inte. Utan att man har siktet inställt på att nå 1k poster för att få hålla en tävling som har blivit lite utav en tradition. Nu när man har nått denna gräns, så tror jag att man lugnar ner sig en aning och bara postar mindre. :)

Angående Spencers och min dispyt. Så har jag inget mer att säga honom eller om det.
Haha! Tycker nog att det finns ganska många exempel på att så inte är fallet, inklusive undertecknad ;)
 

Andrew

Cartier
För att jag kommer att sluta posta så mycket nu. :)

Suck...

Grattis till tusen poster och allt det där men du måste lägga ner den förorättade attityden. I går skrev du att du aldrig mer skulle posta här och i dag är du tillbaka och tjatar. Enligt mig finns det få saker som är mer tröttsamt än vuxna män som bråkar över småsaker, skriver dramatiska uttalande i affekt och sen gör tvärtemot det skrivna.
 

fredtiger

Cartier
Suck...

Grattis till tusen poster och allt det där men du måste lägga ner den förorättade attityden. I går skrev du att du aldrig mer skulle posta här och i dag är du tillbaka och tjatar. Enligt mig finns det få saker som är mer tröttsamt än vuxna män som bråkar över småsaker, skriver dramatiska uttalande i affekt och sen gör tvärtemot det skrivna.

Föreslår att ni fortsätter den här diskussionen via pm.
 
V

Viggen

Guest
Haha! Tycker nog att det finns ganska många exempel på att så inte är fallet, inklusive undertecknad ;)

Haha! Jo, jag har ju inte direkt postat mindre idag än vad jag har gjort tidigare. Man tittar nog för mycket på vilka som är nära tusen poster och glömmer bort de som har passerat dem. ;)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Kul med tävling, och trevligt att du håller igång traditionen! Gissar på 2012 g. Gällande dispyten med Spencer66, så vore det synd om den skulle få dig att minska din aktivitet här, då detta med klockor inte bör tas för seriöst och personligt IMHO. Det är liksom bara döda ting, och en nördig hobby. Er dispyt känns ungefär som om ni skulle tjafsa om att du målar dina Märklintåg mycket snyggare än vad Spencer målar sina modellflygplan. Chilla och ta det för vad det är.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 
D

Deleted member 1265

Guest
Grattis till de tusen posterna, känns som en evighet tills man är där själv.
Min gissning på vikt:
1501gram
 
Topp