• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1000, tävling och en vägg av text!

För nio månader sedan reggade jag mig här på KS eftersom jag var på jakt efter min första Rolex.
Jag hade hängt på watchuseeks affordables forum en längre tid och använde instagram som kanal för mitt intresse.

Då bestod samlingen av ett 20-tal dinkor från alla möjliga tillverkare. Alla i det lägre prissegmentet. (Vissa lägre än andra)
Helson, Armida, Maranez, Steinhart, Alpha, Parnis, hmt, Luminox, Ancon, listan var lång.

När man tittar tillbaka så var de flesta klockorna dykarur, och därför var valet inte svårt när det blev dags att jaga första rållen.
Jag skulle ha en Sub!

En köpesannons och en halvtimmes bilresa senare så satt jag där med min alldeles egna 14060 på armen! Den känslan! Känslan när man lagt mer än en månadslön på en jävla klocka! Helt underbar! :D

Detta var i november förra året. Sedan dess har det kommit och gått flera vackra skapelser. I korthet har samlingen gått från 20 till 2 (plus några gåvor mm) och idag sitter jag på en SubC och en alldeles underbar DJ från -70. Dessutom har jag i och med detta lyckats skrapa ihop tusen inlägg!

Har ni orkat läsa så här långt är ni helt klart värdiga en tävling, eller hur?!
Jag är helt inne på samma spår som Compiss 3000-tävling.

För att vara med i tävlingen måste ni ge 20 kr till BCF samt ta ett foto med temat tusen (1000).
http://www.barncancerfonden.se/16781/ ->ge mobil gåva

Vinnaren utses av mig den 25:e augusti och priset blir denna vackra Orient Bambino i äkta roséguldsplagiat!

Till sist vill jag be om ursäkt för skräpiga de bildlänkarna.. Kamerarullen har fuckat upp och jag tvingas länka till min instagram. :)


Tack till alla som gör det här forumet till vad det är!
Nordens bästa mötesplats för att snacka klockor!

Sundström
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Gratulerar! En rolig historia på temat 1000: En kioskägare i Umeå som inte är så bra på svenska, tänkte att folk som handlade och fick hjälp av honom sa "1000 tack" för att förstärka tacket. Det är ju helt korrekt, och då borde ju det gå att förstärka "hej" också.
Så varje gång man kom in i kiosken så sa han: 1000 hej! 1000 hej!
 
Gratulerar! En rolig historia på temat 1000: En kioskägare i Umeå som inte är så bra på svenska, tänkte att folk som handlade och fick hjälp av honom sa "1000 tack" för att förstärka tacket. Det är ju helt korrekt, och då borde ju det gå att förstärka "hej" också.
Så varje gång man kom in i kiosken så sa han: 1000 hej! 1000 hej!
Haha, trevligt! Eller 1000 trevligt kanske? :)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Bra där! Bara en klockbild med rätt tema så är du med och tävlar om priset! :)

Bättre såhär? 1000. :D
1000.JPG
 
Det är måndagen den 25:e och tävlingen avslutas just precis nu!

Vi får passa på att gratulera Holmqvist till vinsten! Jag är svag för både pengar och no date subbar, och du lyckades pricka båda!

PMa mig din adress så har du snart en Bambino på armen. :)
 
Topp