• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

#1000 tävling

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Gick fortare än jag trodde men insåg helt plötsligt att jag är uppe på inlägg 999. Så då måste självklart inlägg nummer 1000 vara en tävling :woot:

Följer samma mönster som en del tidigare tävlingar så det får bli en gissa platsen tävling.
Var är den här bilden tagen?
unnamed.jpg


Kommer att droppa lite ledtrådar och flera bilder så småningom i fall det skulle behövas.

Vad vinner man då? En Orient quartzare. Nytt batteri, kommer på (original) Orient länk, passar gissningsvis upp till 20 cm handled. 36mm. För att citera Minuteman som jag fick den av i en BCF aktion.
unnamed-1.jpg

Lycka till!
 
Härligt initiativ! Jag är snart där själv, så det är bra att man får inspiration av dom här trådarna!

Eftersom jag inte har nån koll på båtlivet öht så lyder min gissning Skärhamn på Tjörn, eftersom det är enda stället jag varit på :)
 

orre

Cartier
Hämtade klockan på posten idag. Tack Mw79. :) Min första Orient och jag gillar den, speciellt tavlan. Får dock se hur länge den stannar - verkar vara kutym att man tävlar vidare den.

Jag skyller den dåliga bilden på dåligt ljus. :cigar:

vyheqata.jpg
 
Topp