• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

114060, 116610 eller 116710BLNR?

nejo

Breitling
Hej!

Är på jakt efter en ny klocka och det lutar åt en Submariner / GMT. Har tidigare haft en 116613LB, men den var lite för "synlig" för mig tror jag.

Helst hade jag nog velat ha en BLNR, men de verkar vara svåra att få tag på.

Någon som haft både Submariner och GMT2C:n?

Vilken föredrar ni?

MVH
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Jämnt skägg mellan BLNR och 116610.
Men BLNR är väl inte svåra att få tag på? I värsta fall behöver du vänta ett litet tag ifall du beställer hos AD :)
 

CLT

Rolex
Tycker BLNR är roligast utav dom tre. Är nog den klockan som står högst upp på önskelistan hos mig just nu!
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Beror ju lite på vad du skall använda den till, en sub är enligt mig oslagbar som vardaglig klocka, BLNR är sjukt snygg, men för min del blir den aningen dressig med PCL och tror inte den funkar lika bra som "bad och skoj" klocka som en sub.. helst utan datum ;)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
BLNR är ju riktgt bra men suben vinner ändå för mig
image.jpg
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Det finns några faktorer som kan vara värda att ta hänsyn till när du ska välja, tex:

•är det din enda klocka?
•vad är det för klädsel på jobbet?
•hur ser din fritid ut, involverar den mycket dyk?

Själv är jag svag för både 116610 LV & LN samt BLNR. Svårt att välja när alla är så fina! :) Det gäller nog att följa hjärtat.
 
Alla är grymma. SubC är mest klassisk, BLNR är nog roligast....

Hade nog valt BLNR i dagsläget, men SUbC är nog vinnaren i långa loppet...
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Då jag vill ha datum så går 114060 bort. BLNR är rolig men SUBC är en outtröttlig klassiker så jag hade kört på den :)
 

svampen37

Cartier
2-Faktor
Det är egentligen samma klocka enligt mig, olika designer på bezeln, men samma användningsområde (nåja ;))
Har en 116610LV men är dock på jakt efter en BLNR som komplement.

Fördelen med Suben är armbandet, alla som har en kan nog skriva under på hur många gånger man ändrat storleken. Speciellt under sommaren med svällande handleder. Återstår att se om det blir en dealbreaker för min del med BLNR, men måste prova först :angel:
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Klart att du ska ha en BLNR! Grym klocka som passar till allt. Hulk är annars ett roligt alternativ. De svarta subarna är tidlösa och jäkligt snygga men de hannar i skymundan av deras mer färgglada bröder.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Det är ju inga dåliga alternativ du listar, men för egen del vill jag ha bubblan. Klassisk som subben må vara, tycker jag du ska köra på BLNR. Lite mer karaktär än subben och är ännu finare irl än den är på bild. Är också svag för den extra komplikationen i form av GMT.
 

nejo

Breitling
Det finns några faktorer som kan vara värda att ta hänsyn till när du ska välja, tex:

•är det din enda klocka?
•vad är det för klädsel på jobbet?
•hur ser din fritid ut, involverar den mycket dyk?

Själv är jag svag för både 116610 LV & LN samt BLNR. Svårt att välja när alla är så fina! :) Det gäller nog att följa hjärtat.


Nej, har en Santos 100XL (svart med bezel i rött guld), en DJII med blå urtavla, en PAM 111 och en Longines Legend Diver (men den ska avyttras).

Går i skolan för tillfället, så jeans och tjocktröja typ.

Nej, sysslar inte med något sådant alls.

Är också svag för allihopa, men är rädd för att 116610:an blir lite för tråkig. Lite mer som händer med BLNR:en, men inte för mycket hoppas jag.
 
Topp