• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

114060 eller 116610

114060 eller 116610LN


  • Totala väljare
    75
  • Enkät stängd .

Ernesto

Patek
2-Faktor
Det enda som räknas är vad du själv gillar, jag själv föredrar dock no-date. Varför? Jag tycker att den är mer clean så, då det är redan så mycket som försiggår på klockan med alla krusiduller. Om du bryr dig om vad andra tycker kan jag säga att världens stilikon Steve Mcqueen körde no-date, dock inte en 114060 utan en 5512. Men ändå, no-date.

H65vWa2.jpg
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Lite feltänk är det ju bland vissa. Bubblan samt datum var inget som suben hade från början, utan kom senare med 1680.
Finns således ingen "no-date sub", utan den hette från början bara Submariner.

Kör på 114060, den är clean.
 
Eller så tar du bort bubblan bara för en cleanare look

Exakt, fram med vinkelslipen och vips är det klart :)
Har läst mig till att det inte går att byta glas, tydligen flera som försökt tidigare.

Jag kör 114060 för att den är clean, och i mina ögon mer tilltalande.
Blir det fler Sub kommer dessa vara i annat än stål och ha datum.
Jag ser datum i bilen, mobilen, datorn osv varje dag, och jag vet vilket datum det är om det måste skrivas ner.

Har du tillgång att jämföra båda bredvid varandra så får du enklare att bestämma dig.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Exakt, fram med vinkelslipen och vips är det klart :)
Har läst mig till att det inte går att byta glas, tydligen flera som försökt tidigare.

Jag kör 114060 för att den är clean, och i mina ögon mer tilltalande.
Blir det fler Sub kommer dessa vara i annat än stål och ha datum.
Jag ser datum i bilen, mobilen, datorn osv varje dag, och jag vet vilket datum det är om det måste skrivas ner.

Har du tillgång att jämföra båda bredvid varandra så får du enklare att bestämma dig.
Frågan diskuteras på följande tråd på TRF:
http://www.rolexforums.com/showthread.php?p=3935999

Ser rätt coolt ut
783738d1344229216-submariner-116610-ceramic-factory-crystal-w-no-cyclops-p1020420.jpg
 

Eidet

Breitling
Gick i samma funderingar ett bra tag och valet föll på 114060. Visst hade det varit lite småpraktiskt med datum men för min del inget absolut nödvändigt, och 114060 är i mitt tycke mer estetiskt tilltalande och symmetrisk.
 

M021

Rolex
2-Faktor
114060 är rent visuellt strået vassare, men för mig är dessa bruksklockor vilket gör att funktionaliteten med datum är viktigt!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Det enda som räknas är vad du själv gillar, jag själv föredrar dock no-date. Varför? Jag tycker att den är mer clean så, då det är redan så mycket som försiggår på klockan med alla krusiduller. Om du bryr dig om vad andra tycker kan jag säga att världens stilikon Steve Mcqueen körde no-date, dock inte en 114060 utan en 5512. Men ändå, no-date.

H65vWa2.jpg

Lustigt, det är precis så jag ser ut!
 

Sirba

Omega
Tycker att 114060 är mest stilren. Men röstar ändå på 116610LN av praktiska skäl. Jag har lite taskigt minne så jag behöver datum. ;)
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Tack för alla svar. Har varit mkt funderingar och trots att de flesta (inkl mig själv) tycker att 114060 är mer balanserad så kommer jag nog satsa på att behålla min 116610ln. De må vara lite tråkigare men det är ändå en grym klocka och den är mer allround än no date.
Allting kan så klart förändras men just nu blir det att behålla. Ska hämta den på bergströms på fredag efter att den varit på spa i 8 veckor, skall bli skönt att fp den tillbaka.
 
Topp